Nya Battlefield är helt gratis

Medlem
Nya Battlefield är helt gratis

Jag är lite besviken faktiskt. Varför skulle jag vilja lira de här när jag har BF2 och BC2?

Medlem

Musiken var iaf bra

Medlem

Alltså det är Battlefield 2 med mikrotransaktioner. Fail?

Bara inte DICE är inblandade blir det nog br...ahaaa nä men då hoppar vi det här


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

BF2 med sämre grafik och förmodligen inga dedikerade servrar.

Medlem

free=skit


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så JÄVLA väntat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det lär väl inte vara någon anledning till att spela detta om man redan har Bad Company 2 som jag ser det?

Medlem

DICE vill nog döda BF2. Det är ju inte bra med spel som folk spelar efter så länge, det tjänar dom ju inga pengar på.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Men lol.. vad är detta för trams, ser ju ut precis som bf2 vad blir skillnaden? och mikrotransaktioner är jag inte speciellt förtjust i.

Medlem

ZZZzzzzzzz......

Inaktiv

Fy fan vilken besvikelse. Här hoppas man på en värdig uppföljare. Hoppas detta är ett sent april skämt eller nåt.

Mikrotransaktioner? Nej tack. Betalar mycket hellre en fast summa.

Tror att "hardcore spelare" så som jag ser det bryr sig mer om spelets krav på "skill" än mängden pengar man spenderar.

Tyckte att heroes var skit dessutom.

Medlem

Gratis? Fan va bra!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Bara jag som skrattade under trailern?

Medlem

De skulle kunna tona ner lite på det bruna?

Jag tror att det kommer få en jäkla genomslagskraft i Asien hursomhelst. De älskar microtransaction-spel där, och med ett namn som "Play 4 Free" så tror jag inte detta går obemärkt förbi.

Medlem

why not ,är det inte lika gulligt som förra gratis varianten så är det taget.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ser ut att vara BF2 med mindre antal spelare och.....såg ingen skillnad på grafik om det är bättre eller sämre, skuggorna såg ut som skit iallafall...aja det är gratis iallfall så alltid värt att pröva


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

Har det gått så dåligt för Dice att dom måste släppa skit som det här för att få in lite extra pengar? Finns ju ingenting med detta spelet som slår de andra på fingrarna? Gratis? Nej, bara om du trivs med att vara sju resor sämre än de som betalar för exp-boost, dmg-boost och överdrivna vapen.

Jävla skämt.

Medlem

En budget version av BF2.

Frågan är? Vem äger inte redan BF2?

Medlem

blev heroes en hit ? lade ner efter jag provade betan med tanks som lät som donkey kong.

hardcore spelare. REALY ? hmmm
kan man hosta egna servrar och öppna upp för moddning så kanske det kan komma ut en revival.
annars kan EA gå lägga sig och fortsätta krysta

Medlem

Spontant känns det inte så jättevärt när bf2 complete collection kostar 69 kronor.
Eller dom som haft spelet i 5 år och därför är det "avskrivet", free.

Medlem

Vad i hela friden pysslar DICE med? Är de helt från vettet?

Medlem

jobbar dom på det här istället för BF3?

Medlem

Trevligt soundtrack i trailern


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mikrotransaktioner är fan de sämsta någonsin.
Gillar vi som kunder det? Om ni frågar mej så säger jag blankt nej och vad man läser på forum och så vidare så verkar det som att de absolut inte är omtyckt.

Så varför kan inte utvecklare ta till sej det då och bara sälja spelet för en fast summa istället?
Tjänar utvecklare på det här jätte mycket eller? Måste ju bara handla om pengar då med tanke på att göra kunderna nöjda verkar inte vara målet.

Medlem

Härligt att de släpper ett gratis spel MEN borde inte några så stora som DICE syssla med ordentliga spel?

Kan hoppas att det inte blir helt och hållet pannkaka av det dock.


signatur
Medlem
Skrivet av pewpew:

jobbar dom på det här istället för BF3?

Vad har utvecklaren som gör detta spelet med BF3 att göra?
http://easystudios.se/

edit: Jaha, Jakob Svärd har skrivit fel i artikeln.

Jag ser detta som ett spel för att vänja konsolspelare med PC-marknaden. De som inte har bra datorer eller är vana vid mer komplicerade spel.

Medlem

>helt gratis
>mikro-transaktioner


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Alltså.. känns som att vi hamnat i spelverkarnas flummiga hippie tid.. detta är fan helt från vettet dåligt.
Lovar att dice satt helt sönderstenade på LSD när dom kläckte denna idén. Förmodligen för att dom glömde vad dom egentligen skulle pyssla med (typ BF3).
Trodde faktiskt det skulle komma ett nytt "riktigt" battlefield spel... men icke.. "I am disappoint"!

123
Skriv svar