En Account på två datorer

Medlem
En Account på två datorer

Tjena alla ...

det är så att jag lirar the burnine crusade på stationära datorn och undrar om det går att lira på andra datorn ( bärbar ) fast jag ska bara installera själva WOW bara för det tar så långt tid ... kan det gå eller måste jag installera The burnine crusade också på den bärbara datorn ?

Tacksam för svar

// mvh Panosz

Medlem

Hey, du måste intallera Burning Crusade också om du ska spela där.

Medlem

Eftersom en bugg i processor/moderkortkombinationen jag hade då jag spelade Wow (athlon xp1900+, minns inte mobots modell) orsakade checksumfel vid patchning av terrain.mpq så installerade och patchade jag på en annan dator och kopierade sedan hela Wow mappen över nätverket.

Det kan du ju alltid testa o göra (kanske inte funkar längre, det här var många år sedan).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det funkar. Du kan flytta en klient hur mycket som helst men du måste köra launcher.exe som start för patchning osv av spelet. Men det är inga som helst problem att bara lägga spelet på en annan disk eller dator.


signatur
Medlem

tjena igen ber om ursäkt för det tog tid för att svara ... börjar undra om jag ska lägga hela spelet .. i extärna hårddisken och överföra den till bärbara f*n .... själva wow spelen är inte klar än på bärbara

tack för hjälpen

Medlem

Ja du kan göra så. Bara flytta och lira.


signatur
Medlem

.. får bli så hehe

nån som kan logga in BTW ?

tack

Medlem

Jag installerade wow en gång. Haft samma folder nu i 2 år. Har nog iaf installerat om Windows 50 gånger om inte mer. Och ett 10 tal har tagit min wow folder till sinna datorer o det funkar hur bra som helst!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag installerade wow en gång. Haft samma folder nu i 2 år. Har nog iaf installerat om Windows 50 gånger om inte mer. Och ett 10 tal har tagit min wow folder till sinna datorer o det funkar hur bra som helst!

Till och med att föredra att göra detta såvida du inte är rejält skraj för virus. När du laddar ner WoW så lägger det patch filer på ungefär 7 gb någonstans på din hårdisk. Flyttar du bara över installationsfilen så slipper du detta.

1
Skriv svar