Namcos spel når inte försäljningsmålen

Medlem
Namcos spel når inte försäljningsmålen

Jag har alltid undrat över vart de får sina siffror ifrån?

Tex: "Filmlicenstiteln Clash of the Titans har floppat riktigt hårt - 250 000 istället för uppskattade 750 000 lär sannolikt inte göra någon japansk kostymgubbe nöjd."

Kan de inte fatta själva att det spelet var dåligt och det inte skulle sälja 750000 som de ville...
Varför inte sätta lite mer realistiska mål?

Medlem

Floppande filmlicensspel? Ovanligt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

De kan väl släppa spelen man vill ha istället? Väntar fortfarande på Tales of Vesperia till PS3'an.

Medlem

Trist att Enslaved inte säljer bättre.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är inte speciellt förvånad, det var länge sedan Namco släppte något som intresserade mig. Dock så komme jag nog köpa Enslaved när det är billigare.

Skrivet av warh0g:

Floppande filmlicensspel? Ovanligt

Det är ovanligt. Visst är filmlicensspel skit, men de säljer. Enter the Matrix är ett dåligt spel och fick dåliga betyg överallt, men det sålde i över 5 miljoner exemplar i alla fall.

Skrivet av Kharif:

De kan väl släppa spelen man vill ha istället? Väntar fortfarande på Tales of Vesperia till PS3'an.

Jupp, skulle gärna vilja se det till PS3. Att se Klonoa: Door to Phantomile bland PS1-spelen på PSN vore trevligt också.

Medlem

Filmlicensspel = säljer dåligt.
Enslaved = tr¨åkigt, segt, dålig AI, fult och begränsat (högst personlig åsikt).
Majin = ingen co-op (stort misstag).
Känner personligen att de satt för höga mål och gjort för dåliga spel, och missat att inkludera givna funktioner som co-op. Att låta en AI styra en extra person duger i nödfall, men utan möjlighet att spela med något intelligent är risken att det blir ruskigt tråkigt i längden.

Medlem
Skrivet av Kharif:

De kan väl släppa spelen man vill ha istället? Väntar fortfarande på Tales of Vesperia till PS3'an.

Tales of Vesperia finns iof till PS3, dock bara i Japan. Så kan du inte japanska är det kört.
Engelska versionen skulle kommit ut som jag fattar det som.
Men blev problem med Namco Bandias financer som stoppade det.
Iaf enligt det ryktet jag hört.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Men blev problem med Namco Bandais finanser som stoppade det.
Iaf enligt det ryktet jag hört.

[citation needed] på det där

Gällande nyheten dock, fan vad orealistiska mål dem verkar ha i vissa fall. Sedan vet jag inte om man kan kalla 800 000 av enslaved så dåligt. Det har gått en månad sedan release. Det är ju inte som att spelet kommer att sluta sälja bara för det. Jag är då en av de som kommer att införskaffa sig det framöver.

Att en filmlicens floppar borde dock vara givet då man kan räkna på en hand vilka filmlicensspel som blivit bra. Sen så var det ju en licens på katastroffilmen Clash of the Titans, vars 3D-version blev en 2D->3D konvertering som var bland det sämsta jag någonsin sett på bio.

Medlem

Hehe, min syster (som varit i Japan) kan hälsa att natto är riktigt äckligt..

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar