Nytt Battlefield!

Ambassadör
League of Legends
Nytt Battlefield!

Nytt BF på fredag

Jag gjorde själv några eftersökningar till denna nyhet, (skrev även dessa som en kommentar till artikeln men ville fylla ut med lite mer spekulationer.)

Ben Cousins twitter, där nyheten kom ifrån, kunde vi få fram att det rörde sig om ett nytt Battlefield, inte BF 3, inte BF Assault utan något nytt.

När man fortsatte att läsa kunde man hitta inlägget

Citat:

Remember remember the fifth of November, gunpowder, treason and plot, I see no reason why gunpowder, treason, should ever be forgot...

Alltså rör det sig om ett spel med krut, förräderi (och komplott, beroende på översättning).
Detta gjorde mig väldigt intresserad av detta nya projektet. Det tråkiga var att EA:s censurkanin hade slagit till mot de andra inläggen som han hade gjort.

Det jag läser ut av detta är ett spel runt, möjligtvis, första världskriget(!) med en riktigt intressant singleplayer-story med mycket intriger och förräderi.
Multiplayern för ett sådant här spel måste bli annorlunda mot dagens "standard", vilket kanske får FPS-scenen på en ny bana(?!).

Finns mycket att spekulera om men troligtvis har jag fått för stora förhoppningar eftersom killen är boss över BF heroes-studion, om jag inte missförstått mig. och det vi troligen får se är ett gratis-spel med ett mediokert gameplay.

Man kan ju alltid hoppas på det bästa! (Battlefield 1917: Day after christmas. )

När jag skumläste igenom hans twittrar dök namnet Warren Spector upp och mitt hjärta stannade för ett ögonblick och tanken över Battlefield Ex 3 fyllde min hjärna. Ett Deus Ex blandat med Battlefield. De två bästa FPS:en blandade i en underbar komplott.

Tråkigt nog hänvisade det till en annan spelstudio och tur var väl det, så mitt hjärta kunde börja slå igen!

#blogg

Medlem
Nytt Battlefield!

Battlefield goes V for vendetta

Ambassadör
League of Legends

Njae det blir inte förräns Battlefield 5

Medlem

Jag blev riktigt intresserad av det du skrev. Hur coolt vore det inte att utforska slagfält från första världskriget? Tämligen oexploaterat!

Medlem

Battlefield: Pirates!

Medlem

hmm han kanske bara sager att han ar missnojd med leddningen och tanker "sprang parlamentet" (EA)

Medlem

Känns som pirater tycker jag... Men kan ha fel.

1
Skriv svar