Zenimax köper svenska Machinegames

Inaktiv
Zenimax köper svenska Machinegames

Bra för dem, de måste haft något intressant att visa upp för att få Zenimax att hosta upp pengarna.

Undrar dock vad de menar med "Machinegames is a developer of exciting AAA titles for next-gen platforms" på hemsidan. Menar de alltså att de jobbar på spel till PS4/XBox 3? Jag skulle inte kalla 360/PS3 next-gen längre själv i alla fall.

Medlem

ZeniMax börjar få till en riktigt bra lineup! Det ska bli intressant att se om de kan börja konkurrera med de största företagen snart.

Medlem

Haha, stackars killen om han ska jobba med utländska kollegor. "Hello, I'm Jerk".

Medlem
Skrivet av Buio:

Bra för dem, de måste haft något intressant att visa upp för att få Zenimax att hosta upp pengarna.

Undrar dock vad de menar med "Machinegames is a developer of exciting AAA titles for next-gen platforms" på hemsidan. Menar de alltså att de jobbar på spel till PS4/XBox 3? Jag skulle inte kalla 360/PS3 next-gen längre själv i alla fall.

Tror inte det varit frågan om någon direkt betalning i detta fall, jag skulle snarare tro att Zenimax tagit över hela eller en del av studion mot att de finansierar ett projekt.

Den som orkat kolla lite har säkert lagt märke till att ZeniMax Sweden AB är nyreggat företag. Även om Jerk är CEO på detta skulle jag tro att det är ett helägt dotterbolag till ZeniMax. Detta bolag har nyligen sökt om att ändra firmanamn till MachineGames AB.

Jag tror inte de menar "nästa" konsollgeneration. Utan snarare nuvarande. Fram tills nu har MachineGames varit en liten oberoende studio utan några titlar i bagaget - tror knappast att de står först i kö att få tillgång till ny hårdvara från konsolltillverkarna.

Inaktiv

Undrar vad de menar med "Machinegames is a developer of exciting AAA titles for next-gen platforms" på hemsidan. Menar de alltså att de jobbar på spel till PS4/XBox 3? Jag skulle inte kalla 360/PS3 next-gen längre själv i alla fall.
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar