"Gears of War på Iphone är möjligt om två år"

Robot
Medlem
"Gears of War på Iphone är möjligt om två år"

Eh.. visst, unreal 3 motorn har vid tillfället ökande stöd för bland annat Iphone, men djupet och grafiken kommer inte på långa vägar gå att jämföra med exempelvis pc (Eller kkonsol *suck*)

Inte ens om 2 år... Eller ja, Med mycket lägre texturupplösningar med mera kanske

Medlem

Sen kanske inte folk förväntar sig att det ska vara precis lika snyggt heller...

Ish
Medlem

Hur ska man styra har de tänkt? Och VARFÖR skulle man vilja ha ett relativt krävande spel i sin telefon? Batteriet lär ju ta slut innan man kommit halvvägs.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Varför skulle man vilja spela Gears of War på en mobil?
Det vore lika kul som att titta på filmen Avatar på diabilder.
Visst, det går, men produkten är inte skapad till formatet i fråga.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Varför skulle man vilja spela Gears of War på en mobil?
Det vore lika kul som att titta på filmen Avatar på diabilder.
Visst, det går, men produkten är inte skapad till formatet i fråga.

Det är bara en milstolpe för tekniken och ingen release av Gears på en mobil. Spelen kommer se ut som Gears om 2år, that's it.

Detta är inte förvånande då John Marmack har visat upp Rage med imponerande grafik på dagens Iphone på Quakecon
http://www.youtube.com/watch?v=52hMWMWKAMk

Medlem

Mahone: Mm, that makes sence

Medlem
Skrivet av Mahone:

Detta är inte förvånande då John Marmack har visat upp Rage med imponerande grafik på dagens Iphone på Quakecon
http://www.youtube.com/watch?v=52hMWMWKAMk

För att inte nämna Epic Citadel demot som visar upp motorn Infinity Blade kommer använda. Det är ju redan släppt på släppte på iPhone (3Gs och 4 iaf):
http://www.youtube.com/watch?v=V_rR8ZEQztM

Personligen tycker jag faktiskt det ser bättre än demonstrationen av Rage.

Medlem
Medlem

John Marmack...

Medlem

NEEEJ FUCK U APPLE PALLAR INTE ALLT JÄVLA IPHONE SKIT! förstör inte ett fint spel

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av ForrestFox:

Varför skulle man vilja spela Gears of War på en mobil?
Det vore lika kul som att titta på filmen Avatar på diabilder.
Visst, det går, men produkten är inte skapad till formatet i fråga.

Det är bara en milstolpe för tekniken och ingen release av Gears på en mobil. Spelen kommer se ut som Gears om 2år, that's it.

Detta är inte förvånande då John Carmack har visat upp Rage med imponerande grafik på dagens Iphone på Quakecon
http://www.youtube.com/watch?v=52hMWMWKAMk

Medlem
Skrivet av moberg:

John Marmack...

Fingrarna är för snabba idag Ändrat

Medlem

Alltså...
Ingen mer som tänker sig mini-lan-extreme edition?

Med tanke på att iPhone har en 30-pins kontakt, räcker det mer än väl till att ha både mus, tangentbord OCH projektor ikopplat till den.

Tänk er själva att kunna dra till kompisar och gibba, bara genom att ta med sig prylar som väger under halvkilot?

Är det inte asbra att man satsar på full prestanda i små saker - så att utveckligen kommer någon stans?

iPhone har inte ens någon dedikerad grafikdel, vad jag vet (?) - vad händer när nVidia och ATI får upp ögonen för mini-gaming?

Jag tror vi ser början på en väldigt väldigt stor guldkant inom gaming-världen, me det är bara om ni undrar vad jag tror!:D

Medlem

Alltså...
Ingen mer som tänker sig mini-lan-extreme edition?

Med tanke på att iPhone har en 30-pins kontakt, räcker det mer än väl till att ha både mus, tangentbord OCH projektor ikopplat till den.

Tänk er själva att kunna dra till kompisar och gibba, bara genom att ta med sig prylar som väger under halvkilot?

Är det inte asbra att man satsar på full prestanda i små saker - så att utveckligen kommer någon stans?

iPhone har inte ens någon dedikerad grafikdel, vad jag vet (?) - vad händer när nVidia och ATI får upp ögonen för mini-gaming?

Jag tror vi ser början på en väldigt väldigt stor guldkant inom gaming-världen, me det är bara om ni undrar vad jag tror!:D

Medlem
Skrivet av Nathanael:

iPhone har inte ens någon dedikerad grafikdel, vad jag vet (?) - vad händer när nVidia och ATI får upp ögonen för mini-gaming?

Jo visst har iPhone's dedikerade grafikchip. Dom använder PowerVR chip med stöd för OpenGL för att accelerera grafik. Det hade varit helt omöjligt att göra saker som Rage eller Unreal Engine på något utan dedikerade komponenter.

Nvidia har ju redan fått upp ögonen för den här marknaden och skapat sina Tegra och Tegra 2 platformar. Möjligheterna är väl där men ingen har riktigt använt det i nån telefon på ett vettigt sätt än dock. Det är mest media spelare etc.

Medlem

Med tanke på hur snabbt hårdvaran för mobiler utvecklas så är det mycket möjligt att vi kan se en begränsad version. Främst till iPhone/windows phone 7 då de har fasta hårdvarukrav men även de bättre android-telefonerna är en klart möjlig målgrupp.
Då Ms ändå vill knyta ihop mobilen med 360 och dela spelen så är det väl möjligt

Medlem

Kolla bara på Epic castle, teknikdemot som Epic redan släppt, det är som sagt episkt att se på en mobiltelefon.


signatur

Xd

Medlem

Om 2 år dyker det upp andra mobiler med:
- 2 Ghz DualCore
- 2GB RAM
- 120GB Flash storage
- Super Dunder AMOLED
- 3D
- Super Dunderbrak SuperPowerVR SGX10000 GPU

Vem orkar bry sig då om Gear Wars kommer till Iphone eller inte.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Nathanael:

iPhone har inte ens någon dedikerad grafikdel, vad jag vet (?) - vad händer när nVidia och ATI får upp ögonen för mini-gaming?

Jo visst har iPhone's dedikerade grafikchip. Dom använder PowerVR chip med stöd för OpenGL för att accelerera grafik. Det hade varit helt omöjligt att göra saker som Rage eller Unreal Engine på något utan dedikerade komponenter.

Upplysande, danke!:D

Inaktiv

Låter konstigt va? Hur ska kontrollerna vara utformade?
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar