FZ på rätt väg

Medlem
FZ på rätt väg

Jag tycker att FZ har shapat upp sig rejält efter senaste grafikuppdateringen. Ni är snabba med nyheter, skriver bra recensioner och får oss läsare att känna oss delaktiga genom tävlingar och länkar till material inskickad av läsare.

Enligt mig är ni fortfarande spelnyhetssidan nr 1.

Keep up the good work

Vad säger ni andra?

Frilansare

Det var mycket trevligt att höra! Tack för berömmet.

Skägg.
10 Chambers

Tack Zedrix, det värmer!


signatur
Medlem

Frågan jag haft en bra tid nu, när blir det möjligt att utnyttja "Bevaka" knappen bland trådarna, som det ser ut nu, så verkar inte det funka? Eller är det jag som är blind på nå vis?


signatur
Medlem

Håller med TS på alla punkter.

Enda jag har att klaga på är att kvarlevor av den gamla sidan ligger kvar och hänger, liksom en tand som håller på att lossna. Till exempel forumet, och användarsidorna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Frilansare

Jag ska ge feedback till vår byrå på de nya skisserna för forumet imorgon, så det är på gång! Men vi vill som sagts förut göra rätt från början denna gång. Så det får ta lite tid.

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Frågan jag haft en bra tid nu, när blir det möjligt att utnyttja "Bevaka" knappen bland trådarna, som det ser ut nu, så verkar inte det funka? Eller är det jag som är blind på nå vis?

Jag har kollat på det och fick det att fungera i vår utvecklingsmiljö. Förhoppningsvis hoppar det igång igen i eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag ska ge feedback till vår byrå på de nya skisserna för forumet imorgon, så det är på gång! Men vi vill som sagts förut göra rätt från början denna gång. Så det får ta lite tid.

Vad har hänt med Linus Areng?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Ramrod:

Frågan jag haft en bra tid nu, när blir det möjligt att utnyttja "Bevaka" knappen bland trådarna, som det ser ut nu, så verkar inte det funka? Eller är det jag som är blind på nå vis?

Jag har kollat på det och fick det att fungera i vår utvecklingsmiljö. Förhoppningsvis hoppar det igång igen i eftermiddag.

Okej, men hur kommer det att funka med den nya designen då?
För att man ska se vilka trådar man bevakar och ifall det blivit tillagd eller inte, så måste man gå in på sin profil, som är den gamla designen, så man ser på vänsterspalten hur många trådar som bevakas och trycker man sen där, för att ta bort dom och så vidare.

Men trycker man på en bevakaknapp idag, så läggs den inte där i alla fall.


signatur
Frilansare

SuperTank - Linus lever och frodas på plan 7! Men han har så mycket att göra (just nu filar han tex på en ny variant av den stora nyhetspuffen på förstasidan) att vi beslutade oss för att lägga forumdesignen i andra händer.

Medlem

Åh, fick ett bevakamail


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Ramrod:

Frågan jag haft en bra tid nu, när blir det möjligt att utnyttja "Bevaka" knappen bland trådarna, som det ser ut nu, så verkar inte det funka? Eller är det jag som är blind på nå vis?

Jag har kollat på det och fick det att fungera i vår utvecklingsmiljö. Förhoppningsvis hoppar det igång igen i eftermiddag.

Okej, men hur kommer det att funka med den nya designen då?
För att man ska se vilka trådar man bevakar och ifall det blivit tillagd eller inte, så måste man gå in på sin profil, som är den gamla designen, så man ser på vänsterspalten hur många trådar som bevakas och trycker man sen där, för att ta bort dom och så vidare.

Men trycker man på en bevakaknapp idag, så läggs den inte där i alla fall.

Då kan det vara en bugg du hittat. Jag skriver upp och kollar på det lite senare.

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Åh, fick ett bevakamail

Jag med!

Medlem
Skrivet av Olidion:
Skrivet av Ramrod:

Åh, fick ett bevakamail

Jag med!

Dock verkar det inte fungera med att tråden hamnar under bevakade trådar än.
Men som det står ovanför så jobbar dom på det.


signatur
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

SuperTank - Linus lever och frodas på plan 7! Men han har så mycket att göra (just nu filar han tex på en ny variant av den stora nyhetspuffen på förstasidan) att vi beslutade oss för att lägga forumdesignen i andra händer.

Skönt att höra. Trodde han gick önder av allt gnäll.


signatur

I'm a snake, follow me!

Frilansare

Håll utkik i eftermiddag, då vi pushar ut en uppdaterad version av förstasidan! Vi har lyssnat på era åsikter och fnulat runt en del själva, och tycker att den nygamla lösningen är lysande.

Medlem

Jag skriver antagligen i fel tråd men jag nöjer mig med denna..
I trådar då man svarar i full redigering, så ser man tidigare inlägg om man scrollar ner lite..

Jag försökte förklara, men jag gör såhär.
Om det nu visas 10 inlägg, och en tråd har 20, så visas alltså inlägg 1-10. Men borde det inte vara det 11-20 som visas då?

Edit -
Jag gillar "heta nyheter" där uppe. Äntligen så fyller den överstora bilden någon funktion.

Medlem

Jag gillar verkligen ändringen ni har gjort, den där kommer jag absolut använda, riktigt bra!

Medlem

Mycket bättre, fortsätt så


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Gillar den nya Heta Nyheter längst upp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska ni inte uppdatera forumet till den nya designen också?

Medlem

När ändå detta har blivit en liten tråd crew skriver om vad som händer och så, så vill jag passa på att fråga vad FZ:s mediaspelare heter som ni använder på sidan.

Har sett den på x antal andra sidor också.
Jag gillar den, den är smidig, stilren och funktionell, funderar på att kanske använda den på en framtida hemsida eller så.


signatur
Antikvitet

Lolflakes: Frågan har besvarats ett par gånger i andra trådar - det är på gång men vi ville ta den processen separat då den är av en hög dignitet.

Ramrod: Den heter JW FLV Player.
http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/

I början på nästa år planerar vi att göra en uppfräschning av videosektionen och då kommer vi se till så den spelare vi väljer (om det inte blir JW) stöder HTML5 för de besökare som inte har Flash.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Lolflakes: Frågan har besvarats ett par gånger i andra trådar - det är på gång men vi ville ta den processen separat då den är av en hög dignitet.

Ramrod: Den heter JW FLV Player.
http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/

I början på nästa år planerar vi att göra en uppfräschning av videosektionen och då kommer vi se till så den spelare vi väljer (om det inte blir JW) stöder HTML5 för de besökare som inte har Flash.

Tackar så mycket, det fanns t.om. ett Wordpressplugin från tillverkarna också, mycket trevligt!

Och den verkar ju stödja HTML5 denna spelare, så jag hoppas ni fortsätter med denna sen också då.


signatur
Medlem

Tycker dock att FZ gått ifrån en del grejer man gillade med sidan
förr, man är inte ens på Dreamhack längre t.ex och
det känns mer som att man arbetar mot tillverkare och utvecklare än mot de som besöker sidan nu.

Designen är dock lysande nu.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Tycker dock att FZ gått ifrån en del grejer man gillade med sidan
förr, man är inte ens på Dreamhack längre t.ex och
det känns mer som att man arbetar mot tillverkare och utvecklare än mot de som besöker sidan nu.

Designen är dock lysande nu.

Nyhetsbevakningen är det enda bra med sidan för tillfället enligt mig. Att dem var på gamex tex. Det gillade jag starkt :).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bobbey:

Tycker dock att FZ gått ifrån en del grejer man gillade med sidan
förr, man är inte ens på Dreamhack längre t.ex och
det känns mer som att man arbetar mot tillverkare och utvecklare än mot de som besöker sidan nu.

Designen är dock lysande nu.

Att vi inte är på Dreamhack längre har flera anledningar men främst kände vi att vi inte kunde bidra på något bra sätt. De relativt höga kostnaderna gjorde också sitt men vi försöker att träffa er besökare genom andra forum, senast Gamex i Kista.

Hur menar du att vi arbetar mot tillverkare och utvecklare numera? Jag förstår inte riktigt.


signatur
Antikvitet
Skrivet av spiken:

Hur menar du att vi arbetar mot tillverkare och utvecklare numera? Jag förstår inte riktigt.

Calle visar som vanligt att hans intelligens är i paritet med hans skönhet, betyg 0 av 5.

Bobbey: Som alltid handlar det om en prioritering. Närvaro på DreamHack kostar väldigt mycket pengar, för alla dessa slantar får man många artiklar. Det handlar om göra smarta val så att du som läsare får ut så mycket som möjligt. Det tycker inte jag är att gå leverantörernas ärenden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar