Fem minuter köttande från Dragon Age II

Robot
Fem minuter köttande från Dragon Age II
Medlem
Fem minuter köttande från Dragon Age II

Det såg ju..inte så bra ut.

Medlem

Nä... så var Dragon Age inne i det här med att springa baklänges och skjuta på fiender då...

Medlem

Jag såg juh fram emot DA2 . . . Varför har de gjort fel? Gör om, gör rätt!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Är det nya Dynasty Warriors/Samurai Warriors klippet kommer ifrån?

För att vara seriös en sekund, så är det ju bara att acceptera att detta fenomen kommer fortsätta ju mer "casuals" och ju mer pengar som pumpas in i branchen. Kommer inte att inhandla DA2, väntar hellre på att några moddare tar på sig att göra en kort men avslutande modul i Dragon Age istället.

Medlem

Hoppas verkligen inte de gör detta mer action fokuserat, ungefär som de gjorde med ME2.
Skillnaden är ju att ME var en TPS med loot och en bra story. Tyvärr var ME inte en särskilt bra TPS och loot systemet var fruktansvärt.
Allt detta rättades till i ME2.

DA:O var en RPG först, och en riktigt bra sådan också.
De behöver inte ge DA2 samma behandling för att det ska bli ett mycket bättre spel.

Edit:
Gah, ME inte MA...

Inaktiv

Det här verkade då sakna allt som gjorde det första spelet bra. Försöker dom göra en God of War klon fast i Dragon Age världen? Jag som hoppades på ett spel i stil med Dragon Age: Origins...

Medlem

Det såg kasst ut, men å andra sidan var stridandet i ettan också helt ointressant. Jag får väl stå fast vid mina tidigare förhoppningar: "Det kan ju i alla fall inte bli sämre".

Medlem

Älskade första DA! Men DA2, Nej tack!

AW8
Medlem

Huvudsaken är att de har kvar gear. DA hade ju till skillnad från ME roligt gear, så det är skönt att inte DA2 gör som ME2 och skippar det.

Mage-stridssystemet såg rätt okej ut, men för warriorn och roguen hade jag föredragit en mer realistisk svärdstrid än det där flygande SWISH SWOSH SWASH-systemet dom har nu. Fast med ett halvår kvar till release lär det ju knappast ändras.

Spelet kommer hursomhelst att bli bra... nej grymt. Det är ju trots allt BioWare.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Konsoll, konsoll, konsoll. Därför är DA2 Sjukt dåligt

Medlem

Men kom ihåg att Bioware har sagt att hela spelet inte är så här.

Medlem

Meh. Jag vill se hur det funkar på PC och inte det här bjäfset. Där ska det ju fortfarande gå att ha kameran utzoomad och ge order till alla karaktärer, men det märks ju inte så mycket i den här filmen.

Jag tänker inte ta någon ställning till hur DA2 blir förräns jag fått en ordentlig genomgång av PCversionen.

Medlem

Det här är ju konsol, hoppas att PC är annorlunda och bättre!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Meh, visa PC-versionen! (the way DA is meant to be played)

Ase
Medlem

Konsollkörning blä ! varför? ser kasst ut dålig styrning håll på med bilspel & barnspel det passar konsoller till ,sluta förstör spel för oss windowsanvändare

Medlem

lol wtf? Jag trodde Dragon Age var ett rollspel vad är det här för arkad skit?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av aolbain:

Men kom ihåg att Bioware har sagt att hela spelet inte är så här.

Dom kan säga vad dom vill tills dom visat upp några vettiga strider. Men då det där är det enda bilder på strid som kommit från spelet så finns det lite anledning till att tro att resten kommer vara bättre. Resten är bara än så länge löften.

Medlem

alltså dom som var på Gamex i Fredags och gick på Biowares visning fick veta lite om det dära och dom sa att allt tactist med dragon age ett är med det med att man pausar och så så det är samma combar bara lite mera flydande ^^

Medlem

бесполезный, eller vad skall man säga?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Bara jag som tycker det är helt åt helvete fel att man får välja "He died bravely" och man sedan säger "Carver gave himself to save us"? Var är logiken i det? Synd att skriva direkt vad man kommer säga.... Nej, det här gjorde sannerligen inte mig mer sugen på DA2. Äckel-Mass Effect! Och jänkare!

Får hoppas det är bättre på PC.:\

Medlem

Bara att inse att rollspel aldrig mer kommer att bli lika bra som de var när Fallout och Baldur's Gate regerade. Det går helt enkelt inte att kombinera långa storylines med flera vägar och flera tusentals rader med dialog med den detaljnivå i grafik och ljud (läs voice-acting) som krävs för dagens spel. Visst skulle det gå att göra med dagens teknologi, men det skulle inte löna sig för utvecklarna.

Medlem
Medlem

jag kör DA atm, gillar combat systemet ganska mycket. Har de bytt det helt till 2:an? eller är det bara för att det är på konsol i videon?

Medlem

Såg spelet på GameX...Alltså va besviken jag blev av det jag såg iaf. Och grafiken var ju sådär alltså...

Inaktiv

Går inte att se videon pg.a EA stoppat klippet?

Medlem

WTF! det står ¨this video is no lomger available due to copyright claim by EA¨ o.o

Medlem

Vilka ärthjärnor stoppar spridningen av ett reklamklipp?:P

Medlem
Skrivet av Illyria:

Vilka ärthjärnor stoppar spridningen av ett reklamklipp?:P

Om reklamklippet skapar en shitstorm av dålig PR kanske
Att dömma av uttalandena enbart i denna kommentartråden så kanske det inte är helt osannolikt.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Videon finns inte längre. EA har visst gjort en copyright claim. SÅ jävla korkat.

12
Skriv svar