Bad Company 2 - nu mer träffsäkert

Robot
Medlem
Bad Company 2 - nu mer träffsäkert

Nice

dzl
Medlem

Väldigt trevlig patch med enbart bra nyheter för mig! Bra spel blir bättre

Medlem

Too fucking late. De jag spelar med har gått över till MOH.
Trist att det blev en win-win situation för EA. Först köpte vi deras dåligt konsolifierade BC2, och eftersom de aldrig (förräns nu) fixade till det så gick vi över till MOH.
Strategiskt planerat av EA redan från början kanske? man börjar ju undra.

Medlem

slutat spela bc2 för många nerfs hela tiden, tycker att spelet var bäst när det kom ut, innan de började pilla på massa inställningar. Däremot borde vissa saker varit med från början som kö-lista till server tex.

Medlem

Tycker spelet är så mycket bättre än de som finns där ute.
CODMF2 är ju sämst....
BC2 singel som multiplayer är riktigt bra, MOH känns bara jobbigt, rätt snyggt att titta på, men jobbig känsla

Undra hur det blir nu med patchen, jag är exalterad


signatur

Sim-Racing

Medlem

Musikvalet i filmen gör mig stolt haha.. hade det varit ett amerikansk spel hade det varit full med antingen tunga gitarrer eller disco-beat.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

underbart har spelat i ca 1 månad nu sedan jag köpt spelet och har varit lite irriterande med hitboxar ibland skall bli gött att spela med riktiga hitboxar.

Medlem

Jo, tack. Men inga nya kartor...

Medlem

Vrf gjorde dom vapnen mer träffsäkra?


signatur

B lup

Medlem

Ökade de hastigheten på Ground-To-Air också?
Det är ju helt omöjligt att träffa de j-vla helikoptrarna...

Medlem

Jag förstår inte vad folk gnäller på, det är inget fel på hitboxarna! Och BC2 har bara blivit bättre med alla uppdateringar som kommit! BF2 hade dåliga hitboxar, men första gången jag spelade BFBC2 blev jag imponerad just av hitboxen.
Ja och träffsäkerheten är det heller inget fel på! Jag tycker nog att EA tar åt sig för lätt av communityn. Dem verkar bara lyssna på dem som hörs. Och dem som hörs är "CS-Tobbe 14 år" som aldrig blir nöjd och heller lägger spelet åt sidan om han inte får som HAN vill (och istället missar ett skitbra spel, han fattar ju inte bättre). Dock så är den skaran väldigt liten, men det är ju dem hundra som hörs som sagt! EA tänker ju inte på att alla andra miljoner som tiger måste vara nöjda.

Medlem

Riktigt trevlig patch!

Äntligen lite balansering av m60 och cg. Ändringen av hitboxarna i förra patchen va också helt skadad (blir större när man rör på sig bland annat), så det behövdes verkligen fixas. Får se om det har blivit nå bättre nu.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av c0rp:

Jag förstår inte vad folk gnäller på, det är inget fel på hitboxarna!

Du har fel. Du måste ha haft en otrolig tur om du inte märkt av detta.

Så här ser det ut väldigt ofta för mig och tusentals andra: http://www.youtube.com/watch?v=RxlY18iGUNI&feature=related


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Meeeeh, tröttnade på det här spelet för länge sedan...


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Tackar, äntligen är det värt att spela! Har haft min rank 2 snubbe liggandes och väntat på denna dag :>

Medlem

Underbart, får testa ikväll efter jobbet.

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av c0rp:

Jag förstår inte vad folk gnäller på, det är inget fel på hitboxarna!

Du har fel. Du måste ha haft en otrolig tur om du inte märkt av detta.

Så här ser det ut väldigt ofta för mig och tusentals andra: http://www.youtube.com/watch?v=RxlY18iGUNI&feature=related

Jösses! Jag har spelat i 230 timmar online och har aldrig haft ett sånt där problem! OK jag förstår i så fall, jag skulle blir skitförbannad om det drabbade mig... men hur kommer det sig att jag sluppit det?

