[BREAKING NEWS!] ALLA ps3or kommer under 2011 bli Bakåtkompatibla (TYP) via PSN!

Inaktiv
[BREAKING NEWS!] ALLA ps3or kommer under 2011 bli Bakåtkompatibla (TYP) via PSN!

Som tråden heter:

Under 2011 Q3 så kommer ALLA ps3or bli bakåtkompatibla via psn!!!!
Inte på det sättet att du köper ps2 spel och sätter in i ps3an utan att spelföretag kommer börja släppa sina bästa spel via psn: Square enix (dvs ff i remasterd HD, m.m) Läs allt i länken!

Länk här: http://www.thegameheadz.com///Home/AddArticles/PlaystationNet...

Det blir bara bättre och bättre att vara ps3 ägare :D!
Och allra minnst dessa UNDERBARA nyheter på MIN
födelsedag! :D. JAG ÄR SÅ GLAAAAAAD!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag är fortfarande bitter över att jag inte kan köra mina Ps2-skivor i Ps3, att jag måste ta och köpa om dom på PSN är ju värdelöst...

Inaktiv

Eller så köper du en ps2a som typ kosstar 500-900kr nu?

Jag menar om du köper spel till ps3an (nya) som kosstar 600kr
Så har du väll råd med en beggad ps2a för 500kr typ?

Eller?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Fast varför ha två maskiner när jag kan ha en som gör jobbet för båda? Speciellt då PS3orna tidigare faktiskt var bakåtkompatibla.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Ahhh det är helt sannt så jag förstår vad du menar.
Men det är väll bara att gömma undan ps2an annars lite snyggt och ta framm den då du vill lira dom där klassikerna? : )

Men håller med, jävligt synd att dom tog bort det från ps3orna.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

I slutändan är det lite hur dem behandlar kunderna också. Jag förstår att dem tog bort bakåtkompitabliteten för att dem skulle bli billigare, men ge oss tillbaka den nu då eller gör det valbart. Nu handlar det om att sälja oss tillbaka spelen vi redan har. Det är surt. Kul med HD remakes, men ge oss som har spelen en möjlighet att spela dem kopior vi redan har och ha HD remakesen för den nyare publiken eller för dem som missade titlarna. Tvinga oss inte att köpa samma spel flera gånger.

Och Grattis på dig


signatur

Videomupp

Medlem

Jag håller med Wildthing till 100%

Min Ps2 gick sönder i Februari i år och sen dess har jag inte kunnat lira några av mina favoritspel =(

Grattis från mig med förresten!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag förstår att dem tog bort bakåtkompitabliteten för att dem skulle bli billigare, men ge oss tillbaka den nu då eller gör det valbart.

Dom tog inte bort det för att det skulle bli billigare.

Men jo, det är tjurigt att ha en PS2 och inte kunna spela spelen på PS3an. Gillar inte alls att dom tog bort det.

Medlem

Samtliga PS3or bör vara bakåtkompatibla med PS2spel, finns ingen ursäkt. Detta är en av de saker som jag tycker sony verkligen gjort bort sig på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av WildThing:

Jag förstår att dem tog bort bakåtkompitabliteten för att dem skulle bli billigare, men ge oss tillbaka den nu då eller gör det valbart.

Dom tog inte bort det för att det skulle bli billigare.

Men jo, det är tjurigt att ha en PS2 och inte kunna spela spelen på PS3an. Gillar inte alls att dom tog bort det.

Ja sedär, ännu värre till och med Som Soulless nämner, ingen ursäkt att vi inte ska ha det.


signatur

Videomupp

Medlem

Har inte hållit koll men har det inte gått rykten samt att sony gjort uttalande att dom ska släppa mjukvaru emulering av PS2 spel på PS3? Spelen skulle säljas via PSN men även PS2 skivor skulle fungera.

Medlem

Det skulle idag vara fullt möjligt för Sony att konstruera en PS3a med en hel PS2a inbyggd, i ett skal inte större än en PS3 fat, och det skulle fungera felfritt. Priset skulle inte bli märkbart dyrare än dagens PS3or.

Jag undrar om det inte är så att Sony själva försöker fasa ut PS2an helt och hållet...Av nån anledning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar