Ikväll - zombier, Frank Darabont och början på en era

Frilansare
Ikväll - zombier, Frank Darabont och början på en era

The Walking Dead.
I natt hade serien premiär på AMC, och första avsnittet, Days gone bye, ligger just nu och puttrar på min dator hemma. (Jag vet att man "inte får" ha ett amerikanskt Itunes-konto som svensk men så länge ingen ger mig ett alternativ så är det deras loss. Jag betalar hur som helst för mig.) Det känns lite som känslan inför hångelfesterna i mellanstadiet - massivs av funderingar, drömmar och ren och skär upphetsning. Efter katastrofen-formatet har alltid legat mig varmt om hjärtat, men det här är första gången vi står inför möjligheten att få följa överlevare i zombieland under en längre tid, helt utan de restriktioner som långfilmsformatet sätter. För det allra sämsta med en bra apokalyps-rulle är just att den tar slut. En helt ny värld har skapats under samma gamla sol, men vi får bara en liten glimt av den.

Karaktärerna från den tecknade serien av Robert Kirkman kommer att ges tid att växa fram, och av recensionerna att döma är skådespelarinsatserna spektakulära. Det här är inte just another zombie flick, det är en karaktärsdriven resa in i mänsklighetens mörka hjärta. Vad händer med en människa som ser allt hon någonsin trott på falla till bitar runt omkring henne?

Så här jävla uppjagad har jag inte varit på flera år. Inte sedan jag läste klart The Stand, faktiskt.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/319knAYrTRE?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/319knAYrTRE?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

#blogg

Medlem
Ikväll - zombier, Frank Darabont och början på en era

Hmm, intressant! Såg precis Zombieland, och blev sugen på lite mer efter-zombie-katastrofen-action.

Medlem

Har längtat efter serien länge! Någon aning om när/om den kommer till Sverige?

Medlem

Ser fram emot denna serien oxå :). Av ren nyfikenhet vad kostar ett avsnitt på itunes? Och är det HD?

Frilansare

Mats - Om du tror att du får mer Zombieland blir du nog besviken. Men Zombieland var rätt kass så du reder dig nog.

73(etcvafan är det för nick!?) - Ingen aning, men med tanke på uppmärksamheten borde Canal+ köpa in den rätt omgående.

Fargo - Ja det är HD (man får en HD- och en LågD-version i ett och samma köp). Kostar tre dollar för ett avsnitt.

Medlem

Det är en lång historia Men vi får hoppas att den köps hit snarast.

Medlem

Inte så farligt iof... Kanske testar itunes... Syndade dock och fick tag i det i HD på annan väg.... SSSH! :P. Riktigt bra avsnitt iaf, får väldigt bra vibbar av denna serien. Vill se nästa avsnitt NU!

1
Skriv svar