Walking dead (2010) tv serie

Inaktiv
Walking dead (2010) tv serie

Ja är zombie nörd.

Är ni lika nördiga som jag kanske ni kommit i kontakt med serietidningen walking dead
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead

Nu har det gjorts en tv serie på den
http://www.imdb.com/title/tt1520211/

Tycker första avsnittet var riktigt riktigt bra. Förmedlar verkligen den där utlämnade och förödande känslan jag gillar med zombie filmer. Ungefär som de första 20minuterna i 28dagar senare fast under en timme.

Detta är inte heller en vanlig tv serie i den bemärkelse att det ofta förekommer att man förlöjligar hela känslan lite för att det ska kunna sändas kl 20:00 och ses av alla. Redan första 5min är där en ganska brutal scen som gör att man förstår att detta är en serie där man inte håller igen så som man ofta gör.

Medlem

Såg du det på iTunes?

MFC
Medlem

Zombies är kul... men nu börjar jag tröttna faktiskt. Jag måste ha ett zombiefritt kvartal för att återhämta mig...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Håller med, varit för mycket ,nu vill man ha nått annat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Gillade första avsnittet så jag kommer absolut att följa serien. Får hoppas att den inte spårar ur bara.


signatur

You must construct additional pylons.

MFC
Medlem
Skrivet av amphix:

Gillade första avsnittet så jag kommer absolut att följa serien. Får hoppas att den inte spårar ur bara.

Om historien har lärt oss något så är det att den upprepas.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Riktigt bra serie. Hoppas det fortsätter i samma riktning.

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av amphix:

Gillade första avsnittet så jag kommer absolut att följa serien. Får hoppas att den inte spårar ur bara.

Om historien har lärt oss något så är det att den upprepas.

Jag är också rädd för det. Comic booken blir uttjatad efter ett tag så hoppas dem nöjjer sig med ett par säsonger bara och knyter ihop säcken på ett bra sätt.

Medlem

Ni som säger att ni sett förmycket zombies den senaste tiden vad syftar ni på då? Tycker inte det har kommit något vettigt på den fronten på ett bra tag.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Ni som säger att ni sett förmycket zombies den senaste tiden vad syftar ni på då? Tycker inte det har kommit något vettigt på den fronten på ett bra tag.

Samma här faktiskt... Resident evil for visso.. Men vete fan om man kan kalla det zombie-film längre. Annars har jag inte sett nåt annat i zombie-genren iår.

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Hymer:

Ni som säger att ni sett förmycket zombies den senaste tiden vad syftar ni på då? Tycker inte det har kommit något vettigt på den fronten på ett bra tag.

Samma här faktiskt... Resident evil for visso.. Men vete fan om man kan kalla det zombie-film längre. Annars har jag inte sett nåt annat i zombie-genren iår.

Det har kommit diverse filmer genom åren, L2D och några till på spelfronten och dessutom har det varit ett antal "zombiefestivaler" under året som gått ... så det har varit överflöd av zombierelaterade aktiviteter.

Jag kräks om jag ser en Zombie till...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

... Ok... jag kräks om jag läser EN TILL artikel om Zombies igen...

(jag vet... aftonhoran men ändå)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag är också ett zombie freak och walking dead serien verkar ju grymt bra! såg första avsnittet och blev ordenligt taggad på följa vice sheriffen i jakten på hans familj

Angående att det har varit för mycket relaterade zombies dem senaste åren så kan jag ICKE hålla med, visst så har det släppts ett antal dåliga "zombie" filmer och "zombie" spel, men inget som håller en sorts klass och kvalite som vi zombie freaks utkräver, och inte heller kan man lita på gamla käre guden av zombies - George romero som inte gjort en vettig zombie film sen day of the dead som inte heller var speciellt bra

Resident evil filmerna handlar ju inte ens om zombies utan om en häxa vid namn Alice(?) som har superkrafter och kan alla kampsporter som finns i världen..

Ge oss mer zombie filmer och spel i kvalite klassen A istället för tillverka massor av skräp i kvalite klassen B och C


signatur

Suup homie

Medlem

Wosh tack för tipset, ska se ifall det är något

Inaktiv
Skrivet av weizenbier:

jag är också ett zombie freak och walking dead serien verkar ju grymt bra! såg första avsnittet och blev ordenligt taggad på följa vice sheriffen i jakten på hans familj

Angående att det har varit för mycket relaterade zombies dem senaste åren så kan jag ICKE hålla med, visst så har det släppts ett antal dåliga "zombie" filmer och "zombie" spel, men inget som håller en sorts klass och kvalite som vi zombie freaks utkräver, och inte heller kan man lita på gamla käre guden av zombies - George romero som inte gjort en vettig zombie film sen day of the dead som inte heller var speciellt bra

Resident evil filmerna handlar ju inte ens om zombies utan om en häxa vid namn Alice(?) som har superkrafter och kan alla kampsporter som finns i världen..

