Monark-delen i Fable III (avsluta spelet för att undvika spoilers)

Medlem
Monark-delen i Fable III (avsluta spelet för att undvika spoilers)

Var jag den enda som blev ganska besviken på den andra delen av Fable III? Då man måste hålla sina löften (eftersom jag bestämde att göra en god karaktär) vilket kostar "en del guld", samtidigt som du måste spara ihop 6,5 miljoner guld för stå emot The Darkness som kommer attackera Albion ett år från att du blir kung. Men jag tänkte ju att med en inkomst på 20 000 guld vart 5e minut borde jag klara mig ganska bra. Så jag kör på och håller mina löften och ligger ändå konstant på plus i skattkammaren, men så snipp-snapp-snut så var det året slut och Darkness attackerar. Visserligen segrar Albion men till vilket pris? Gatorna är tomma och de få som lever har ett djupt hat emot mig, inte så värst kul när man spenderade hela spelet med att vinna folkets stöd.. Man blir ju lite nedstämd.

Medlem

Samma för mig, inte en käft på gatorna, förutom ett par vakter, inte så jäkla kul då :/
Och dom får stackarna man stöter på är inte så värst förtjusta i mig.

Trodde först det var någon bugg att det var helt folktomt eller något, men tydligen så var det inte det.

Kan ju inte ens köpa saker, asch får coopa igenom det någon dag när man orkar å göra om skiten.

Medlem

Vissa dagar så ska man göra ett quest där man ska gå och möta tex Page och sedan göra uppdrag för dem. I stället för att direkt gå och göra det så kan ni bara vänta, arbeta eller göra andra quests. Dagarna som går normalt räknas inte. Därmed så kan ni bara vänta på att det kommer 200000k (Om man sätter higest på price och rent på varje hus i albion och aurora) var 5e minut.


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem

Zedisius: Jag tänkte ju precis så .. Men när de där 365 dagarna försvann med typ 60 dar per dagordning så fanns det inte plats för att tänka "jag tar det sen".

Inaktiv

Kostade ju en jäkla massa guld att hålla löften och göra dom snälla sakerna... Men har man köpt hus och hållt på att handla en massa tidigt i spelet så var det inga problem alls senare då man har ca 90,000 i inkomst var 5e minut. Hade då strax över 10 miljoner i treasury som jag dock varit tvungen att donera själv, men var ju inte som att man behövde dom pengarna själv.

Medlem

Åkte också dit på denna hade ca 170 00 i inkomst mot slutet. Gjorde alla goda val.
Sen var det roliga dock att den där dag dagräknaren tickade ner en aning snabbare än väntat mot slutet. Verkar som dag 121 är sista innan attacken och jag väntade mig att det skulle vara en till där i mellan men icke.
Så i slutändan hade jag ca 2 miljoner i treasury så det slutade inte helt lyckligt :C

Medlem

Hände också mig:/ för att jag lirade som god, men om man överför pengar till skattkammaren och sover några nätter så strömmar det folk tillbaka igen:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

1
Skriv svar