Fem minuter Gran Turismo 5-gameplay läckt?

Robot
Fem minuter Gran Turismo 5-gameplay läckt?
Medlem
Fem minuter Gran Turismo 5-gameplay läckt?

Såg det på gamex. Det var mycket likt det som visas där. För övrigt har FZ blivit tillsagda att inte rapportera om det som berättades om Dragon Age II, eller varför har ni inte skrivit om det. Jag syftar på det som Bioware presenterade på Gamex.

Medlem

Pekar han finger i början? Riktigt mogen isåfall.

Jag tycker att det ser ut som GT5.
Om skivorna har börjat tryckas så är det säkert någon som fått tag på spelet.

Medlem

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Lite nya bilder för den som är intresserad
http://img143.imageshack.us/g/image00001vk.jpg/

Medlem

MAAnen1#
Vad sa dom på gamex?????

Medlem

Någon som jobbar på skivtryckningen som inte har råd med att köpa sig ett exemplar så han tryckte ner en skiva i fickan för att kunna peka finger åt alla för att visa vilken extrem nörd han är som inte kan vänta på releasedatumet?

Medlem

DraxXus#

Han gör det på alla sina videos.

Medlem
Skrivet av kivi:

DraxXus#

Han gör det på alla sina videos.

Jasså? Herregud! Kanske är en liten omogen herre då?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.

Håller verkligen med, det ser riktigt tråkigt ut.

Hur är det med fysiken/kollisioner i GT5, i videon ser de mest ut att köra bumper cars?

Medlem

Det roliga var att på Gamex så spelade man en bana i 3D och en annan bana på "Vanligt" sett... och det kändes som om 3D versionen var mycket bättre och snyggare! Som om dom helt enkelt vill saluföra just 3D... vilket inte är så konstigt förstås:-) Men är samma bana lika snygg utan 3D så kommer ingen att bli besviken på just det i alla fall!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Hua 3dje-personsvy samt bilspel ischan asså.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Någon som jobbar på skivtryckningen som inte har råd med att köpa sig ett exemplar så han tryckte ner en skiva i fickan för att kunna peka finger åt alla för att visa vilken extrem nörd han är som inte kan vänta på releasedatumet?

Tror inte han hade råd att köpa en kamera med zoom för den delen, värdelöst filmat.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Någon som jobbar på skivtryckningen som inte har råd med att köpa sig ett exemplar så han tryckte ner en skiva i fickan för att kunna peka finger åt alla för att visa vilken extrem nörd han är som inte kan vänta på releasedatumet?

Tror inte han hade råd att köpa en kamera med zoom för den delen, värdelöst filmat.

Medlem

Ser ut som need for speed 2

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.

Kör man en långsam bil på en stor och öppen racingbana så blir man ganska fartblind.

Och NFS Shift, om än ett riktigt roligt spel, är mer arkad än simulator så för allt i världen hoppas jag att PD inte tar åt sig av det spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Det roliga var att på Gamex så spelade man en bana i 3D och en annan bana på "Vanligt" sett... och det kändes som om 3D versionen var mycket bättre och snyggare! Som om dom helt enkelt vill saluföra just 3D... vilket inte är så konstigt förstås:-) Men är samma bana lika snygg utan 3D så kommer ingen att bli besviken på just det i alla fall!

Tror nog också de vill marknadsföra glasögon-3D som Sony satsat så mycket på. 3D betyder rent grafiskt snarast sämre grafik/fysik till följd av att allt måste ritas upp igen, så är 3D-banorna snyggare så har de sänk grafiken ganska rejält på de vanliga (skämmes).

Dock tycks det som om glasögon-3D blir en parentes hur som helst, 3D utan glasögon kommer till mobiler, bärbara spelkonsoler, laptops och surfplattor allt medan glasögon-3D får svårt att sälja. ESPN funderar rent på att sluta sända sport i 3D. Å andra sidan är det väl bara en naturlig utveckling, glasögon för 3D och nylonstruma för färg-TV är inget vi vill satsa på

Medlem

Håller med tidigare talare... tycker det ser riktigt stelt ut! Har inte kört NFS: Shift men har testa Forza 3 en del och tycker det är riktigt bra. Ett annat lir som jag ser väldigt mycke fram emot är NFS: Hot Pursuit. Criterion är verkligen en utvecklarstudio jag gillar skarpt och dom har inte gjort mig besviken tidigare... så jag hoppas en hel del på spelet. Demot rockar ju iaf! (Japp, det är arkadigt men det är lite av grejen med det ju.)

Medlem
Skrivet av cyax:
Skrivet av Zymac:

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.

Håller verkligen med, det ser riktigt tråkigt ut.

Hur är det med fysiken/kollisioner i GT5, i videon ser de mest ut att köra bumper cars?

Instämmer... blir mindre och mindre sugen på det här spelet.

Medlem

Gran Turismo har alltid sett otroligt tråkigt ut på gameplay-klipp (särskilt från den vyn). Det spelar mindre roll när det är fruktansvärt roligt att spela.

Medlem

Är det GT5? Ser superarkadikt och lättkört ut...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Synd att hans kamera är så dålig och kamera vinklen han valt i spelet är kanske den sämsta tänkbara. Kamera-på-en-pinne är inte sexigt.

Sen är det svårt att säga vilken svårighetsgrad han valt, troligen är det någon av de enklare med tanke på hur stabilt bilen ligger på vägen, som en kudde som några sagt. (vilket förtydligas ytterligare av den där kassa in game kameran han valt)

Medlem

fick testa GT5 på gamex, PS3 gänget hade fått sina testexemplar bara några dagar innan från Japan. Det var färdiga versionen av spelet dock begränsat till ~3minuter per race och bara fåtal banor och bilar - som ett demo.
Spelet såg färdigtpolerat ut men bilarna kändes precis som i prologen när det gällde styrningen och fysiken (stelt). Jag blev inte imponerad.
Ingen skademodell var det heller, dock kan det vara en av begränsningarna i versionen jag testade.
Dessutom fick man testa spelet med 3d glasögon - vilket inte tillför ett smack i bilspel enligt mig, eller så är inte tekniken riktigt moget än.

Inaktiv
Skrivet av timpa:

fick testa GT5 på gamex, PS3 gänget hade fått sina testexemplar bara några dagar innan från Japan. Det var färdiga versionen av spelet dock begränsat till ~3minuter per race och bara fåtal banor och bilar - som ett demo.
Spelet såg färdigtpolerat ut men bilarna kändes precis som i prologen när det gällde styrningen och fysiken (stelt). Jag blev inte imponerad.
Ingen skademodell var det heller, dock kan det vara en av begränsningarna i versionen jag testade.
Dessutom fick man testa spelet med 3d glasögon - vilket inte tillför ett smack i bilspel enligt mig, eller så är inte tekniken riktigt moget än.

Hmm, har de inte kommit längre än att det känns som prologue (release 2007) så är det jäkligt illavarslande. Prologue var en stor besvikelse för mig iallafall, och jag hoppas verkligen att de inte missar med Gt5, som sagts tidigare, Forza och T10 behöver (hälsosam) konkurrens, annars kommer deras snabba utveckling att stagnera.

Håller tummarna för en tidig julklapp i form av ett GT5 som är i Forza klass!

Medlem

Åter igen, det är dåliga bilar på en stor öppen bana, det känns och ser tråkigt ut i verkligheten också.

Det är ett spel som siktar hyfsat på realism och då får man inse att allt inte är som en hollywood film, på gott och ont.

JA, NFS Shift återger en jävligt häftig spelupplevelse med ditt skrikande sprakande ljud och skakiga spelvy, men verkligt är det inte.

Smaksak, såklart, men GT spelen har alltid tagit steget mer åt realism och även så denna gång, Vill man spela en hollywood biljakt så finns spel som NFS att tillgå.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker att GT-serien alltid har varit mer åt "arkad-hållet" jämfört med att visa upp "realistisk simulation", sen får GT-fanatikerna säga vad de vill.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.

Håller med, ser tråkigt ut. Inte för att jag dömmer spelet nu, men det ser inte roligt ut.

Men sen så va det inte heller de snabbaste bilarna som dem körde.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Tycker att GT-serien alltid har varit mer åt "arkad-hållet" jämfört med att visa upp "realistisk simulation", sen får GT-fanatikerna säga vad de vill.

Beror ju helt på vad du jämnför med.
Det kommer ju aldrig i närheten av den simulation man kan finna i vissa racing simulatorer till PC, men jämnfört med det mesta (nästan allt) på konsoller är det väldigt realistiskt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ser precis lika stelt, tråkigt och sterilt ut som del 1-4 nej jag pratar inte grafikmässigt (för snyggt lär det vara).
-jag snackar om upplevelsen, det ser inte ut som att dom racear, möjligtvis att dom ligger o glider bakom en pacecar i 50. +att AI:n verkar gå på räls som i tidigare spel i serien.
Nej, ta lite hints från t.ex NFS:SHIFT, racing är skakigt och bullrigt, inte som att glida runt på en dunkudde.

Aa joo att åka på en fin asfaltsväg är ju gätte ''skakigt och bullrigt''

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Exxo:

Tycker att GT-serien alltid har varit mer åt "arkad-hållet" jämfört med att visa upp "realistisk simulation", sen får GT-fanatikerna säga vad de vill.

Beror ju helt på vad du jämnför med.
Det kommer ju aldrig i närheten av den simulation man kan finna i vissa racing simulatorer till PC, men jämnfört med det mesta (nästan allt) på konsoller är det väldigt realistiskt.

Jo införandet av skademodeller är ett bra steg på vägen. Något som jag har irriterat mig oerhört på i de tidigare spelen om jag ska vara ärlig... men tydligen så skulle det bara vara "premiumbilarna" som hade skademodeller?

12
Skriv svar