Ge oss mer zombie filmer och spel i kvalite klassen A istället för tillverka massor av skräp i kvalite klassen B och C

Skulle precis säga samma sak men jag håller inte med om att Day of The Dead var en dålig film. Bub är ju allas favorit Jag tycker att The Walking Dead-pilotavsnitteten var grymt bra förutom

den lilla flickan i början

som inte riktigt passade in. Lucio Fulci gjorde ju några bra filmer på 70-80-talet men han dog ju sen. The Beyond och Zombi 2 är riktigt bra

oan
Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av weizenbier:

jag är också ett zombie freak och walking dead serien verkar ju grymt bra! såg första avsnittet och blev ordenligt taggad på följa vice sheriffen i jakten på hans familj

Angående att det har varit för mycket relaterade zombies dem senaste åren så kan jag ICKE hålla med, visst så har det släppts ett antal dåliga "zombie" filmer och "zombie" spel, men inget som håller en sorts klass och kvalite som vi zombie freaks utkräver, och inte heller kan man lita på gamla käre guden av zombies - George romero som inte gjort en vettig zombie film sen day of the dead som inte heller var speciellt bra

Resident evil filmerna handlar ju inte ens om zombies utan om en häxa vid namn Alice(?) som har superkrafter och kan alla kampsporter som finns i världen..

Ge oss mer zombie filmer och spel i kvalite klassen A istället för tillverka massor av skräp i kvalite klassen B och C

Skulle precis säga samma sak men jag håller inte med om att Day of The Dead var en dålig film. Bub är ju allas favorit Jag tycker att The Walking Dead-pilotavsnitteten var grymt bra förutom

den lilla flickan i början

som inte riktigt passade in. Lucio Fulci gjorde ju några bra filmer på 70-80-talet men han dog ju sen. The Beyond och Zombi 2 är riktigt bra

Fulcis zombies är grymt långsamma, vilket skapar riktigt bra stämning. Och man glömmer aldrig hajscenen.

Pilotavsnittet av Walking Dead håller hög klass. Nästan för välgjort för TV, men konceptet skulle aldrig fungera på film. Hoppas det fortsätter att vara lika bra!

Medlem
Skrivet av oan:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av weizenbier:

jag är också ett zombie freak och walking dead serien verkar ju grymt bra! såg första avsnittet och blev ordenligt taggad på följa vice sheriffen i jakten på hans familj

Angående att det har varit för mycket relaterade zombies dem senaste åren så kan jag ICKE hålla med, visst så har det släppts ett antal dåliga "zombie" filmer och "zombie" spel, men inget som håller en sorts klass och kvalite som vi zombie freaks utkräver, och inte heller kan man lita på gamla käre guden av zombies - George romero som inte gjort en vettig zombie film sen day of the dead som inte heller var speciellt bra

Resident evil filmerna handlar ju inte ens om zombies utan om en häxa vid namn Alice(?) som har superkrafter och kan alla kampsporter som finns i världen..

Ge oss mer zombie filmer och spel i kvalite klassen A istället för tillverka massor av skräp i kvalite klassen B och C

Skulle precis säga samma sak men jag håller inte med om att Day of The Dead var en dålig film. Bub är ju allas favorit Jag tycker att The Walking Dead-pilotavsnitteten var grymt bra förutom

den lilla flickan i början

som inte riktigt passade in. Lucio Fulci gjorde ju några bra filmer på 70-80-talet men han dog ju sen. The Beyond och Zombi 2 är riktigt bra

Fulcis zombies är grymt långsamma, vilket skapar riktigt bra stämning. Och man glömmer aldrig hajscenen.

Pilotavsnittet av Walking Dead håller hög klass. Nästan för välgjort för TV, men konceptet skulle aldrig fungera på film. Hoppas det fortsätter att vara lika bra!

Hög klass för tv? Tycker att de senaste åren så börjar tv serier få nästan större budget än vissa hollywood-produktioner. Första avsnittet av Lost var ju ett exempel. Ser inget dåligt i det dock :).

Medlem

Första avsnittet var ganska bra, men jag trodde att det skulle vara bättre. Kanske hade jag alldeles för höga förväntningar.

Men jag kommer helt klart att följa serien.

Medlem

Som zombie/horror freak så kommer jag definitivt att följa detta. Första avsnittet var riktigt bra, jag hade förväntat mig något i stil med PG13 men blev positivt överraskad.

Hoppas serien håller sig och inte blir ännu en True blood.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Hoppas serien håller sig och inte blir ännu en True blood.

true blood är ju skitbra, förvisso höll inte andra säsongen måttet, men tredje var riktigt bra.


signatur

thank you, come again

Zombien på gräsmattan: holy shit.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Någon som vet när resten av serien sänds och var osv?

Medlem

Kollade faktiskt in den på grund a tråden här.

Skrivet av son of RAMBO:

Någon som vet när resten av serien sänds och var osv?

[http://www.imdb.com/title/tt1520211/episodes#season-1]


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av son of RAMBO:

Någon som vet när resten av serien sänds och var osv?

Tror inte den sänds i Sverige än. Men jag tror den kommer att göra det då den ska sändas in 120 länder.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Någon som vet när resten av serien sänds och var osv?

Det gick på söndagar om jag inte minns fel... I USA då förstås... Sen går det alltid få tag i det på andra mindre lagliga sätt....

1
Skriv svar