Köpa ett gainward 250 elr någe annat billigt på netonent?

Medlem
Köpa ett gainward 250 elr någe annat billigt på netonent?

Hej hittade en gainward 250 på blocket för 400kr. Men nu vet jag inte om jag ska köpa något på netonnet för en billig slant elr någe vad tycker ni? tar gärna förslag max 700kr

Medlem

400kr är ett bra pris. Så länge du håller dig långt från Radeon-kort så blir du nöjd.

Nu blir det liv i tråden.

Medlem
Skrivet av kebbe:

400kr är ett bra prisSå länge du håller dig långt från Radeon-kort så blir du nöjd.

Nu blir det liv i tråden.

Antagligen när någon spyr ut dumma kommentarer utan att hjälpa personen i fråga så blir det liv.

Om du skall ha något grafikkort så borde du ta från 4xx serien från nVidia eller 6xxxx serien från AMD.

Anledningen är att dessa är mycket mer prisvärda för deras prestanda samt är bättre och kallare och drar mindre ström.

Nvidia 250 i prestanda mot radeon är mot 48xx serien med sina för och nackdelar. Vilket är det priset du kommer hitta korten pga att den har sin ålder och att både AMD och Nvidia fasar ut flera nya modeller.

Något du skall undvika med påle är 8800kort samt äldre 3xxxx kort även om dessa är billiga.

Medlem

Jag vet ju ganska mycket om grafikkort men skulle bara vilja ta ett sista skutt med min gamla data innan jag köper nytt.
Men tror ni ett nvidia 250 kan lira spelen på mellan grafik ett tag till? Kanske ett halvår eller något? därför inget mega grafikkort vill bara ha ett som håller ett litet tag:p Kebbe är nvidia nörd ser man haha^^ Har ett 8500 sitter i nu som klarar spelen på medel men napoleon total war kraschar totalt för mig....

Medlem

Jag hade nog hellre hållt i hästarna ett tag och sparat till ett bättre. Om du inte akut måste ha ett nytt kort då.

1
Skriv svar