Robot
Goldeneye: 007

Ett decennium efter Rares stilbildande Nintendo 64-klassiker är det dags att återstifta bekantskap med Goldeneye. Lyckas Eurocom med uppgiften att göra en av 90-talets milstolpar i FPS-genren relevant igen?

#rare, #goldeneye-007


Medlem
Goldeneye: 007

Förvånad att det är ett helt ok spel endå.. Förvänta mig total flopp..


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Det var som fan! trodde att det här skulle bli rätt kasst som de flesta fps spel till wii blir men det blir nog ett köp efter att ha läst den här recensionen. Jäkligt synd att det inte släpps till PS3 eller Xbox 360. Hade hellre spelat detta med en ordentlig handkontroll. En pc version hade ju inte heller skadat.

Medlem
Skrivet av flyer232:

En pc version hade ju inte heller skadat.

Spela Goldeneye Source då.

Medlem

Tycker det ser ut som ett blast från gameplay-videosarna jag har sett. Det enda jag inte gillar är ironsights med vad som verkar autolock på fienderna. Att låsa vapnet i mitten på skärmen och låsa skärmen på fienden känns inte som att man utnyttjar Wii-kontrollen på ett bra sätt alls. Ironsights känns även för realistiskt för Goldeneye. Vore bättre om bara crosshairen drogs ihop, skärmen zoomade in lite och man bara kunde gå.

Medlem
Skrivet av flyer232:

Det var som fan! trodde att det här skulle bli rätt kasst som de flesta fps spel till wii blir men det blir nog ett köp efter att ha läst den här recensionen. Jäkligt synd att det inte släpps till PS3 eller Xbox 360. Hade hellre spelat detta med en ordentlig handkontroll. En pc version hade ju inte heller skadat.

Du kan spela detta med en Classic Controller Pro, t.om. Limited Collector's Edition kommer med en gyllene CC Pro.


signatur
Medlem

Vaaa??? Kul!

Men...
Hur kan du ge minus i sammanfattningen på grafiken när du några rader ovanför skriver att grafiken är bra sett till förutsättningarna? Dessutom går inte recensionen ihop med betyget. Det är nästan bara positivt överallt och "bästa FPS på Wii", sen scrollar man ner och får se en trea bara.

Medlem

Lite konfunderad till den 3an med, läser man recensionen så väntar man sig en 4-4,5 och som föregående talare så e de svårt att klanka ner på grafiken på en Wii då hårdvaran faktiskt inte är kapabel till mycket mer.
Älskade gamla Golden Eye, men tror inte jag kommer gilla detta.. har otroligt svårt för fps på konsol, ska vara mus å tangentbord!

OML
Medlem

Jag fick spelet igår, det var riktigt kul. Jag tycker faktiskt att det borde fått en fyra åtminstone.

Det fick btw en 9/10 på IGN.

Medlem

trodde det skulle få bra betyg på grafik, seriöst detta är ett av de snyggaste Wii spelen jag har sett, hadde spelet kommit i samma kvalitet som Wii med inga förändringar till PS3 eller 360 skulle jag lätt köpa spelet.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Köpte spelet igår och kan säga att det är helt sjukt roligt och beroendeframkallande. Man tjänar på att smyga och ta ner fienderna tyst.. Vilket jag älskar.. Skön känsla!

Medlem

Man måste ju nästan ha det här då! Tack Sebastian

Medlem

Trevlig recension, glad att det inte blev en total flopp! Kanske letar upp det när priset sjunkit lite och sätter mig med polarna för att spela igenom det

Citat:

Goldeneye är, tro't eller ej, relevant även på 00-talet.

erhm, inte för vara ett troll men det är ju faktiskt inte 00-talet längre

Medlem
Skrivet av Ap@n:

erhm, inte för vara ett troll men det är ju faktiskt inte 00-talet längre

inte för att vara ett troll som trollar på den förra som inte var troll :P....
... men år 2010 ÄR sista året på 00-talet; detta pga att vår tideräkning började på år 1 (ett), inte 0 (noll), pga att nollan uppfanns av araber som vi kristna roade med att slå ihjäl på den tiden, vilket medförde att vi upplysta rättrogna kristna fattade nada och trodde att första året måste vara år 1! (och att alla då också måste födas ett år gamla?)

nogväl... om räkningen börjar med år 1, så år det tionde och sista året på första decenniet år 10, osv osv osv till 2010
Detta medför även att när alla firade millenieskiftet var det egentligen ett år kvar till det riktiga firandet.

Medlem

Är det en Scar jag ser!? Awesome..

Skrivet av c0rp:

Vaaa??? Kul!

Men...
Hur kan du ge minus i sammanfattningen på grafiken när du några rader ovanför skriver att grafiken är bra sett till förutsättningarna? Dessutom går inte recensionen ihop med betyget. Det är nästan bara positivt överallt och "bästa FPS på Wii", sen scrollar man ner och får se en trea bara.

Att grafiken är bra sett till förutsättningarna (sett till Wii-hårdvaran) motsäger inte att den också, trots detta, samtidigt kan kännas en aning föråldrad. Ett så filmiskt spel med så spektakulära scener som Goldeneye hade helt enkelt gjort sig bättre till en grafiskt starkare konsol, om du är med på hur jag menar.

Gällande betyget stod det länge och vägde mellan en trea och en fyra, i ärlighetens namn hade jag helst satt en 3,5 om vi fortfarande haft kvar det gamla betygssystemet.

Skrivet av UOme:

Lite konfunderad till den 3an med, läser man recensionen så väntar man sig en 4-4,5 och som föregående talare så e de svårt att klanka ner på grafiken på en Wii då hårdvaran faktiskt inte är kapabel till mycket mer.
Älskade gamla Golden Eye, men tror inte jag kommer gilla detta.. har otroligt svårt för fps på konsol, ska vara mus å tangentbord!

Fast att bara utgå ifrån vad som är "bra för att vara Wii" är väl ingen särskilt vettig utgångspunkt, eller? Det finns idag tre hemkonsoler på marknaden och de konkurrerar om samma spelare. Att helt ignorera hur pass underlägsen Wii är rent tekniskt (i ett spel som verkligen hade dragit nytta av just bättre grafik) känns som att låta maskinen existera lite i ett lala-land vid sidan om de andra maskinerna.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av c0rp:

Vaaa??? Kul!

Men...
Hur kan du ge minus i sammanfattningen på grafiken när du några rader ovanför skriver att grafiken är bra sett till förutsättningarna? Dessutom går inte recensionen ihop med betyget. Det är nästan bara positivt överallt och "bästa FPS på Wii", sen scrollar man ner och får se en trea bara.

Att grafiken är bra sett till förutsättningarna (sett till Wii-hårdvaran) motsäger inte att den också, trots detta, samtidigt kan kännas en aning föråldrad. Ett så filmiskt spel med så spektakulära scener som Goldeneye hade helt enkelt gjort sig bättre till en grafiskt starkare konsol, om du är med på hur jag menar.

Gällande betyget stod det länge och vägde mellan en trea och en fyra, i ärlighetens namn hade jag helst satt en 3,5 om vi fortfarande haft kvar det gamla betygssystemet.

Ehum? Man måste väl ändå se till konsollen. Eller ger ni automatiskt dålig poäng till exempelvis ett spel till iphone pga grafiken är underlägsen ps3?

Mycket konstigt resonemang imo.

Medlem

Man måste ju utgå ifrån maskinens begränsningar när man sätter betyg. Som MooDHooDs sa; Mycket konstigt resonemang.

Medlem

grafiken.......

Inaktiv

Inget slåt Goldeneye till Nintendo 64! Am I right?
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Medlem

Jag har börjat spela det här två gånger men kan för mitt liv inte sugas in i det. Jag är öppensinnad inför Bond-spel och har försökt spela de flesta sedan Goldeneye, som kanske är ett av de tre bästa tv-spel jag någonsin spelat. Har spelat Goldeneye HUR mycket som helst men om jag inte visste om att det här var en nyversion så hade jag aldrig reflekterat över att det tydligen ska vara "samma" banor. Jag känner inte igen mig för fem öre. Och spelkontrollen och vapnen känns som ett klassiskt dussin-FPS. Men jag ska ge det en tredje chans, minst.

1
Skriv svar