Call of Duty: Black Ops

Robot
Call of Duty: Black Ops

Hur ofta framkallar en förstapersons-shooter aha-upplevelser egentligen? Nya Call of Duty vågar gå lite annorlunda vägar, men hur kul blir det?

#call-of-duty, #call-of-duty-black-ops, #treyarch, #infinity-wards, #call-of-duty-4-modern-warfare


Medlem
Call of Duty: Black Ops

yay?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

PC recension tack


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Står ingenstans att det är som mw2 dvs går inte sitta i party och spela en del game modes.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hur var vägpunkten vid det kraschade "ryska" planet för dig?
På Ps3 gick det inte komma längre när man skulle in i planet för vägpunkten satt i en låda... 0.8m från att komma vidare.

Medlem

Rätt bra skriven recension. Dock så vill jag se en PC-recension och lite mer fokus på multiplayerdelen. Fungerar det som MW2 i multiplayer att man kan vara upp till sex kompisar och spela i samma lag? Finns det dedikerade servrar osv?

Medlem

När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.

Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Säger detsamma. När ska ni testa fps spel på PC som ni sedan recenserar? annars mycket bra recension isig

Redaktör
Skrivet av Newguy:

När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.

Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.


signatur
Medlem

Och hur långt är SP ungefär?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Och hur långt är SP ungefär?

Det står i recensionen.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av KlosterKatten:

Och hur långt är SP ungefär?

Det står i recensionen.

Måste missat det, skyller på sömnbristen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Varför står det PC, Xbox 360, PS3 efter "testplattform" när det är 360 ni testar det på ?

Medlem

Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.

Jag tror nog också på PC-versionen, där har Call Of Duty alltid varit överlägset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Endast intresserad av multiplayer på PC. Sitter och kollar på en livestream nu och det laggar rejält för honom, nästan ospelbart.

Medlem

Mp är väl som vanligt i cod bara pay ´n spray.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Fajri*:

Tråkigt att ni aldrig testar FPS-spel på PC. Ett sånt här test ger ju nada. Fina bilder, men det är allt... Helt värdelöst att lira FPS på konsoler. Som att påstå att man testkört en bil, men bara lagt i backen och åkt ur garaget. Visst, du har suttit bakom ratt och åkt några meter, men har du verkligen testat ordentligt. Knappast.

Intressant jämförelse...

Nej, snarare är det här en betydligt bättre recension än vad man kan göra till PC där betydligt fler faktorer spelar in. Jag kan aldrig få ut en komplett bild av recensioner på PC eftersom min dator inte är en klon av recensentens.

Den här recensionen är utmärkt för de personer som köper spelet till Xbox och PS3 och det är väldigt många.

För att hjälpa dig med din jämförelse så är en PC-recension som att recensenten sitter i en bil, utrustad med alla möjliga olika saker och du sitter i en bil med basutbudet. Det som han upplever som fantastiskt rent grafiskt kan du inte se eftersom din bil inte är utrustad med teknologin för att visa det. O s v.

Att du sedan finner det värdelöst att spela FPS på PC är helt ok, det finns det många som gör. Inte så många som gör det, men ändå.

Medlem

Jag tyckte Modern Warfare 2 var skräp, kommer jag ha någon behållning av det här spelet?

Medlem

Jäklar vad Nylund får jobba; Recension efter recension.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag tyckte Modern Warfare 2 var skräp, kommer jag ha någon behållning av det här spelet?

Troligtvis inte. Treyarch har närmat sig Infinity Ward mer här än mellan CoD4 och WaW.

Skillnaderna är inte enorma och tyckte du att MW2 var skräp tycker du sannolikt att BLOPS i bästa fall är riktigt dåligt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Newguy:

När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.

Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.

Precis, det är upp till utgivarna att ge ut testexemplar, och dessa hamnar oftast på konsoll. Så gnäll på utgivarna och inte FZ.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser ju rätt skoj ut faktiskt.

Medlem
Skrivet av Zyreth:
Skrivet av azynkron:

Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.

Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.

Självklart måste man ha med auto-aim för de som inte kan spela fps spel på konsoler. Personligen hatar jag auto-aim då den förstör headshot känslan. Bättre med alternativ än inget.

Mjo.. jag röstar som många andra att en PC-recension skulle uppskattas. Skumt att recensera FPS-spel på konsoll då dom inte riktigt kan levas ut där.

Medlem

Dessa förbannade jävla konsoler..


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

.. och jag säger precis som alla andra: FPS spel ska spelas på PC, punkt slut.
Konsolgaming är helt värdelös i jämförelse ..

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Newguy:

När ska ni börja med pc recensioner av shooters? Alltid dom förbannade konsolerna.

Det är utgivarna som beslutar sånt. Vill vi släppa snabba recensioner (och det vill vi, liksom de flesta av er läsare) får vi ta det som bjuds, i detta fall recension av konsolversionen. Det har överhuvudtaget inte släppts någon pc-recensionskod (vad jag känner till), så ingen har kunnat testa på pc innan release.

Då kan ni ju skriva till utgivarna att dom flesta vill se PC recensioner på FPS spel, det är bara att läsa kommentarerna.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skriv svar