Deadmau5 vill göra Minecraft-musik

Robot
Deadmau5 vill göra Minecraft-musik

Blir det mer dunkadunka i framtida uppdateringar?

#dj-hero-2, #minecraft


Medlem
Deadmau5 vill göra Minecraft-musik

Frågan är om Deadmau5-musik kommer passa i Minecraft.

Medlem

Låter som extrem snyltning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Blir nog till att lyssna på honom isåfall. Låter som en bra idé om spelet får bra musik av en stor artist, men är det av rätt anledning eller vill han bara snylta på vågen?

Medlem

FML med helt sjukt uppskruvad bas är fan i mig galet!

Jag tror allt han kan få in väldigt passande musik till spelet, låten Strobe är ju fruktansvärt lugn och skön, stegras ju upp dock ) 10½ versionen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kanske kan bli bra. Bara musiken inte blir störande. Men om man får välja volym och kan stänga av musiken så kan de bli bra!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag tror allt han kan få in väldigt passande musik till spelet, låten Strobe är ju fruktansvärt lugn och skön, stegras ju upp dock ) 10½ versionen!

Lyssnar på Strobe nu, tror vi har något här alltså.
Verkar kunna bli riktigt nice det här ändå!

Medlem

Inte så pjåkig musik, påminner mig om The Prodigy & Pendulum. Frågan är hur bra den passar till miljön?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

Det första jag märkte på den videon, är att han har Hatsune Miku som bakgrundsbild.
Mer exakt så är det denna bilden.

Tack vare det så får han mitt fulla stöd av att göra musik till Minecraft, som det inte finns så mycket av för tillfället.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Låter som extrem snyltning.

Så alla som vill jobba med projekt som går bra är snyltare?

Medlem

Åh nej, hoppas han inte får det. Deadmau5 är värsta posern som alltid ska hoppa på en massa "hippa grejjer".
Mest tragiska är nog att han ska posa med sina special-syntar som han inte ens vet hur han ska använda, att döma av de podcaster han lagt ut på nätet så har han uppenbarligen ingen aning om hur nånting fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Veqtor:

Åh nej, hoppas han inte får det. Deadmau5 är värsta posern som alltid ska hoppa på en massa "hippa grejjer".
Mest tragiska är nog att han ska posa med sina special-syntar som han inte ens vet hur han ska använda, att döma av de podcaster han lagt ut på nätet så har han uppenbarligen ingen aning om hur nånting fungerar.

Håller helt med om hipp grejjen. Man blir ju inte förvånad.

Vet hur det funkar eller inte man ser att han älskar sin musik och många gillar den. Så all respekt till honom ändå.

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Åh nej, hoppas han inte får det. Deadmau5 är värsta posern som alltid ska hoppa på en massa "hippa grejjer".
Mest tragiska är nog att han ska posa med sina special-syntar som han inte ens vet hur han ska använda, att döma av de podcaster han lagt ut på nätet så har han uppenbarligen ingen aning om hur nånting fungerar.

Märkligt, kanske fattat fel, eller spotify och youtube ljuger för mig? Nej du har nog helt rätt, snubben har inte en aning om hur man ska göra musik!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Grymt, Deadmau5 gör skön musik. Föreställ er dock OTT eller Bluetech i Minecraft-OSTet *dräggel*...

Medlem

Grymt! älskar Minecraft och Deadmau5. Så det kommer bli nice

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Åh nej, hoppas han inte får det. Deadmau5 är värsta posern som alltid ska hoppa på en massa "hippa grejjer".
Mest tragiska är nog att han ska posa med sina special-syntar som han inte ens vet hur han ska använda, att döma av de podcaster han lagt ut på nätet så har han uppenbarligen ingen aning om hur nånting fungerar.

Haha suck, vet inte hur många låtar han har som ligger/legat på top 10 på beatport. Han kan house lika bra som någon annan som sysslar med det. Ge dig.

Medlem

Coolare är då ändå den video han just la upp: http://www.youtube.com/watch?v=953XeQ3qwMM

Medlem

Tommy_H, Fisse:
Musiken är en sak, det är han ju bra på, jag menar bara att det är lame att posa med prylar som ger "cred" eller som vissa andra säger, "snylta" på andra hype-faktorer.

