Gran Turismo 6 redan under utveckling

Robot
Medlem
Gran Turismo 6 redan under utveckling

Skulle vara roligt om Gran Turismo 6 kommer ut före 5:an ;P

Medlem

Lika bra om det ska hinna bli klart till år 2025, iof går ju jorden under 2012 men men

Medlem

Ja ska dom hinna med att släppa de under PS4 livstid så är det väl dags att börja jobba redan nu.

Jag gissar på releasedatum runt julen 2016.

Medlem

Pumpa: Håller med.
Samtidigt så gör väl dom flesta företag i spel/filmbranschen, en film eller ett spel hinner knappt komma ut innan dom börjar på uppföljaren.
Men som sagt Polyphony Digital för nog börjar programmera nu, om dom ska ha klart det till en 5-10år. Känns lite onödigt att programmera det till PS3, när PS5 kommer vara ute lagom till release.

Medlem

Det är väl inget fel med det? Hellre att de jobbar på ett nytt spel än #"%{£$@ DLC (vilket de väl gör ändå så det är väl en ganska död poäng)... Nu är det bara att rulla tummarna tills femman dimper ner i brevlådan. :]

Medlem
Inaktiv

Har redan bokat 6:an! Lär väl komma 2025?

Medlem

Hoppas det är bättre story i den

Medlem

Lönt för polyphony att ens nämna 6:an, 5:an har ju bara tagit evigheter att göra...

Inaktiv

and so begins the hype....

Ish
Medlem

Att GT6 är under utveckling är väl just ingen nyhet (för mig iaf). Läste det på GT planet för flera månader sedan.

edit/ Kan tillägga att PD sagt att 6:an inte kommer ta lika lång tid som 5:an har tagit sig att leta sig ut på marknaden. "Premiumbilarna" var egentligen lämpade för en framtida konsoll enligt Yamauchi själv. Orkar inte leta reda på artikeln, men det är bara att glida in på gtplanet och gräva.. Hintar ju lite smått om att 6:an's grafik inte kommer vara så värst mycket bättre än 5:an. Verkar gå 2 titlar innan de uppgraderar.. 1-2, 3-4, 5-6..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Pumpa:

Lika bra om det ska hinna bli klart till år 2025, iof går ju jorden under 2012 men men

Har lite svårt att tro på det där med jordens undergång 2012. Alla trodde ju att all elektronik skulle dö 2000 men inget hände... Själv skulle jag tycka att det vore skönt om det tex kom en Zombie-epidemi så kvinnor slutade bete sig som nån form av svårköpt produkt som bara sitter och visar upp sig själva och sitt liv genom Facebook eller på en blogg.

Medlem
Skrivet av Ish:

Att GT6 är under utveckling är väl just ingen nyhet (för mig iaf). Läste det på GT planet för flera månader sedan.

Shit vad cool du är. Jag vill också bli som dig så jag kan skryta för andra att jag redan vet saker.

Medlem

Playstation 5, here we go


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

@Mahone
Ja, jag tror inte de kommer släppa ett nytt Gran Turismo spel till PS3 och om de gör det blir det förmodligen ett GT5 med bättre fysik och några extra funktioner/bilar etc. Får se hur detta utspelar sig...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av The_Gibbons:

Skulle vara roligt om Gran Turismo 6 kommer ut före 5:an ;P

AHAHAHAHHHAHAHA:up:

Medlem

Jag hoppas att de börjar nu så kanske det är ute tills PS4 kommer.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bra att de börjat iaf, då är det möjligt att vi ser en potentiell release till nästa generation konsoller (kanske)
I bästa fall har de lärt sig av sina misstag och släpper GT 6 någorlunda snabbt för att behålla kunderna, och i värsta fall får vi vänta lika länge igen men får iaf hoppas på ett fullpackat spel

Medlem
Skrivet av Ish:

Att GT6 är under utveckling är väl just ingen nyhet (för mig iaf). Läste det på GT planet för flera månader sedan.

edit/ Kan tillägga att PD sagt att 6:an inte kommer ta lika lång tid som 5:an har tagit sig att leta sig ut på marknaden. "Premiumbilarna" var egentligen lämpade för en framtida konsoll enligt Yamauchi själv. Orkar inte leta reda på artikeln, men det är bara att glida in på gtplanet och gräva.. Hintar ju lite smått om att 6:an's grafik inte kommer vara så värst mycket bättre än 5:an. Verkar gå 2 titlar innan de uppgraderar.. 1-2, 3-4, 5-6..

Låter ju faktiskt inte alls otroligt... Som sagt, mycket hellre att de gör så än håller på med skit-DLC!

Medlem
Medlem

Detta betyder med andra ord, att dom inte gör
sitt yttersta för att skapa det optimala GT som möjligt till ps3.
Kommer väl låta som branchen alltid gör...SNYGGARE,intelligentare bla bla
Fan, lägg allt krut på 5´an & vissa alla vad ps3 klarar av!.
Spara GT6 till ps4.

Medlem

"Arbetet" som påbörjats med 6an lär väl inte bestå av mer än ett beslut om att det faktiskt SKA göras. Kanske också diverse forskning på bilar, banor o.s.v.

Att de skulle "spara på krutet" och inte utveckla 5an till sitt yttersta är bara skitsnack, 5an blir det bästa de kan göra denna generation, men självklart kommer 6an, som troligen släpps till nästa generation, att bli ännu mycket bättre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ish
Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Ish:

Att GT6 är under utveckling är väl just ingen nyhet (för mig iaf). Läste det på GT planet för flera månader sedan.

Shit vad cool du är. Jag vill också bli som dig så jag kan skryta för andra att jag redan vet saker.

Hah, va? Vem fan fes i din kuvös liksom..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

1 och 2 till PS, 3 och 4 till PS2... så 5 och 6 till PS3?

Medlem
Skrivet av Ish:

Att GT6 är under utveckling är väl just ingen nyhet (för mig iaf). Läste det på GT planet för flera månader sedan.

Det behövde man inte läsa någonstans för att förstå.

Ish
Medlem

Guess not ^^


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Wow. Ungefär var tredje post är ett skämt på det som alla ändå redan tänker (Release till PS5 blabla. Släpps kanske år 2020 blabla).

Självklart har arbetet börjat på nästa spel. Förmodligen ligger de dock bara i planeringsstadiet än. Och realistiskt sett borde det ta betydligt kortare tid att utveckla då mycket borde gå att återanvända (modeller, interiörer, banor till viss del).

Medlem

Hur många bilar ska GT6 ha då?

2.000 eller 10.000?

Medlem

Är det inte bättre att släppa 5an som vi har väntat på i över 2 år nu än att börja med 6an? Fattar mig inte på "japaner" (?)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

12
Skriv svar