Japan censurerar Call of Duty: Black Ops

Medlem

Skönt att vi slipper såna här slag i ansiktet iaf


signatur

Game long and prosper

Medlem

tycker det är lustigt att japan censuera detta spel då dem har väldigt våldsamma filmer utan censur samt då väldigt grova anime serier samt filmer och även en hel del manga


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Var det inte Japan som bojkottade World of Warcraft för att benen syntes på undread-rasen? Helt otroligt. Men deras hentai/manga kan dom driva till oändlighet med ALLT vad som kan tänka innehållas.

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:
Skrivet av Nomz:

Stackars lilla japan. Men vad ska man vänta sig från ett land som censurerar så vrickat.
Dom kanske skulle ta o sluta med sin barnporr istället.

Vad är det för snack? Vad får dig att tro att Japan skulle ha mer "barnporr" än övriga länder? Låter som du inte har ålder för att spela Black ops.

Antar att jag måste sett i syne när jag sett ett flertal hyllor(om inte hundratal) med manga där karaktärerna på omslaget definitivt hade tveksam eller rent utsagt var minderårig.

Du vet att även tecknade bilder räknas som barnporr i Sverige enligt lag? Det gör det definitivt inte i japan, I can tell you that. Du ser inte möjligheten att ett flertal på detta forum kanske bor, har bott eller har varit i japan på ett av Sverige största SPELforum?

On topic, tror detta strikes a bit close to home för japanerna. De vill nog inte att den yngre generationen ska få veta vad japanerna höll på med under den perioden som nästan fick nazisternas behandling av judar och romare att framstå som human.

Medlem
Skrivet av Segas:

Var det inte Japan som bojkottade World of Warcraft för att benen syntes på undread-rasen? Helt otroligt. Men deras hentai/manga kan dom driva till oändlighet med ALLT vad som kan tänka innehållas.

Det var kina.

Medlem

Radera ut all historia GL, snart står det nog i Japanska historieböcker att Asiaterna kom från rymden -.-

AW8
Medlem

Helt rätt. Spel har bara blivit hemskare och hemskare, de borde censurera alternativt ta bort alltihop. De borde också censurera alla hemska filmer som innehåller sådant skadligt, och sedan bannlysa all hip hop-, hårdrock- och country-musik. Detta är nämligen enligt nya rapporter skadligt för barnen.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av kaealy:

On topic, tror detta strikes a bit close to home för japanerna. De vill nog inte att den yngre generationen ska få veta vad japanerna höll på med under den perioden som nästan fick nazisternas behandling av judar och romare att framstå som human.

He, snacka om att idiotförklara dem
Nog för att de censurerar men de hjärntvättar inte folk.

Det är lätt att gnälla på en kultur olik ens egen. Sverige är dock inte världens bästa land. Säger dock inte att Japan är det, men vad de gör är för mig oviktigt.

Tror det här kan ha att göra med att japansk kultur som har bra hög moralisk standard, eller hur man vill uttrycka det. Det behöver inte nödvändigtvis vara lag att Square Enix måste censurera utan snarare att de inte känner att det passar in i den lokala kulturen. Man kan kalla det lokalanpassning. De flesta japanska spel anpassas för den västerländska marknaden och vice versa pga. kulturskillnader.

*Angående svastikan kan det ha att göra med att manji-symbolen är en populär religiös symbol hos bl.a. buddhister - som det f.ö finns betydligt fler av i Japan än i Sverige.

Medlem

Vem bryr sig egentligen om ifall dom censurerar spel i Japan liksom... Skulle dom mot förmodan få för sig att censurera Svenska versionen blir det att tanka ner.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av kaealy:

On topic, tror detta strikes a bit close to home för japanerna. De vill nog inte att den yngre generationen ska få veta vad japanerna höll på med under den perioden som nästan fick nazisternas behandling av judar och romare att framstå som human.

He, snacka om att idiotförklara dem
Nog för att de censurerar men de hjärntvättar inte folk.

Det är lätt att gnälla på en kultur olik ens egen. Sverige är dock inte världens bästa land. Säger dock inte att Japan är det, men vad de gör är för mig oviktigt.

Ganska uppenbart att det kan vara en faktor när japan fortfarande vägrar erkänna krigsbrott och massakrer som skedde under andra världskriget. Nu talar vi inte om att de vägrar att erkänna ett fåtal händelser som t ex turkiet, usa etc utan hela deras kampanj av grymheter i asien.

Please, japaner inte hjärntvättar folk? En stor majoritet av folket trodde deras kejsare var gud tills dåvarande kejsaren blev tvingad, om det nu var 1945, av amerikanerna att säga till folket att han inte var gudomlig.

Något fel måste det ju vara på deras "kultur" när personerna som utförde alla grymheter blev belönade i japan och fick topp jobb inom den kommande styrande makten medan nazisterna jagas till världens ände.

Var en japanophile i yngre år, nästan så man ångrar det lite i efterhand. Dåliga spel gör de nu för tiden också.

Medlem
Skrivet av kaealy:

...
Please, japaner inte hjärntvättar folk? En stor majoritet av folket trodde deras kejsare var gud tills dåvarande kejsaren blev tvingad, om det nu var 1945, av amerikanerna att säga till folket att han inte var gudomlig.

Något fel måste det ju vara på deras "kultur" när personerna som utförde alla grymheter blev belönade i japan och fick topp jobb inom den kommande styrande makten medan nazisterna jagas till världens ände..

Syftade dock på nutid och inte 1940-talet. Japansk kultur lägger stor vikt på heder, disciplin och respekt vilket kan förklara den låga brottsligheten (men också WW2). Har väl bl.a. med bushido att göra men min poäng är att de har en stark kultur som kan kräva att vissa västerländska produkter - som spel - behöver lokalanpassas.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Om Sverige börjar fjanta med sånt här flyttar jag fan till Mars, nån som är på?

Lite märkligt att dadda sverige inte har gjort något sånt här än, de kanske inte vågar det för då skulle det bli ett jävla liv!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

jag tror alla whiners i Sverige har samlats här. är det någon som förstår att detta gäller inte för EU eller US? fattar inte vad det är alla gnäller på........

Medlem
Skrivet av jerot:

jag tror alla whiners i Sverige har samlats här. är det någon som förstår att detta gäller inte för EU eller US? fattar inte vad det är alla gnäller på........

Nee varför bry sig om något som är utanför sverige?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

om svergie börjar med sånna här dumheter är det nog dax å börja skramla ihop å köpa en egen ö å starta en liten mini nation där spel/film/musik får vara så som bolagen vill göra dom tror jag..

Medlem

Det är rätt. Barna ska inte få tillgång till vad som helst.


signatur

"It's okey, he's just admiring the shape of your skull"
"Det skulle bara få mig att tro att jag är tillbaka i Kairo"

mfm
Medlem

Imponerande med 46 kommentarer och uppenbart inte en enda som är läskunnig, det är inte "Japan" som censurerar något utan företaget "Square-Enix" som gör det på eget bevåg, antagligen för att de tror de kan tjäna mer pengar om det blir en lägre åldersgräns på spelet.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av jerot:

jag tror alla whiners i Sverige har samlats här. är det någon som förstår att detta gäller inte för EU eller US? fattar inte vad det är alla gnäller på........

Nee varför bry sig om något som är utanför sverige?

hmmm, så jag bryr mig inte om nått annat land än Sverige? jag blev bara förvånad på vad alla klagade på något som inte gäller dom själva. sry om jag har retat upp dig men jag skrev bara vad jag tyckte och är inte det såna här ställen till för att skriva det?

Medlem

Helt rätt Jerot.

Medlem

Samurajerna har blivit mesar!

Medlem
Skrivet av mfm:

Imponerande med 46 kommentarer och uppenbart inte en enda som är läskunnig, det är inte "Japan" som censurerar något utan företaget "Square-Enix" som gör det på eget bevåg, antagligen för att de tror de kan tjäna mer pengar om det blir en lägre åldersgräns på spelet.

Bra kommenterat!

Inaktiv

Japan har ju fullt med porr i deras spel...

Inaktiv
Skrivet av Nomz:

Stackars lilla japan. Men vad ska man vänta sig från ett land som censurerar så vrickat.
Dom kanske skulle ta o sluta med sin barnporr istället.

>loli
>barnporr

Va.


signatur

8rav

Medlem

varför hålla på så här igentligen, det är ju mindre folk som kommer köpat ffs

censurfail

Medlem

bor redan på mars verkar det som just nu.....

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

12
Skriv svar