Är han nu så bra så borde det räcka!

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Tommy_H, Fisse:
Musiken är en sak, det är han ju bra på, jag menar bara att det är lame att posa med prylar som ger "cred" eller som vissa andra säger, "snylta" på andra hype-faktorer.

Är han nu så bra så borde det räcka!

Han klarar sig säkert jättebra som det är nu. Men han vill väl kanske nå ut till fler eller något. Kan varken du eller jag svara på. Minecraft får vettig musik (i mitt tycke) och deadmau5 tjänar kanske några fler öron till sin musik. Är väl inte helt tokigt.

Medlem

Deadmau5 kan nog få till något riktigt bra! Han gör ju inte bara "ultra dance dunka dunka" musik. Lyssna på låten Strobe till exempel.

Medlem

haha "cartpiiiig"


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Musiken i minecraft är ju redan perfekt. Inte en chans att deadmau5 kan toppa C418 som gjort grym downtempo musik i flera år.

Tycker denna nyhet bekräftar att deadmau5 "mediahorar" som bara den

Medlem

det ska vara 8bitars style musik i minecraft inte electro techno trance house rave hardcore minimal progressiv hardstyle osv osv.. alltså inte deadmau5 eller någon annan artist inom dessa katagorier


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av KatOne:

Grymt, Deadmau5 gör skön musik. Föreställ er dock OTT eller Bluetech i Minecraft-OSTet *dräggel*...

Mm de är grymma chill-out artister.
Finska Luomuhappo kan jag också tänka mig skulle passa bra i spelet.

Det kan väll vara så att han gillar spelet och därför vill göra musik till det? Eller så kanske han kanske är missnöjd över musiken i spelet och vill tillföra något nytt.

Folk som säger att elektronisk musik inte passar i ett spel är helt ute och cyklar. En bra elektronisk musikproducent är kapabel till att göra såväl downtempo till 1000 bpm hardcore (Moby med låten Thousand någon?).

Medlem

Skärp er nu, era små avundsjuka dagisbarn. Deadmau5 försöker inte rida på någon hype, han har sålt skivor för betydligt mer än vad Minecraft har gjort. Han är redan så hypad det går. Joel gillar helt enkelt Minecraft och vill göra musik till det, svårare är det inte.

Han har aldrig sagt att han är expert på sina analoga modulärsyntar, men han vet att folk gillar hans videos så han lägger upp några där han leker med syntarna. Självklart känner han sig säkert häftig när han har hårdvara för miljoner, men tänk hur många här som skryter om sina jävla datorer för under 30k. Pinsamt.

Medlem

Usch Deadmau5 är bland det sämsta du kan hitta inom house genren, kommerciellt skräp.
Skulle hellre vilja se något mer passande till ett sånt här spel, ambient hade passat mycket bättre. Håller med om Ott, även Kuba, CBL, Solar Fields och liknande vore rätt mysigt. House hade inte passat till sånt här spel.

Medlem
Skrivet av blust:

Usch Deadmau5 är bland det sämsta du kan hitta inom house genren, kommerciellt skräp.
Skulle hellre vilja se något mer passande till ett sånt här spel, ambient hade passat mycket bättre. Håller med om Ott, även Kuba, CBL, Solar Fields och liknande vore rätt mysigt. House hade inte passat till sånt här spel.

Och du är en sån där som tycker att Ingmar Bergman gjorde bra filmer också?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av blust:

Usch Deadmau5 är bland det sämsta du kan hitta inom house genren, kommerciellt skräp.
Skulle hellre vilja se något mer passande till ett sånt här spel, ambient hade passat mycket bättre. Håller med om Ott, även Kuba, CBL, Solar Fields och liknande vore rätt mysigt. House hade inte passat till sånt här spel.

+1

Skrivet av weizenbier:

det ska vara 8bitars style musik i minecraft inte electro techno trance house rave hardcore minimal progressiv hardstyle osv osv.. alltså inte deadmau5 eller någon annan artist inom dessa katagorier

+1

Kul, om man är 3 år gammal...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar