Kaffemorgon

Medlem
Kaffemorgon

Ska strax ta itu med dagens ärenden. Skriva lite på några texter, registrera mig på Filosofins Historia, diska, städa och spela. Men först ska jag troligtvis ha en kopp av det svarta guldet, I’m talking about kaffe people. Ingen morgon är en morgon utan kaffe.

Har inte så jättemycket att berätta för omvärlden just nu. Fredrik är på uppdrag i London, jag får lite tid för mig själv och njuter. Man behöver det ibland, speciellt när man bor på 23 kvm med två katter och alltid ser varandra. Våra liv har blivit så stressade sedan augusti. Dels började jag på Max, sedan slutade jag på Max, efteråt mådde jag dåligt över Max, och nu försöker jag komma över Max. Fredrik pluggar och jobbar samtidigt, fast det finns en ljuspunkt. Han har lämnat in sitt examinationsarbete (sista arbetet evah). Det innebär lite lediga kvällar längre fram. Då kan vi spela TV-spel igen.

Henning skriker igen. Vrålar som en krokodil (om den nu hade kunnat vråla). Enda sättet att få honom att sluta är att ta honom under armen, dricka kaffe och titta på Oprah. Hennings dagliga mysstund.

It's all about the healing.

[ia=22909; large]

#blogg

Kaffemorgon

Själv slutade jag med det svarta guldet för en två-tre månader sedan och har sedan dess bytt ut kaffe mot te. Drack så sanslöst mycket kaffe förut att det pajade magen... och eftersom det inte ligger i min natur att göra någonting med måtta så valde jag att hitta ett substitut istället för att göra en minskning på mitt skyhöga dagliga kaffeintag.

Trillar dock fortfarande dit ibland... en gång missbrukare, alltid missbrukare!

Medlem

Kaffe ja. Numera tar jag bara en kopp på morgonen, rätt starkt så räcker det hela dagen. Annars är té en vinnare

Medlem

Men känner inte ni att te är lite som att dricka smaksatt vatten? Det har ju en värmande mys-funktion i händerna en kall vinterdag men tycker ni det smakar bra? Jag har försökt rätt många gånger, men går inte riktigt.

Min mage är sisådär van vid 7 koppar kaffe på morgonen. Men är uppväxt på kaffe och skorpor sen barnsben så jag lider inte av det direkt.

Medlem

Vad är inte kaffe då? Istället för örter är det kaffebönor som smaksätter vattnet

Tänk dig bara hur många coola ninja- och samuraimästare som växt upp med té! Det sägs ju vara helande, medans kaffe är... uppigande? Hur som helst är båda lika goda när det väl gäller!

1
Skriv svar