Stekhet Dragon Age II-rulle i filmarkivet

Robot
Medlem
Stekhet Dragon Age II-rulle i filmarkivet

mäktigt

Medlem

Jåhopp... Tyckte inte om ettan. Gillar inte hur Bioware väljer att utveckla sina grafikmotorer. Det är alldeles för linjärt och för mycket "osynliga väggar" och man kan aldrig hoppa i deras spel. Känns trångt.

T o m The Witcher som använde NWN2-motorn som kommer från Bioware hade samma sjukdom. Tack och lov utvecklar snubbarna bakom The Withcer, en egen motor till The Witcher 2.

Blir inget köp av DA2 här inte... Trailern här är förmodligen mäktigare än spelet.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Lite skeptisk till grafikmotorn men jag är säker på att storyn och gameplayer väger upp det hela. Det är ju trots allt där köpargumentena ligger i en sån här titel. Åtminstone för mig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ptja, jag spelar ju knappast RPG för grafik, men hoppas armours ser lite bättre ut, eller iaf har mer variation på utseendet i tvåan.

Och sen när bär kvinnor kläder som visar trosorna såfort de går :x ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

BioWare are happy to give you:

DRAGON MAY CRY 2!

USPs:
"Now more casual then ever!"
"Tired of thinking and using strategies? We have the solution!"
"You're a woman, you don't need a stinking armor! Just flop your titties around!"

Medlem

Bara jag som tycker att den kommer för tätt inpå DA:O?

Medlem

Ser väldigt mäktigt, hoppas historien är riktigt bra

Skrivet av Darkst@r:

Bara jag som tycker att den kommer för tätt inpå DA:O?

Ja förmodligen!!!!!!!!


signatur
Inaktiv

Hoppas det inte blir hack & slash < . <


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

What? Man får ju intrycket att man bara kan spela en snubbe med spräckt näsa.

Inaktiv

Gillade inte heller ettan.

Storyn var intressant. Men gameplay + motor var för jäkla tradigt.

Kan lika gärna läsa en bok. Jag hade sådana böcker när jag var liten som innebar att man kunde välja vad som skulle hända, man hoppa runt mellan olika sidor beroende på sina val. typ nån zelda bok hade jag. Ungefär lika spännande som dragon age, Klicka på text - se vad som händer.

Medlem

Dragon Age 2 = Mer skägg för folket.

Givet köp.


signatur
Medlem

Hört att detta blir mer action inriktat än 1:an, dåligt beslut isf.

Medlem

Hoppas på ett roligare, mer interaktivt stridssystem. Tycker det var det mest bristande i ettan. Gärna huvudperson som pratar också som i ME2, men det är precis så de valt att göra nu om jag förstått det rätt.

AW8
Medlem

Det blir förmoderligen mer action-packade strider än ettan, från vad man har sett.

Tiden får utvisa om det är till det bättre eller sämre.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Hoppas detta blir bättre då. Körde endast några minuter av det första.

Blev riktigt besviken.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Diggade ettan...

Dragon Age II ser skitfult ut, Varför alla överdimensionerade anime-, manga-, FF VII-svärd? Grafiken tilltalar mig inte alls. Ful design på rustningar med töntig WoW spikes på axlarna.
Nej, tack!

PS Jag gillar Final Fantasy spelserien och detta är ingen diss mot den. Tycker bara bioware är ute och cyklar när efterapar den stilen här. Behåll designen från ettan säger jag! Förutom en del av hjälmarna som var horribelt fula.

Skrivet av StarscreamSWE:

Diggade ettan...

Dragon Age II ser skitfult ut, Varför alla överdimensionerade anime-, manga-, FF VII-svärd? Grafiken tilltalar mig inte alls. Ful design på rustningar med töntig WoW spikes på axlarna.
Nej, tack!

PS Jag gillar Final Fantasy spelserien och detta är ingen diss mot den. Tycker bara bioware är ute och cyklar när efterapar den stilen här. Behåll designen från ettan säger jag! Förutom en del av hjälmarna som var horribelt fula.

Är inga större svärd vad jag sett. Tvåhands svärd var vanliga i verkligheten också såsom bastard svärd eller långsvärd. Så sluta lipa bara för att du ser på manga hela tiden.;)


signatur
Medlem

Fläskigt värre. Fast trailer kommer antagligen vara bättre än spelet i sig. Kom igenom hela ettan men bara för att jag plågade mig och ville se hur det slutade. Storyn och uppbyggnaden med det hela "varje sak har en konsekvens" var bra tyckte jag.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Um. Trevliga animationer. I övrigt väldigt intetsägande. Viss cringe-faktor på "THE CHAMPION!"-dialogen.

Gillade ettan i stort och var inte särskilt imponerad av de gameplay-trailers som föregick den versionen heller, så man hoppas ju fortfarande på succé!

1
Skriv svar