Wii- och DS-försäljningen minskar

Robot
Medlem
Wii- och DS-försäljningen minskar

Är det vinsten som minskade med 4.2 miljarder yen, eller förlorade företaget denna summa pengar?

Medlem
Skrivet av Sälen:

Är det vinsten som minskade med 4.2 miljarder yen, eller förlorade företaget denna summa pengar?

Det är vad det minskade med alltså ingen förlust. Nintendo tjänar ju fortfarande grova pengar så det skulle krävas mycket för att Nintendo skulle gå back.

Medlem

Det är på tiden! Ge oss 3DS och Wii HD!

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Sälen:

Är det vinsten som minskade med 4.2 miljarder yen, eller förlorade företaget denna summa pengar?

Det är vad det minskade med alltså ingen förlust. Nintendo tjänar ju fortfarande grova pengar så det skulle krävas mycket för att Nintendo skulle gå back.

Det var det jag också tyckte. Är det bara jag eller går texten att missuppfatta?

MFC
Medlem
Skrivet av Sälen:

Är det vinsten som minskade med 4.2 miljarder yen, eller förlorade företaget denna summa pengar?

Eftersom yennen stärkts mot dollarn kraftigt så blir det mindre intäkter för exportberoende företag såsom Nintendo. Den här kurvan säger allt om USD/YEN kursen senaste halvåret

Förvisso har försäljningen minskat men den kraftigt stärkta yennen gör mycket skada för Nintendo.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag missuppfattade också texten. Lät ju märkligt om dem plötsligt går i back!

Inaktiv

Kanske det är dax att sänka priset på Wii ?
Priset är väl ungefär samma som när den släpptes väl.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jahopp... någon gång måste det ju vinden vända. Jag menar... fler än hela jordens befolkning kan ju i alla fall inte ha et Wii eller en DS.

(Jag själv har bara en DSi jag aldrig använder)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jahopp... någon gång måste det ju vinden vända. Jag menar... fler än hela jordens befolkning kan ju i alla fall inte ha et Wii eller en DS.

(Jag själv har bara en DSi jag aldrig använder)

Ibland kan man tro att folk köper femtioelva av varje sak... ifall man ska tro på försäljningssiffror. xD

inK
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jahopp... någon gång måste det ju vinden vända. Jag menar... fler än hela jordens befolkning kan ju i alla fall inte ha et Wii eller en DS.

(Jag själv har bara en DSi jag aldrig använder)

Ingenting är omöjligt. Har du inte sett Galenskaparnas film 'Monopol', där en svensk TV-kanal har högre tittarsiffror än Sveriges befolkning.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av T.Mani:

Jahopp... någon gång måste det ju vinden vända. Jag menar... fler än hela jordens befolkning kan ju i alla fall inte ha et Wii eller en DS.

(Jag själv har bara en DSi jag aldrig använder)

Ingenting är omöjligt. Har du inte sett Galenskaparnas film 'Monopol', där en svensk TV-kanal har högre tittarsiffror än Sveriges befolkning.

Haha. aa.
Tror vi har fenomenet som Monopol filmer har : )

Har ett DS lite som jag använder tok för lite : /


signatur

Kan ej skriva åäö

1
Skriv svar