Nytt Battlefield-spel på fredag

Inaktiv

vad ni än tror så blir pc-verisionen en vissen lågpolygon konsollport med stretchade texturer .. för det ska funka på wii och xbox ..

Medlem

FÖR FAN!!

DICE = Svenskar!

Det är så klart "Battlefield-Repmånad" som är under utveckling!

Voiceovers av Jon Skolmen (norrmannen), Lasse Åberg (stig-helmer) och Ted Åström (ole dole olyckan/TV-Piraterna) är bekräftade på en norsk blogg som drivs av en Jon Skolmen-fanatiker.
Spelet utspelas i småländska skogarna under några regniga novemberveckor 1972.

Vapnen är k-pist/m45 och mauser gevär. Vidare krävs skillz såsom att tända gasolkök i 2 gradigt hällregn och "hide and seek" med brunstiga älgar.

Givetvis är det obligatoriska fordons uppdraget närvarande.
En sparkad utvecklingschef på Volvo har bekräftat att uppdraget går ut på att i en blå folkabuss och senare en blå Volvo 245 (kombi) köra ifrån det efterföljande, vansinniga befälet.

En båtjakts episod finns med då Jon Skolmens och Lasse Åbergs karaktär skall åka uppströms på Göta kanal och plocka upp POW:s längs stränderna som flytt i från sina koncentrationsläger (campingar).
Och den obligatoriska arktiska scenen har hämtat inspiration och ideer från "Snö-sällskapsresan (snowroller?)

Det diskuteras redan en uppföljare som utvecklas av DICE skyddslingen Träark.
Här är handlingen förlagd till ett spa (hälsoresan) som invaderas av överviktiga Zombie-Nazist-kärringar.
Själva storyn i spelet är att dom två välkända karaktärerna Stig helmer Olsson och Jon Skolmen skall avslöja och förgöra spa:et i sig självt samt ta fast slutbossen: Herr Wall-Enberg.

GLÖM INTE VAR NI HÖRDE DET FÖRST, Avalanche på FZ.

PS: kanske kan nån med skillz i videomaking (tänk youtube) i väntan på officiella videoklipp, komponera ihop en egen trailer med så där spännande musik, klipp från filmen Repmånad, Göta kanal, Hälsoresan och den där snöiga Stig-Helmer filmen (snowroller) samt givetvis just Sällskapsresan!

Medlem

Det enda som skulle få mig intresserad skulle vara antingen Västern- eller medeltids-battlefield...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Lego Battlefield, nu med extra mycket lösa bitar som ingen vet vart de ska sitta eller vad de gör för nytta.

Medlem

Battlefield: Modern Warfare black ops

Medlem

"Remember remember the fifth of November, gunpowder, treason and plot, I see no reason why gunpowder, treason, should ever be forgot..."

http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder_Plot 5e november, haha man vet aldrig!

Medlem

Battlefield - Al Qaida.

Med undertexten, "Just give us youre money damnit".


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Battlefield 1912 hade varit sjukt coolt men en ramake på BF1942 skulle också vara fätt.

Men jag hoppas det är något mindre så dom inte tappar fokus på det kommande BF3

Medlem

De borde lagt ner serien för länge sen. Ingen uppföljare från 1942 har ens varit i närheten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Battlefield - Al Qaida.

Med undertexten, "Just give us youre money damnit".

Hade varit snyggt med massa feltryck i titeln.
YOU ARE MONEY!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

inte helt otroligt att det blir nått skit som är "gratis" .. men som folk betalar 3 gånger om med micro transations

Medlem

BF: Civil War 1861

hehe, minns någon understående lir?

http://en.wikipedia.org/wiki/North_%26_South_(video_game)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag hade det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av toast:

hehe, minns någon understående lir?

http://en.wikipedia.org/wiki/North_%26_South_(video_game)

Jadå, North & South spelades en hel del på min Amiga för länge sedan.

Medlem

Battlefield: Göteborg!

Kan ju drömma...

Medlem
Medlem

Troligtvis ett rts som Command & Conquer försökte sig på, min andra gissning är ett spel till iphone.

Medlem

zhrooms: Spela ARMAII. Då har du allt som du beskrev och lite till.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

BF3 kommer antagligen bli en flopp med, folk kommer köpa det i hoppet av en riktig uppföljare av BF2, dock kommer nog folk bli besvikna Hoppas också på ett bra BF3 med men inget jag skulle gråta över om det blev kasst..

Så länge folk köper det så räknar de inte det som en flopp, eller hur? Gamingindustrin har hamnat i Hollywoods fotspår där bara hur mycket filmen drog in räknas in i kvaliteten. Det är därför marketingavdelningarna har fått mer inflytande. Se bara på Mafia2.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av =NFT=Avalanche:

FÖR FAN!!

DICE = Svenskar!

Det är så klart "Battlefield-Repmånad" som är under utveckling!

Voiceovers av Jon Skolmen (norrmannen), Lasse Åberg (stig-helmer) och Ted Åström (ole dole olyckan/TV-Piraterna) är bekräftade på en norsk blogg som drivs av en Jon Skolmen-fanatiker.
Spelet utspelas i småländska skogarna under några regniga novemberveckor 1972.

Vapnen är k-pist/m45 och mauser gevär. Vidare krävs skillz såsom att tända gasolkök i 2 gradigt hällregn och "hide and seek" med brunstiga älgar.

Givetvis är det obligatoriska fordons uppdraget närvarande.
En sparkad utvecklingschef på Volvo har bekräftat att uppdraget går ut på att i en blå folkabuss och senare en blå Volvo 245 (kombi) köra ifrån det efterföljande, vansinniga befälet.

En båtjakts episod finns med då Jon Skolmens och Lasse Åbergs karaktär skall åka uppströms på Göta kanal och plocka upp POW:s längs stränderna som flytt i från sina koncentrationsläger (campingar).
Och den obligatoriska arktiska scenen har hämtat inspiration och ideer från "Snö-sällskapsresan (snowroller?)

Det diskuteras redan en uppföljare som utvecklas av DICE skyddslingen Träark.
Här är handlingen förlagd till ett spa (hälsoresan) som invaderas av överviktiga Zombie-Nazist-kärringar.
Själva storyn i spelet är att dom två välkända karaktärerna Stig helmer Olsson och Jon Skolmen skall avslöja och förgöra spa:et i sig självt samt ta fast slutbossen: Herr Wall-Enberg.

GLÖM INTE VAR NI HÖRDE DET FÖRST, Avalanche på FZ.

PS: kanske kan nån med skillz i videomaking (tänk youtube) i väntan på officiella videoklipp, komponera ihop en egen trailer med så där spännande musik, klipp från filmen Repmånad, Göta kanal, Hälsoresan och den där snöiga Stig-Helmer filmen (snowroller) samt givetvis just Sällskapsresan!

Hehehe.. Det där var skitroligt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Battlefield Rosengård?

eller kanske ett textäventyr

Medlem

bf Zork blev det då inte.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Har inte spelat ett enda vettigt battlefield spel sen 1942(spelet, inte årtalet)... hoppas dom kommer med något vettigt

Medlem

Battlefield ROME.

Inaktiv

HÄÄRLIGT! :Dhaha. ska bli så skönt. Kom hem från Neapel för några timmar sedan, och vilken härlig överraskning jag fick!
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

123
Skriv svar