Arcania: Gothic 4

Robot
Arcania: Gothic 4

Gothic-serien vandrar vidare på sina rollspelsstigar, ohyllad av kritikerna men älskad av fansen. Vi tar reda på om del fyra lyfter med en ny utvecklare bakom spakarna.

#piranha-bytes, #risen, #arcania-gothic-4


Medlem
Arcania: Gothic 4

är denna bugfri? Eller fortsätter problemet så som andra Gothic serien?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Det där med horribla konversationer är tyvärr ett återkommande ont i Gothic-serien. Det mesta tyder dock på dåliga översättning ifrån Tyska... Sen att de hittat de sämsta röstskådespelarna med sämst inlevelseförmåga och irriterande röster vet jag inte riktigt varför... För å spara pengar? Tråkigt är det i alla fall. För spelet är vackert, miljöerna är oerhört välgjorda. Man märker att de verkligen suttit och kämpat för att få allting rätt. Stridssystemet är också kul, det är lite fable 2 över det hela men med vad tycker är mer kontroll. Man hittar faktiskt mycket kul utrustning redan i demoversionen som i alla fall gjorde att jag ville fortsätta spela spelet, trotts det dåliga röstskådespelet. Man kan ju alltid stänga av rösterna och bara läsa undertexterna.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Serkish:

är denna bugfri? Eller fortsätter problemet så som andra Gothic serien?

Det är inte buggfritt, faktum är att demot va mycke bättre optimerat än fullversionen, vilket får en att känna sig lite lurad...

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Serkish:

är denna bugfri? Eller fortsätter problemet så som andra Gothic serien?

Det är inte buggfritt, faktum är att demot va mycke bättre optimerat än fullversionen, vilket får en att känna sig lite lurad...

Du driver med mig! Usch när ska det fixa allt dessa problemet. Tack för tipset Mahone


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av Serkish:

är denna bugfri? Eller fortsätter problemet så som andra Gothic serien?

Det är inte buggfritt, faktum är att demot va mycke bättre optimerat än fullversionen, vilket får en att känna sig lite lurad...

Jag stötte inte på några buggar inga flygande grisar heller.


signatur
Medlem

Re buggar: Det ryktas att buggarna ska vara många, men i likhet med Fallout: New Vegas så har jag inte råkat ut för några buggar i det här spelet... Men det är jag tydligen rätt ensam om.

Medlem

Buggigt, dåligt optimerad och riiiktigt pinsamma dialoger.

Spelutvecklare efter spelutvecklare fortsätter att våldföra sig på det namn som de UNDERBARA Gothic 1 och Gothic 2 skapade. Jag blir lika ledsen varje gång jag sätter mig med ett nytt spel i Gothic-serien.

Medlem

Har inte fastnat för något av Gothic spelen, tyvärr.

Medlem

Gothic 2, det var tider det...nu vettja fan vad som hänt serien Jag har gått över helt och hållet till Risen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blir ett köp. Gothic 3 var både roligare och höll längre än Oblivion.

Medlem

jag regerade inte på dialogerna alls tyckte i alla fall det var dom bästa dialogerna i hela gothic serien.
det tråkigaste mes 4an är att man spelar inte samma hjälte, det är grypt buggigt (3an är ingenting) sen att dom har dummat till det men man behöver tex ingen smedia eller alkemist bänk för att göra saker och man behöver inga tränare för att skilla sig.
sen så kan man inte såva... men man kan ställa in så man kan använda massa saker som inte gör nåt.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Jag älskade detta spel


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

dåliga konversationer är ju gothic ensamma om direkt, finns ju endast ett fåtal spel som har riktigt bra, fast bäst har nog faktiskt Dragon Age..

Medlem

Enda spelet i serien som jag lirat här Gothic 3 och det var ingen höjdare. En fin värld och atmosfär hade spelet men inte så mycket mer. Utdragna och tråkiga strider, få belöningar, trista konversationer och att man inte kunde skapa sin egna karaktär är det också ett stort minus. Nä, hoppas verkligen på Two Worlds 2 nu


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir ett köp. Gothic 3 var både roligare och höll längre än Oblivion.

Du tycker alltså att Oblivion är ett kort spel?
Då antar jag att du endast körde main-quests och inga andra...

