Skärmproblem i win 7

Medlem
Skärmproblem i win 7

Har någon löst följande problem med win 7 (om nu någon har samma problem som jag)?

När jag kör EvE har jag två skärmar, en 23" och en 22". Kan inte köra i full screen mode utan måste välja windows mode (av okänd anledning). Jag får en kant i övre delen av skärmen, ca 15 mm. och när jag försöker få upp eve-bilden i överkant studsar den ner igen, vilket gör att jag antingen måste ändra upplösningen eller acceptera att jag inte ser allt längst ner, vilket kan utgöra en del problem vid missions.

Det problemet fanns inte när jag körde Vista eller XP.

Vore trevligt om någon har en lösning på det hela.

Medlem

Har inte så stor koll på det där spelet men gjorde en liten sökning och verkar vara ett vanligt problem men det finns mods till eve som ska lösa det där + finns det andra lösningar på http://www.eve-search.com/.

"I have used a program called GWR andn it was built for EVE and supports multiple screens. All you got to do is place the seperate windows on each screen and then launch the program and direct to your EVE directory. It will then 'relocate' the client in 'fullscreen' to the nearest window corner."

"You can try this one too: Eve Windowed Mode Helper"

Medlem

Jag har iofs inte dubbla skärmar, men har för mig EVEMon har en funktion för det (menyn 'Relocator'). Se om den hjälper dig - EVEMon är för övrigt ett grymt program för att planera skilltrainings etc, om du inte redan använder det

Medlem

Tack ska ni ha,ska pröva tipsen.

1
Skriv svar