Death Knight Tank?

Medlem
Death Knight Tank?

Hej, hade tänkt att göra en alt och vill inte vänta på att komma in i Dungeons. Vet inte om jag ska göra en Dk eller en paladin som tank. Så jag undrar, är paladins bättre än dks på att tanka eftersom de kan ha sköld eller är det bättre med Blood Presence som ökar all armor med 60%? Så vilken är bäst?

Medlem
Skrivet av Geluignis:

Hej, hade tänkt att göra en alt och vill inte vänta på att komma in i Dungeons. Vet inte om jag ska göra en Dk eller en paladin som tank. Så jag undrar, är paladins bättre än dks på att tanka eftersom de kan ha sköld eller är det bättre med Blood Presence som ökar all armor med 60%? Så vilken är bäst?

Det handlar extremt lite om klassen och väldigt mycket mer om spelaren. Båda klasserna har generellt sett en väldigt stor andel spelare.

Spontant sett skulle jag säga att DK's är bättre OT's då de genererar lika mycket TPS som när de är MT.

En paladin hade det lättare då de kunde ta gear med block rating på. De är även i större omfattning mer anpassningsbara med t.ex. Tank/Holy som speccs. Just nu är det ganska många som rollar DK's, så när du kommer up till 55+ så är det mer eller mindre instant queue om du kör som healer.

DK's har fruktansvärt risigt rykte vanligtvis. Kör det som du gillar.

Medlem

En bra tank avgörs av spelaren, inte klassen. Givetvis ska man har en bra spec och tillräckligt bra gear för det man ska tanka, men utöver det skulle jag vilja säga att det är den som sitter bakom kontrollerna som spelar mest roll.

Spela det som känns roligast


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar