Vilket betyg ger du Minecraft-patchen?

Robot
Vilket betyg ger du Minecraft-patchen?

Inatt släpptes den efterlängtade uppdatering till Minecraft. Vad ger du den för betyg?

#minecraft


Medlem
Vilket betyg ger du Minecraft-patchen?

Den patchen tillförde inte mycket till SMP. Får en etta.

Medlem
Medlem

En 4a för nya funktioner och värld med biomes. Tyvärr saknas det massa funktioner i MP fortf. Det är en alpha trots allt. -1 för det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tråkigt att han ständigt lägger till nytt content istället för att fixa det som finns =/


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

MP fungerar fortfarande inte som den ska, för ny SP content ger jag 2:a.

Medlem

Jag är inte nöjd...

Medlem

Önskar att han kunde fixa till MP survival delen

Medlem

Säger som alla andra; MP survival är det han måste fixa

Medlem

Spelar inte Minecraft, men säger till alla som gnäller här: SPELET ÄR I FUCKING ALPHA OCH HAN UTVECKLAR SPELET SJÄLV. FOLK TJATADE OM NYTT CONTENT OCH DÅ FÅR MP STRYKA PÅ FOTEN SÅKLART. DEAL W/ IT.

/rant

Medlem

^- Måste hålla med, om man gjorde någon som helst research(som många mer borde göra innan de slänger pengar på spel) så borde man mycket väl förstått vilka förutsättningar det fanns för killen att trycka ut content etc. Många verkar tro att det ska tryckas ut i samma utsträckning som Valve eller Bioware.

Medlem

Jag väntar tills Multiplayer Survival fungerar.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Spelar inte Minecraft, men säger till alla som gnäller här: SPELET ÄR I FUCKING ALPHA OCH HAN UTVECKLAR SPELET SJÄLV. FOLK TJATADE OM NYTT CONTENT OCH DÅ FÅR MP STRYKA PÅ FOTEN SÅKLART. DEAL W/ IT.

/rant

Fast nu handlar denna diskussion på gott och ont om att betygsätta uppdateringen, dvs vad Notch har lagt all sin kodar-tid på den senaste månaden. Så varför inte förklara varför man ger ett visst betyg? Eller är det dumt att diskutera och reflektera över saker menar du?

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Spelar inte Minecraft, men säger till alla som gnäller här: SPELET ÄR I FUCKING ALPHA OCH HAN UTVECKLAR SPELET SJÄLV. FOLK TJATADE OM NYTT CONTENT OCH DÅ FÅR MP STRYKA PÅ FOTEN SÅKLART. DEAL W/ IT.

/rant

Visst det är i alpha, visst det är 1 person som utvecklar. Dok så är det inte rätt att säga att de som skriver i caps och hörs och syns mest är de som ska representera det communityn vill. Vad jag vill säga med min sista mening är att alla ville inte ha nytt content över att få det gamla att funka först.

Sen gjorde han också en lista på saker han ville ha med i patchen, däribland bugg fixing till MP delen, sen att det inte riktigt hann göras är kanske lite tråkigt.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Biotoperna var väldigt fina, och hitta lite pumpor som jag kunde kombinera med facklor. Men, mekaniskt av vad jag sätt tillförde det annars inte mycket, prövade på lite fiske och det var väll ok, förutom att det värkar vara bortkastat tid och material då tillagad fisk gav mindre HP än vad bacon gör, vilket jag redan har i överflöd.

3/5 hittills, den levererade, men inte över mina förväntningar, framför allt då det inte finns mycket till anledning att utforska mycket förutom för att se landskapen i sig. Ge mig mer mekanik att leka med istället!

Medlem

Fler uppdateringar med mindre saker istället för långt mellan uppdateringarna och större saker.

Medlem

Bygg en portal till helvetet!

Medlem

en till patch är uppe nu. tog bland annat bort en bugg som fick alla items att försvinna när man dog skönt att den är borta. annars tycker jag han jobbar på i bra takt. 4/5 av mig. jag kör bara single player och vill ha lite mer att göra i världen, lite mer syfte och belöning liksom.

Medlem

Han sa själv om man läser hans blogg, att multiplayer är näst på tur.

Citat:

Next up, I will take a couple of days off, then get started on survival mode multiplayer and make a push towards reaching Beta

Medlem
Skrivet av moberg:

en till patch är uppe nu. tog bland annat bort en bugg som fick alla items att försvinna när man dog skönt att den är borta. annars tycker jag han jobbar på i bra takt. 4/5 av mig. jag kör bara single player och vill ha lite mer att göra i världen, lite mer syfte och belöning liksom.

Typiskt att jag dog precis innan jag uppdaterade med massa diamant verktyg.

Medlem

Råkade aggra zombiesarna vid min portal och högg därav sönder min dåvarande och byggde en ny en rätt lång bit bort... kom ut på samma ställe och vart totalt slaktad av zombiesarna igen som fortfarande hatade mig... Annars är det enligt mig en överlag bra patch och den la till det som jag förväntade mig. En svag fyra.

Medlem

Jag testade mineraft när det var gratis, jävligt roligt och med den här patchen blir det nog ännu roligare....
Får se om det blir ett köp....

Medlem

När Notch börjar fila lite mer på SMP så blir jag glad.

Medlem

Blir trött på alla som tjatar om SMP. Hur många spel har fungerande multiplayer i alpha-stadiet?


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Det första som hände när jag testade patchen var att jag dog och blev av med ett fullt inventory + full armor, eftersom det var buggad. - poäng till Notch.

I övrigt så tycker jag minecraft har blivit mysigare i och med de nya zonerna och pixeltexturerna. Dock inga större ändringar spelmässigt, och det är inget som direkt gör att jag vill spela vidare. Lavavärlden var cool, men jag ser inte riktigt nyttan med den.

Medlem
Skrivet av CseRoQ:

Blir trött på alla som tjatar om SMP. Hur många spel har fungerande multiplayer i alpha-stadiet?

Ja, det finns en del risker med att låta folk spela ett spel så pass tidigt i utvecklingen.
Man förväntar sig att det är färdigt.

Jag ger patchen 4/5. Den gav precis det som lovats.

Jag upplever dock rejäla lagg mycket oftare än jag gjorde förut.
Nu fryser spelet för någon/några sekunder varannan minut spelande ungefär.
Kan ju vara något som händer endast mig, men som sagt: ALPHA, så jag borde inte klaga.

Medlem

Bryr mig inte om att det va en singel player uppdatering jag vill seriöst kunna dö i multiplayer läget så man kan ha lite skoj :/ <.<

Inaktiv

Snubben gör helt rätt.. nya contents för att locka nya kunder, drar in sina feta $$ och lever gott resten av sitt liv!

Medlem

Betyg på en patch? Vem skriver en artikel där man ska sätta betyg på en patch? (En alpha update) Lite väl låg nivå här ibland.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Det första som hände när jag testade patchen var att jag dog och blev av med ett fullt inventory + full armor, eftersom det var buggad. - poäng till Notch.

I övrigt så tycker jag minecraft har blivit mysigare i och med de nya zonerna och pixeltexturerna. Dock inga större ändringar spelmässigt, och det är inget som direkt gör att jag vill spela vidare. Lavavärlden var cool, men jag ser inte riktigt nyttan med den.

Lavavärlden ska ju användas för att kunna färdas längre sträckor genom att gå mellan portaler i The Slip istället för att gå X mycket längre i den "riktiga" världen.

12
Skriv svar