Medlem
Minecraft

Vad är det med denna Minecraft hysteri, spelet är heöt värdelöst och antagligen tillverkat för mac-noobs som ansåg det nördigt att spela dataspel för 5 år sedan. Allt är värkligen värdelös och så otroligt fjantigt. Fattar inte att det kan bli sådan hysteri kring detta spel, blir förbannad och måste bara skriva av mig.

Medlem

Kul att du delar med dig av din egen åsikt!

Medlem
Skrivet av krad:

”Vem är det som klampar på min bro!”

[ia=22729; large]


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

På en mer seriös comment

Spelet är inte för alla, det är definitivt inte för mig.
Ett helt fritt spel där DU måste göra allt från grunden, hitta materialet, bygga sakerna för att kunna bygga avancerade saker..

Det kräver definitivt endel av sin spelare.

Själv tycker jag det är skit skoj att kolla videos för att se vad alla gjort för skoj.

Medlem

Minecraft är "unikt" vågar jag nästan kalla det.
Tittade på sammanlagt 60minuters videos from Minecraft på Youtube innan jag kände att det var värt ett köp.

Nu dock efter ha spelat själv så känner jag att inte riktigt är ett spel för mig även om jag älskar den fria formen.

Vilket fall så ångrar jag inte hundralppen jag gav för det. Känner att det är ett spel med otroligt stor potential och den färdiga produkten lär nog säga mig mer än vad det gör just nu.

Medlem

Haha, har du ens sepelat det? eller är du som alla som köper PS3 för att den hare mega-epic hardware och gnäller på Wii för att den har sämre grafik när Wii i alla fall är nyskapande?

Medlem

Jag känner likadant som ferren. Jag följde X's adventures in Minecraft och vart förälskad i spelet och köpte det strax därefter.

Dock har jag inte lagt många timmar på det, då jag inte finner motivation till att jobba på enorma veckolånga byggen.

Jag gillar verkligen spelet, jag spelar det bara inte.
Kan ändras iom SMP, vem vet.

Inaktiv

Börjat bli lite så här också, spelar inte alls mycket. Springer mest runt på min server och kollar vad andra byggt. Sedan är hemsidan & servern roligare att hålla på med än själva spelandet.

Jag såg filmerna på youtube, Läste artiklarna i PCGAMER och här på FZ.
Blev sjukt hypad på möjligheten att skapa vad som än for in i skallen, jag spelade i 20 min innan den extrema Pixeln sjukdommen slog till och jag mådde fruktansvärt illa.

Men detta var väll bara en engångsföretelse tänkte jag och slängde mig huvudstupa in igen med min hacka i högsta hugg, Nix.
Jag började trots mitt tillstånd att skapa vad arkeologerna skulle kalla underverk, och när jag var klar fylldes jag av...ingenting. Jag hadde inte åstadkommit något. En kall byggnad stog framför mina ögon när det gula blocket föll över himmla valvet/blocket.

Det finns en charm med att tänka retro, ibland passar det och ibland inte, och det kommer från en kille som spelar Kings Quest och Space Quest och dylikt.

Minecraft lockar med att låta spelaren släppa taget om sin kreativa ådra och leva ut sina designer drömmar, i block.
Men varje människa är INTE ett underkuvat geni, argumentera om ni vill och trolla skiten ur mig för det men Jag tycker det, Jag och Yahtzee" Croshaw tycker det.

Och ja jag är avundsjuk på pengarna han håvade in, men det är ni med.
Och till all media: Sluta trycka upp minecraft i ansiktet på mig, OCH TA BORT DET FÖRBANNADE FÅRET.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Rätt skoj. The sims för grabbar var väl känslan jag fick.

1
Skriv svar