Köp av cata. butik vs internet

Medlem
Köp av cata. butik vs internet

heej på er! Vad tycker ni om att man kan köpa spelet o ladda hem det från wows hemsida? Hörde på Blizzcon att dom ska göra så att man slipper gå till affären o köpa det på internet ist.
Sugen på att göra det. men det jag är orolig över är ju att det kommer gå JÄVLIGT segt att ladda hem.. Sen är det väl inte så viktigt att ha fördraldet?

Medlem

Du skulle tydligen kunna pre-loada hela expansionen så du är redo direkt servrarna slås på typ så jag är sjukt sugen att avboka min beställning så jag kan köra en natt-gibb

Medlem

I regel brukar det vaar hur mekigt som helst o spela första veckan efter expansion så jag kan inte se fördelen just därför.

Köp det via spelbutiken,cdon, eller webhallen det är troligtvis några kronor billigare ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

blizzards onlinebutik är dyr som &/"#¤%&¤#" och angående download så använder dom torrent väl, så ju fler desto snabbare.

Medlem

tja , efter ett tag men om du har zilloner köpare som vill ladda ner samtidigt så kan du gissa hur snabbt det kommer gå då.

Men förhoppnigsvis så fixar dom par hundra seeders innan då lär det gå hyffsat bra

Och dom kommer släppa det samma dag som boxen finns i affären .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Pris vs tillgänglighet. Vill du spelet 100kr billigare eller på releasedagen?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ny info , köper du du cata digital nu så kan du dra ner det före dom som köper retail .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

cata kostar ju 34,99 euro(typ 350kr) om du köper det via blizzards hemsida, de andra expansionerna har väl kostat däromkring om man köper det i butik?

Okey man får ingen box/cdskiva men jag tycker ändå det är en bra deal då de automatiskt aktiveras.

Medlem

När kommer man kunna börja ladda ner Cataclysm om man köper det genom battle.net?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

nu


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nu

Observera att efter du köpt det via battle.net så måste du starta spelet en gång som jag förstått det för att aktivera så du kan börja preloada cata enl blizzard


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nyss skrev vi om att man kan ladda ner Cataclysm och vara redo direkt när servrarna går online, men detta gällde endast om man köper den digitala kopian i förväg.

För oss som t.ex. är sugna på Collector’s Edition och också vill lira direkt den 7 december, finns det ett litet knep:

1.Se till så att WoW och/eller Launcher och Background Downloader är helt avstängda.
2.Öppna WTF-mapp i din World of Warcraft-mapp. (ex. C:\Spel\World of Warcraft\WTF)
3.Öppna ”Launcher.WTF” i Anteckningar och leta upp raden SET accountType. Ändra det som står inom citationstecken till ”CT”
4.Öppna ”Config.wtf” och gör likadant som i steg 3.
Finns inte raden ”SET accountType” kan du lägga till den. Raden skall se ut såhär:

SET accountType ”CT”

Sen är det bara att starta Launchern så skall nedladdningen av Cataclysm-filerna börja.

Det här knepet är godkänt av Blizzard, så du behöver inte oroa dig för att åka ut för problem.

Värt att notera är att det här endast ger dig de nödvändiga filerna för att kunna spela, det kommer inte att uppgradera ditt konto. Det måste du köpa Cataclysm för att göra.

Saxat från ett annat forum

Medlem

har du en blå post som bekräftar att det är ok att göra det?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

har du en blå post som bekräftar att det är ok att göra det?

Det ska visst stå någonstan här:

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2749554...

Medlem
Skrivet av MickeFree:
Skrivet av Notumforce:

har du en blå post som bekräftar att det är ok att göra det?

Det ska visst stå någonstan här:

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2749554...

Låter som en fair deal, tack för tipset.

Medlem

ah nice tackar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Man kan beställa spelet digitalt fast MYCKET billigare än bnet. Jag har förbeställt Cata på Randyrun.se och det kostade 230 kr.
Och man kan ju ladda hem tidigare så jag är helnöjd nu!

http://www.randyrun.se/CD-Keys-Game-Cards/WoW-Cataclysm-CD-Ke...

Bättre än att vänta på posten ju..

Medlem

"- Värdecheck: 5 €-Rabatt vid köp av WoW-Guld hos RandyRun (vid köp för minst 20 €)!

Det syns tydligt i våra erbjudanden: Hos oss kan du, bland annat, köpa WoW-guld, Powerleveling, WoW-Konton, PvP-Gladiator-Items, beställa Epic Mounts eller skaffa dig CD-Keys och Game Cards."

Min spontana reaktion: Fyfan.

Medlem
Skrivet av makee:

Man kan beställa spelet digitalt fast MYCKET billigare än bnet. Jag har förbeställt Cata på Randyrun.se och det kostade 230 kr.
Och man kan ju ladda hem tidigare så jag är helnöjd nu!

http://www.randyrun.se/CD-Keys-Game-Cards/WoW-Cataclysm-CD-Ke...

Bättre än att vänta på posten ju..

Så du gynnade något fattigt guldsäljar-företag istället för att lägga på 19kr och förbeställa det hos Game.se? Då skulle du fått spelet dagen innan i en fin box istället för ett tråkigt mail. Förhandsladda spelet kan du göra ändå, enligt ovanstående trix.

:evil:


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av makee:

Man kan beställa spelet digitalt fast MYCKET billigare än bnet. Jag har förbeställt Cata på Randyrun.se och det kostade 230 kr.
Och man kan ju ladda hem tidigare så jag är helnöjd nu!

http://www.randyrun.se/CD-Keys-Game-Cards/WoW-Cataclysm-CD-Ke...

Bättre än att vänta på posten ju..

Så du gynnade något fattigt guldsäljar-företag istället för att lägga på 19kr och förbeställa det hos Game.se? Då skulle du fått spelet dagen innan i en fin box istället för ett tråkigt mail. Förhandsladda spelet kan du göra ändå, enligt ovanstående trix.

:evil:

Tror seriöst snubben bara försöker göra reklam.
1 post och det är för guldsäljning.

Nej, själv har jag förbeställt från game, gjorde det för ett tag sedan och vet faktiskt inte riktigt vad dom tar. Men jag vet att jag gillar att gå omkring i spelbutiker, det känns alldeles lagom trevligt.

1
Skriv svar