Robot
Iphone-roundup

Att spela på språng har aldrig varit enklare, våra mobiler är idag veritabla gamingmaskiner i fickstorlek. Den här veckan recenserar vi fem stycken Iphone-spel.

#the-secret-of-monkey-island-special-edition, #duke-nukem-3d, #texting-of-the-bread, #cut-the-rope, #angry-birds, #ea, #chillingo, #naughty-bear


Medlem
Iphone-roundup

Ang Duke Nukem: Det finns fler än två kontrollmetoder. Faktum är att du kan ändra styrningen precis hur du vill. Jag spelar nästan Duke lika smidigt som på pc med min iPhone. Håller med om Multiplayer dock.

Medlem

Ni borde recensera Modern Combat 2: Black Pegasus. Riktigt kompetent shooter med grym multiplayer.

Medlem

Ärvde en iphone för ett par veckor sedan, så jag har inte hunnit pröva speciellt många spel, men här är några guldkorn.

* Doom funkar riktigt bra med helt okej styrning.

* Broken Sword är inte helt fel det heller. Lite väl lätt att hitta saker att klicka på dock.

* 100 Rogues är ett riktigt fint roguelike-spel.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Kan rekommendera trainyard express, krävande och kreativt pusselspel.
Fragger, finns som flashspel, men också till iphone.

Funkar bra när man sitter på bussen, eller toan.

Medlem

Zenonia 1 + 2 = guld
Och ofc Inotia 2

Medlem

Ni borde recensera Game Dev Story. Verkar skitkul ju

Medlem

Snyggt att ni har Rock Band i titel-loggan som bara finns i US store


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Har kört dom flesta spelen till iphone, och det finns typ inga bra. Dom enda som man spelar igen är Ragdoll Blaster 2, Angry Birds, Game Dev Story, Across Age DX, Knight Rush, Bomberman Touch 2, Cut The Rope, Doodle God, Fragger (Halv tråkigt dock), Dink Smallwood HD, Heroes Lore, Helsing's Fire, Labyrinth, Modern Combat 2, Pizza Boy, Reckless Racing, Worms 2, Duke Nukem 3D, Galaxy On Fire 2, SimCity Deluxe, Zenonia 1 och 2, Finger Balance, Något av Virtual Villagers spelen, kommer inte ihåg vilket av dom... Säkert glömt något spel. Men det där är väldigt lite om man tänker på hur många spel det finns
Var väl runt 1 miljon dom sa för någon dag sen.

Så om ni har tråkigt kan ni kolla upp dom.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Har kört dom flesta spelen till iphone, och det finns typ inga bra. Dom enda som man spelar igen är Ragdoll Blaster 2, Angry Birds, Game Dev Story, Across Age DX, Knight Rush, Bomberman Touch 2, Cut The Rope, Doodle God, Fragger (Halv tråkigt dock), Dink Smallwood HD, Heroes Lore, Helsing's Fire, Labyrinth, Modern Combat 2, Pizza Boy, Reckless Racing, Worms 2, Duke Nukem 3D, Galaxy On Fire 2, SimCity Deluxe, Zenonia 1 och 2, Finger Balance, Något av Virtual Villagers spelen, kommer inte ihåg vilket av dom... Säkert glömt något spel. Men det där är väldigt lite om man tänker på hur många spel det finns
Var väl runt 1 miljon dom sa för någon dag sen.

Så om ni har tråkigt kan ni kolla upp dom.

SA DU DINK SMALLWOOD?

DEN DINK SMALLWOOD?

:up::up::up::up:8)8)8)


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Dodonpachi Ressurection är det ingen som nämner, skamligt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Har kört dom flesta spelen till iphone

Skrivet av Fr0gg0.:

Var väl runt 1 miljon dom sa för någon dag sen.

Du har legat i isf.

Men nej, det finns strax över 300.000 apps totalt. Av dem är kanske 5% spel.

Medlem

De bästa spelen jag spelat:
Hero of Sparta
iDracula
F.A.S.T
The Settlers
Trenches
Samurai
COD Zombies
Grand Theft Auto
Dungeon Hunter
Battle Bears
Aftermath
PalmHeroes


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Själv kan jag rekkomendera Heroes Lore: Stigmata of Gaia (Secret of Mana-vibbar deluxe..typ), Dungeon Hunter, Caligo Chaser, N.O.V.A., Doom RPG och Wolfenstein RPG
Sedan har vi ju Chaos Rings, Final Fantasy, Final Fantasy II, Inotia 2, Across Age, Seed, Seed 2, Zenonia 2 etc etc ^^
Listar blir lätt lång med spel som är värda att spela och köpa (iaf i min mening).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Medlem
Skrivet av mrpeters:

Zenonia 1 + 2 = guld
Och ofc Inotia 2

Zenonia har jag kört båda, dom är för repativa, köpte 2an bara i förhoppning att det skulle bli bättre och var samma.

sen att man bara kan gå i fyra riktningar gör kontrollerna rätt tråkiga. mer som zelda för snes.

Medlem

Av lite portar så är Worms är en klassiker, Red Alert funkar bättre än väntat, Mega Man II är en given hit.

Annars har jag fastnat i Dark Nebula, Earth Defend och löjliga FrogHop

Skägg.
10 Chambers

Eight08, en digital och en analog, med möjligheter att justera inställningarna för båda. Två metoder, massor av inställningar


signatur
Medlem

Därför man kör med android. Då kan man bara koppla till en bluetooth kontroll trådlöst i bakgrunden. Tex. en wii dosa Askul att spela gamla snes spel med den på sin mobil

Medlem

Då förväntar vi oss recensioner på androids topp-spel också framöver?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Då förväntar vi oss recensioner på androids topp-spel också framöver?

Varför? Suger ju?

Bättre dom ressar gammala 8bit spel till nintendo isf.

Medlem

Har en JB Iphone 4 och många spel ser bra ut men kontrollen suger helt enkelt. Alla spel med styrkors, även "analoga", faller bort och då är det inte mycket kul kvar. Har klarat av Angry Birds men det var inte kul ( gjorde det mest "för att"). Det enda jag spelar är Pinball HD för att man knappt behöver styra och att det går snabbt att ta fram när tillfälle ges (tunnelbanan, buss osv).

Mer avancerade "äventyrsspel" kommer inte på tal då jag redan nu inte har tid att spela alla "riktiga" spel till min PS3a och PC.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Därför man kör med android. Då kan man bara koppla till en bluetooth kontroll trådlöst i bakgrunden. Tex. en wii dosa Askul att spela gamla snes spel med den på sin mobil

Har du med dig din kontroll när du inte är hemma? Om inte, spelar du iPhone-spel när du är hemma?

Medlem

Passar på att tipsa om nysläppta Reckless Racing till iPhone/iPad (och Android). Top-Down racing i samma stuk som gamla goda Ignition, Skidmarks o SuperCars! Bedårande grafik och härliga ställ vill jag lova.

Reckless Racing
Disclaimer: Jag är en av utvecklarna av spelet.


signatur

Fredrik Alfredsson
Lead Artist [http:\\www.pixelbite.se Pixelbite Games]

Inaktiv

Ang Duke Nukem: Det finns fler än två kontrollmetoder. Faktum är att du kan ändra styrningen precis hur du vill. Jag spelar nästan Duke lika smidigt som på pc med min iPhone. Håller med om Multiplayer dock.
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar