Enkel men härlig helg

Flakmonkey
Enkel men härlig helg

Ibland behövs det inte mycket för att tillvaro ska vara bra och livskvaliteten ska slå i taket. Den här helgen har tex varit en fantastiskt trevlig helg men jag har inte gjort något utöver det vanliga, utan mest bara varit och umgåtts med människor som jag tycker om. För det är ju vad livskvalitet handlar om känner jag, att göra sådant som man tycker om med människor man tycker om.

Det hela började egentligen i fredags då min mor ringde och bland annat frågade om jag inte ville komma förbi på söndag och äta middag. Det kunde jag tyvärr inte eftersom jag redan hade planer (mer om det senare) men jag var ju ändå välkommen att hälsa på när det passade mig. Sagt och gjort så åkte jag ut till Täby igår förmiddag. Först så drog jag mig till Täby Centrum där jag åt lunch med min mor och gick igenom det som hänt i familjen och släkten sedan sist vilket är vad vi brukar göra när vi umgås på tu man hand.

Efter det var det ju bara att bege sig till föräldrahemmet där min syssling Therese bor med sina två barn och där hennes föräldrar var på besök eftersom hennes syster ska få barn och det med min bror. Ja det är lite rörigt men härligt och det blev en riktigt trevlig kväll med TV-tittande, fikande och Lost in Translation tillsammans med mina föräldrar och en påse ostbågar. På morgonen efter hjälpte men farsan sin med att hämta en massa gipsskivor på byggmax och sen bära in dem i det nya förrådet vilket fick bli dagens motion - sen bar det av in till stan.

Jo jag hade ju redan bokat in att se AIK:s sista match i årets allsvenska på O'learys i gamla stan tillsammans med några goda vänner så det var ju bara att bege sig. Innan det var dags så gick jag visserligen runt i stan och letade efter något kul i klädväg att köpa, men jag hittade tyvärr ingenting som kändes prisvärt. Prisvärt var emellertid tiden på O'learys, som den i princip alltid är. Nu är maten kanske inget speciellt, men stämningen och servicen är fantastisk när man ska se på fotboll. AIK mot Åtvidaberg var iofs en fruktansvärt dålig match (som de ju alltid är i allsvenskan) men atmosfären gör att det ändå är fantastiskt trevligt och eftersom de visa Liverpool - Chelsea på en annan del av stället så blev det ju ännu bättre för mig då jag håller på Liverpool sedan barnsben.

Nåväl när slutsignalen gick och Liverpool slagit Chelsea med 2-0 så bar det av hemåt för att avsluta en riktigt bra helg. Nu sitter jag här i TV-soffan och mår sådär härligt bra som man kan göra efter en trevlig stund med goda vänner, mat och dricka. Nu gäller det bara att hålla i den härliga känslan under kvällen då det ska ses på amerikansk fotboll och lagas lunchlåda, tror det får bli lite fisk till imorgon...

Ja livet är rätt bra just nu helt enkelt

#blogg

Medlem
Enkel men härligt helg

Så din bror ska ha barn med sin syssling?'
Visst det kanske inte är så nära direkt men det känns ändå som om att om det finns ett speciellt namn för för släktskapet(kusin, farbror, syssling, etc.) så är det lite för nära^

Flakmonkey

Jao förstår att man kan tycka det, har ju tänkt de tankarna själv och jag vet att de själva tänkte igenom det väldigt många gånger själva. Hade ju inte träffats på en 20 år innan de träffades förra sommaren... Så ja, det hör ju inte till vanligheterna, men jag är otroligt glad för deras skull och om det bara är en beteckning som gör det "konstigt" så är det inte så viktigt imo.

Nothing wrong with keeping it in the family!

1
Skriv svar