Medlem

Tror tyvärr inte att denna patch är för konsolversionerna =( kommer nog snart en för oss också!

Medlem

Härligt, skönt att dom försöker "fixa" spelet iaf


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Skrivet av c0rp:
Skrivet av AshTray:
Skrivet av c0rp:

Jag förstår inte vad folk gnäller på, det är inget fel på hitboxarna!

Du har fel. Du måste ha haft en otrolig tur om du inte märkt av detta.

Så här ser det ut väldigt ofta för mig och tusentals andra: http://www.youtube.com/watch?v=RxlY18iGUNI&feature=related

Jösses! Jag har spelat i 230 timmar online och har aldrig haft ett sånt där problem! OK jag förstår i så fall, jag skulle blir skitförbannad om det drabbade mig... men hur kommer det sig att jag sluppit det?

Klart du har du måste vara lite mer uppmärksamm när du spelar. Det finns till och med folk som säger att spelet inte laggar

Medlem

Men vad i helvete... Istället för att fixa shotguns med slugs så gör de dem bättre! Vafan tänker de med?! Too little too late... Ingenting kan rädda det här konsolfördärvade spelet

Medlem

Grymt bra!
Omkring hälften av alla fixar är något jag faktiskt stört mig på. Bra att de bryr sig om spelet.
Exempelvis G3:an som enligt specifikationen ska göra mycket mer skada än jag tycker den gjort. Nu blir den ett ännu bättre vapen, om än lite nischad med sina 20 skott per magasin.
Skönt att CG får lite minskad splash damage också.
Och skönt att de tar bort immuniteten när man just revivats. Har hänt otaliga gånger att jag tömt ett magasin i en revivad och sen står där med byxorna nere när han vänder sig om.

Medlem

VÄLDIGT bra uppdatering. Blir till att börja spela igen. Nu, om dom bara kunde släppa red dot till g3an.

Medlem

Många bra förändringar, men de borde fixat så att man inte kan snipa spelare från halva kartan med en shotgun.

Medlem

skulle man kunna satsa pengar på om EA/Bice Loginservrar crashar ikväll så skulle man tjänat en bra slant.

skall bli kul att prova patchen , men frågan är om man ens märker någon skillnad i Rush hardcore som man brukar spela

- Reduced all weapon damage to the MCOM by 50%

som om det inte vore svårt nog att skada en liten låda när 50% av laget ligger och snipar.

betyder detta att det behövs nu ööh dubbelt så många C4 nu ?
dubbelt så många pansarskott ?

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av c0rp:

Jag förstår inte vad folk gnäller på, det är inget fel på hitboxarna!

Du har fel. Du måste ha haft en otrolig tur om du inte märkt av detta.

Så här ser det ut väldigt ofta för mig och tusentals andra: http://www.youtube.com/watch?v=RxlY18iGUNI&feature=related

Den har man ju sett allt som oftast, även bakom stenar och annat krafs. Hoppas detta blev åtgärdat!

Annat som är minst lika störande är när man ska "laser painta" för artilleri och det finns ett osynligt blad framför så får man skiten på sig själv :\

jajja...kul spel är det ändå. Fint att det blir bättre!!

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av c0rp:

Jösses! Jag har spelat i 230 timmar online och har aldrig haft ett sånt där problem! OK jag förstår i så fall, jag skulle blir skitförbannad om det drabbade mig... men hur kommer det sig att jag sluppit det?

Klart du har du måste vara lite mer uppmärksamm när du spelar. Det finns till och med folk som säger att spelet inte laggar

Bryr mig inte det minsta om det inte stör min upplevelse. Bra för mig. Tråkigt för dig.

Medlem

Härligt! Längtat till patchen...
Ska testa det nu.

Medlem

Känns som en rättså bra uppdatering...

12
Skriv svar