Samma känsla får man när man ser de mediokra videosekvenserna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Serkish:

är denna bugfri? Eller fortsätter problemet så som andra Gothic serien?

Det är inte buggfritt, faktum är att demot va mycke bättre optimerat än fullversionen, vilket får en att känna sig lite lurad...

Sant, demot flött på finfint på högsta för mig men nu kan jag inte ens spela det på lägsta inställningarna...
Problemet ligger i dålig optimering för en del processorer, främst två-kärniga har jag för mig. Det finns en hotfix men den hjälper inte alla som har problemet, bara en del :/

Märkte redan i demot hur uruselt röstskådespelet är, dragit ner voice-volymen och kört på subtitles. Fast nu har jag gett upp och väntar på en ordentlig fix så jag slipper ha 15fps och tearing... Inte ens vsync och trippelbuffering hjälper

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av kebbe:

Blir ett köp. Gothic 3 var både roligare och höll längre än Oblivion.

Du tycker alltså att Oblivion är ett kort spel?
Då antar jag att du endast körde main-quests och inga andra...

Syftar inte på spelets längd.

Medlem

Gothic 4 känns inte som om det är Gothic. Jag blev grymt besviken på demot. Dom får helt enkelt göra en remake av Gothic 3 istället så att det blir som det var tänkt från början.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

testade det föt ett tag sen och jag måste säga.

jag var inte intresserad av storyn, voice-acten var hemsk, mouth synken var illa, konversationerna var dåligt skrivna och jag tyckte inte det såg ut som något speciellt, så jag säger bara, använd pengarna till något bättre, och köp neverwinter nights eller DnD 3.5.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Jag har spelat alla gothic spel, och jag tycker att gothic serien slutade vid gothic 2. Jag spelar hellre The Elderscrolls oblivion 4 om å om igen + mods. Att dom fortsätter göra gothic spel.. det är ren skam. Vad gäller New vegas, enda "buggen" jag varit med om är i the strip, att det är dåligt optimerat. Vilket troligtvis blir att försvinna till nästa patch. Vad gäller Gothic, hoppas jag skaparna får en meteor i skallen så dom vaknar upp.

Medlem

Jag gillade Gothic 4 ganska mycket. härligt stridssystem, men nackdelen med spelet är att dom till skillnad från 3an har delat upp världarna i flera mindre sektioner så att spelet tappar rymd och så gick det mycket snabbare att klara ca 25tim hade varit kul att sitta 25 till. Tycker för övrigt att spelet inte är buggit som vissa antyder. Spelet är långt bättre är Risen som hade så dåligt stridssystem så det till slut blev trist att spela. Gillar ni äventyr så köp.

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av kebbe:

Blir ett köp. Gothic 3 var både roligare och höll längre än Oblivion.

Du tycker alltså att Oblivion är ett kort spel?
Då antar jag att du endast körde main-quests och inga andra...

Han kanske spelade Oblivion i fem minuter och Gothic 3 hela sex minuter?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Var det någon som tänkte på att det fanns i början bara 2 ansikten för NPC(räknar inte diego)? Den gamle gubben i byn och den unga smeden. Sen fanns de i variationer med lite mustasch etc men så dåligt gjort att man blev rädd. Jag kan inte förstå mig på det, spelet annars är bland det mest stämningsfulla som gjorts, nä man tänder en fackla i en grotta får man lite wow känsla men varje gång man ska prata med en NPC så är det samma person. Dialogerna ska vi inte gå in på, jag klicka bort dem så fort som möjligt.

Inaktiv

det tråkigaste mes 4an är att man spelar inte samma hjälte, det är grypt buggigt (3an är ingenting) sen att dom har dummat till det men man behöver tex ingen smedia eller alkemist bänk för att göra saker och man behöver inga tränare för att skilla sig.
sen så kan man inte såva... men man kan ställa in så man kan använda massa saker som inte gör nåt.Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

k3m
Medlem
Skrivet av kebbe:

Syftar inte på spelets längd.

Instämmer! Gothic 3 har spelglädje och enorm potential. Oblivion var tråkigare men också ett helt spel, vilket Gothic 3 inte är.

1
Skriv svar