anslut 2 skärmar till datorn för kunna se samma sak

Medlem
anslut 2 skärmar till datorn för kunna se samma sak

Tjabba.. jag kommer inte på ett bättre namn för tråden haha

I alla fall jag har min tv ansluten till min dator nu är det så att jag undrar om det finns en möjlighet att ställa in så tv skärmen visar exakt det min dator skärm visar istället för att det blir dual screen

ett exempel är att jag vill kunna spela ett spel framför dator skärmen medans tv skärmen visar exakt det jag ser. nu blir det ju så att tv skärmen antingen blir helt svart eller så ser man högra sidan av skrivbordet.

jag vill alltså ställa in så tv och datorskärmen visar exakt samma sak!

någon som är bra på detta om det nu ens är möjligt?!

/tack


signatur

Suup homie

Medlem

Jadå, det funkar. Men din TV har antagligen inte samma upplösningen som din skärm, så det kan se lite konstigt ut på TV'n.

Vad har du för operativsystem?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Vill minnas att det ska gå ändra under bildupplösning på windows 7 i alla fall. Borde finnas en option i stil med duplicate screens istället för extend.

Medlem

Har du ATI så går det att gå in på Desktop and Displays. Om nu ATI CC hittar TVn. Så ska det gå att högerklicka på den å trycka duplicate.

På win7 högerklickar man på desktop å går in på Screen Resolution. Om TVn finns där tryck på den å sen Duplicate these displays under Multiple displays.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Har du ATI så går det att gå in på Desktop and Displays. Om nu ATI CC hittar TVn. Så ska det gå att högerklicka på den å trycka duplicate.

På win7 högerklickar man på desktop å går in på Screen Resolution. Om TVn finns där tryck på den å sen Duplicate these displays under Multiple displays.

underbart!
tackar för den snabba hjälpen grabbar


signatur

Suup homie

1
Skriv svar