Fallout 3

Medlem
Fallout 3

Ja så var det då dags att starta igång det gamla maskineriet (XBOX:en).
I går kväll spelade jag några timmar och efter en hård start i Vault 101 tog jag mig sedan ut i "friheten". En bra start med en naturlig inlärningsperiod, om än något kort kanske. Det finns ju en mängd olika "bra-att-veta-saker" som inte är helt självklara till en början, jag fick sitta med manualen för att förstå vissa saker.

Nu efter ytterligare någon timmes spel idag så har jag gjort mig ganska välkänd i staden Megaton och även lyckats klara av någon enkel quest. Vad som slog mig då jag klev ut från mitt tidigare hem/fängelse var att spelet känns stort! Jättestort
Nu har jag inte vandrat till alla hörn på kartan ännu och kan inte säga med säkerhet men känslan var den att världen var oändlig näst intill. Mycket trevligt.
Vet inte om man kan springa eller om det kanske kommer senare men just nu tar det ju en himla tid att ta sig mellan olika platser. Bra till en början såklart eftersom jag är vek som en nyfödd baby och dör så fort jag ens skymtar en vildhund eller något i horisonten.

Nåja nästan, jag har lyckats samla på mig nåt bra vapen och insåg efter många prematura dödsfall inne i valvet vikten av att äta och fylla på HP.

Den där PIP-BOY 3000 kan ju säkert vara bra, men är till en början rejält förvirrande med alla sina undermenyer. Även "köp"-funktionen gjorde mig något förvirrad till en början. Men det är säkert mig det är fel på, spelet känns genomtänkt och bra hitintills. Vad som är extra spännande och en rolig funktion är ju de olika valmöjligheter och vägskäl som man stöter på under tidens gång och som påverkar fortsättningen av spelet.

Vid ett tillfälle var jag jagad av hela Megaton och pratade då med en mystisk man som önskar spränga hela staden i luften, han var klädd i kostym och solglasögon, mycket slick! Då jag inte lyckades ta mig ut ur stan helskinnad valde jag att börja om på en tidigare savingpoint och pratade istället med samme man "utan" att vara jagad. Då är han klädd i vanliga enkla kläder, han erbjuder dock samma deal, spräng staden och bli rik! Honom lyckas jag dessutom få jagad av sheriffen och denne blir mördad av mannen i kostym... attans.

Jag har precis tagit mig igenom att prata med stadens invånare och insåg att jag nog inte hade så mycket mer att hämta där just för tillfället, därför har jag gett mig ut i Wasteland-miljön för att jaga reda på nya äventyr.

Tills dess!

// Manuel

#blogg

Fallout 3

Trodde aldrig i mina dar att jag skulle få höra dig spela ett rollspel. Världen är sannerligen upp och ner och argyle-mönstrad, ibland.

Medlem

Nåja.. rollspel är väl mycket sagt? det är ju mer fps i mina ögon. Än så länge i alla fall!

Dessutom många ljusår från dina hemska japanska skapelser

Medlem

Senare får du möjligheten att hoppa mellan olika ställen du upptäckt, en "fast-travel" grej, så du inte behöver gå från t.ex. nedre vänstra hörnet till övre högra hörnet, i så fall skulle du få gå i evigheter i realtid dock så går ju dagarna när man reser på det viset, så man blir ju äldre och så vidare.


signatur
Medlem

Häftigt, ser fram mot att växa in i spelet, och växa MED spelet som det verkar

Medlem

Fast du borde redan nu kunna snabbresa mellan Megatron och Vault 101.


signatur
Medlem

Jaså! Det måste jag kolla, gör jag det via pic-boy eller?

Medlem

Japp, PIP-BOY3000, via världskartan som finns där.
Då ska det står Megaton och Vault 101 och andra ställen du har upptäckt, så ska det bara vara att klicka på dom och färdas dit.
Dock kan du inte göra det ifall du är i en fight eller bär på för mycket grejer eller är inomhus.


signatur
Medlem

Igår kom möjligheten, hade inte fått funktionen då du skrev första gången. Men nu åker jag fram och tillbaka som en virvelvind

1
Skriv svar