TFU2s "story"...

Medlem
TFU2s "story"...

Vänta nu... Starkillers flickvän kidnappas av ondingen, och han måste ta sig igenom det onda nästet genom att hoppa på en massa plattformar för att rädda henne - <i>The Force Unleashed 2</i> har ju snott storyn rakt av från alla Mario-spel!

#blogg

Medlem
TFU2s "story"...

Jag skulle nog våga påstå att det är mer av en Mario goes Space Giraffe med tanke på överflödet av neon, det skumma i att prinsessan letas upp av en klon och att jag är tämligen säker på att prinsessan finns i ett annat slott.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Fan va mycket haters TFU-spelen har. Tycker de är grymma. "Rädda en kvinna (helst prinsessa) i nöd"-storyn är ju vad hela Star Wars går ut på. Kanske är Mario som som stulit från Star Wars IV A new hope.

Medlem

Nej TFU-spelen är inte grymma. Jedi Knight-spelen var grymma. Känslan man får av att spela detta är som att dricka ljummet kaffe.

Medlem

Det bästa med spelen är alla trailers. Underbara!

Medlem

TFU1 hade ok story, TFU2s story var usel och kändes osammanhängande.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

73, menar du filmsekvenserna? De är ju fantastiskt animerade, men tyvärr är dialogen så oerhört intetsägande att man somnar. Antagligen har de väl saxat det mesta av den från någon Star Wars-fanfic-sida.

Medlem

Jag tyckte f ö också att TFU var bra, förutom kanske de obalanserade boss-striderna. Tvåan är dock en förolämpning mot spelköparna, för kort, för dumt och för oengagerat. En mod till ettan där man bara fick gå genom en korridor och kasta Stormtroopers hade varit lika kul, och då hade man sluppit genomlida tvåans emo-story!

Medlem

Ja precis, både trailers till spelet och filmsekvenserna i spelet. Men jag tycker att TFU är bra faktiskt, om man bara går in för att ha kul med Storm Troopers.

Medlem

Fast TFU hade åtminstone fler än tre olika banor... Om jag hade gått till Game och betalat 700 spänn för TFU2 i tron att det skulle vara lika bra som ettan, så hade jag nog aldrig förlåtit Lucasarts.

1
Skriv svar