Spana in klimatzonerna i Minecraft

Robot
Spana in klimatzonerna i Minecraft

Markus Persson har släppt en film som visar de nya miljövariationerna.


Medlem
Spana in klimatzonerna i Minecraft

För er som inte läser allt om Minecraft kan jag fylla i att områdena ska bli större och det ska bli lite mindre snö än vad som syns i filmen.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

För er som inte läser allt om Minecraft kan jag fylla i att områdena ska bli större och det ska bli lite mindre snö än vad som syns i filmen.

Va bra, för jag tycker det är så jävla tråkigt med snö i spelet :/ Men det var väl ändå inte 10 stycken som visades upp i filmen här?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det blir mer verkligt hela tiden... läskigt


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

fan vad nice! Minecraft blir bara bättre och bättre. Älskar Minecraft!

AW8
Medlem

WUNDERBAHR! Det var en jävla fin värld, det där. Synd bara att det inte finns något sätt att resa fort över outforskade områden. Båten går kanske lite fortare än att gå, men på land skulle han kunna lägga till hästar eller något som man kunde tämja.
Det såg iallafall underbart ut.

Hoppas musiken är med i updaten, den var skön.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

För er som inte läser allt om Minecraft kan jag fylla i att områdena ska bli större och det ska bli lite mindre snö än vad som syns i filmen.

Öh... Vadå större? Det är ju oändlig stort redan. ._.


signatur

PSN: Zynox92

Medlem
Skrivet av Zyreth:
Skrivet av MaXMC:

För er som inte läser allt om Minecraft kan jag fylla i att områdena ska bli större och det ska bli lite mindre snö än vad som syns i filmen.

Öh... Vadå större? Det är ju oändlig stort redan. ._.

Troligtvis så menar han att varje biotop-område skall vara större än vad som visas i filmen.

Medlem

Låter nice. tyckte det växla lite för snabbt mellan snö och gräs : ) .
Så större områden är bra att han ska gör a


signatur

Kan ej skriva åäö

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AW8:

WUNDERBAHR! Det var en jävla fin värld, det där. Synd bara att det inte finns något sätt att resa fort över outforskade områden. Båten går kanske lite fortare än att gå, men på land skulle han kunna lägga till hästar eller något som man kunde tämja.
Det såg iallafall underbart ut.

Hoppas musiken är med i updaten, den var skön.

Det är ju det helvetet är till för, varje block du färdas där motsvarar 10 (eller om det var hundra) i vanliga världen.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av AW8:

WUNDERBAHR! Det var en jävla fin värld, det där. Synd bara att det inte finns något sätt att resa fort över outforskade områden. Båten går kanske lite fortare än att gå, men på land skulle han kunna lägga till hästar eller något som man kunde tämja.
Det såg iallafall underbart ut.

Hoppas musiken är med i updaten, den var skön.

Det är ju det helvetet är till för, varje block du färdas där motsvarar 10 (eller om det var hundra) i vanliga världen.

I princip! Varje block i "helvetet" (Notch kommer att döpa det till något annat för att i största möjliga mån undvika referenser till religion) kommer att svara för 16 block i den vanliga världen.

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av spiken:

Det är ju det helvetet är till för, varje block du färdas där motsvarar 10 (eller om det var hundra) i vanliga världen.

I princip! Varje block i "helvetet" (Notch kommer att döpa det till något annat för att i största möjliga mån undvika referenser till religion) kommer att svara för 16 block i den vanliga världen.

Precis, riktigt rolig idé det där.

Jag skulle även gärna se nånting som man kunde skapa för att manipulera sin spawnpoint. Det är så segt att söka sig för långt bort från startpunkten.

Typ att med hjälp av diamant och redstone kan skapa nått som skapar en ny spawnpoint. Skulle kännas tryggare att permanent söka sig till lite nya jaktmarker då, eller rent av en trevligare spot att sätta bo på!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar