Vart hänger svenska BF:BC2 spelarna?

Medlem
Vart hänger svenska BF:BC2 spelarna?

Försöker leta reda på aktiva spelare att administrera våra servrar men har svårt att hitta vart scenen hänger någonstans.

Finns det något forum, någon community eller är allt bara utspritt?

Känns lite trist att sammanhållningen mellan gamers verkar blivit sämre med åren, kommer ihåg Q2 CTF tiden då man kunde tilltalsnamn på alla spelare i världen (överdrift men ändå).

Medlem

På amerikanska TacticalGamer personligen. Överlägset bäst gameplay av de servrar jag varit på hittils.

Och av någon anledning är det knappt någon skillnad laggmässigt att spela på en server i Texas som en från Stockholm. Laggar apa oavsett vart man spelar =/

Medlem

Personligen brukar jag endast spela på max 28pers servrar då det tendenserar till jobbiga laggspikar när det blir 29+ i antal. Kanske ordnat till sig i senaste patchen dock. Oftast blir det ryska och tyska servrar pga detta. Någon enstaka finsk brukar jag ramla in på. Men på alla Svenska som jag hittat så har antalet spelare varit satt till 32 och som sagt, när servrarna fylls till 29 så blir det ospelbart för min del...

Tror även jag mer eller mindre kommer att lägga ner BC2 och tokköra COD:BO när det släpps till PC.

Medlem

Vad för typ av lagg är det du har, är det s.k. "rubber-banding"? Vi har själva erfarit detta och letar febrilt efter en lösning, har dock inte läst något om att spelarantalet skulle lösa det. Har du möjligt mer fakta kring det?

Tack för ditt svar förresten

Medlem

Rubber-banding antar jag är ett ord för en liknande teleportering. Något jag ej erfarat, en vän har dock detta problem.
Själv har jag de klassiska spikarna. När spelet blir proppfullt och en massa saker sker så rycker det till då och då. Skumt värre.
Har eventuellt hittat en lösning som jag ska prova på. Kan posta den i Lokalens forum sen.

Medlem
Medlem

Old Swedish Gunners server är poppis. Vi kör alla kartor och spelsätt i en enda stor blandning. Och med duktiga admins som håller servern hel och ren och underhållande. Rekommenderas.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

eak
Medlem

Jag har spelat endel på gubbklubben och old swedish gunners.
Har konstaterat att old swedish gunners flyter på mycket bättre.
Färre oregistrerade träffar, har så gott osm slutat spela på gubbklubben pga att jag upplever att träffar inte registreras. Det värsta är när det står att man gjort en kill men den räknas inte upp på listan.

1
Skriv svar