Lite nytt till garderoben

Flakmonkey
Lite nytt till garderoben

En nackdel med att med att tappa i vikt är att man måste rensa i garderoben och köpa nytt eftersom saker och ting sitter så fruktansvärt dåligt. Nu är ju det såklart en trevlig anledning till att lägga pengar på kläder, men oavsett anledningen så kostar det ju pengar och det är ju aldrig kul i sig. Men men i sommar så slängde jag i alla fall ut en massa kläder vilket innebär att jag saknar valmöjligheter nu när det börjar bli kyligare ute. Därför passade jag idag på att ta mig in till city för att köpa mig lite nytt och jag är faktiskt himla nöjd med utfallet av min lilla shoppingtur.

Överst på inköpslistan var nya jeans eftersom det enda par jag har kvar efter min rensning börjar falla ihop och få hål lite överallt. Första anhalten blev därför JC eftersom jag tycker att de har ett bra utbud och kan ge bra hjälp när man inte riktigt vet vad man behöver och det sistnämnda var ju verkligen viktigt nu när kroppen ändrat sig såpass mycket. Hursom så fick jag hjälp av en söt tjej (de har väl bara såna i den typen av klädbutiker?) som gav mig en radda med jeanspar som jag testade. Ska inte gå in på hur testningen gick men det slutade iaf med att jag gick därifrån med tre nya par (ett ljus par levis, ett mörkt par levis och ett till mörkt par tiger) så nu har jag jeans så att det räcker bra länge och det bästa var att jag nu har 32 i midjan. Har jag väl inte haft sedan mellanstadiet

Sen var det dags för skor och de hittade jag på Scorett. Inget speciellt med dem utan bara ett par mockaboots i bäst Chelsea-stil. Iom att det är mocka så var man ju tvungen att köpa spray så att de kan impregneras, vill ju inte att de ska förstöras första gången det regnar eller snön kommer.

Skorna var inte så jätteviktiga för skorna slutar ju inte passa bara för att man blir mindre, men nästa på listan var betydligt viktigare - en vinterrock. För att hitta en sån begav jag mig till Brothers och där tog det inte många sekunder innan jag hittade en ljusgrå sak som jag köpte. En 52a blev det den här gången och även det är ju betydligt mindre än förra vintern så det är inte så konstigt att förra årets rock kändes stor som ett hus när jag testade den för någon vecka sedan

Sista anhalt var H&M eftersom jag ville hitta lite billiga tröjor så att jag iaf har några sådan att ha utöver de skjortor jag har. Inga konstigheter (det är ju H&M trots allt) här utan det blev två tröjor, en lite tjockare i vitt och sen en tunnare lila.

Ja det blev en hel del saker till slut och mer pengar än vad jag hade räknat med så nu får man väl hålla igen under resten av månaden så att man har råd att köpa julklappar nästa månad. Lugnt värt det iaf, är kul att shoppa kläder och man (eller iaf jag) mår bra av att gå runt i kläder som jag trivs i och som får mig att känna mig lite halvsnygg iaf. En bra boost helt enkelt, även om den är fruktansvärt ytlig

#blogg

Medlem
Lite nytt till garderoben

Nya kläder is the shit! Självförtroendet stiger mycket av snygga kläder. Hatar dock att handla kläder så blir alltid in snabbt och ut snabbare.

Vad fan!!? I DEMAND PICS

Medlem

Chelseaboots är riktigt snygga. Funderar själv på att skaffa mig ett par. Dock är det lite för varmt här i Kina (runt en 12 grader) och höstväder snarare än vinter, och snart bär det av mot varmare breddgrader, så det får vänta.

1
Skriv svar