Fallout: New Vegas är en storsuccé

Robot
Medlem
Fallout: New Vegas är en storsuccé

Buggigt, inte så tajt. Men ack så underhållande. Jag är glad över mottagandet då det lär betyda mer Fallout framöver. Kanske dags att se över motorn dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag måste verkligen lära mig att hitta underhållningen i de senare Fallout-spelen.

Medlem

Håller med, en del jobbiga buggar men ett underbart spel

Medlem

Tur man har det på pc så man kan använda sig av moddar som fixar till värsta problemen, tex köp/sälj menyerna och lite andra ogenomtänkta saker. Skulle nog aldrig köpa det till konsol.
Trean var i min mening en skymf mot de tidigare spelen men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av New vegas. Lite av stämningen från 1an och 2an är tillbaka och det är dessutom fullsmockat med referenser till dem :D.
Kul att det har sålt bra nu när det börjar gå åt rätt håll!

Medlem

Gillade verkligen inte Fallout 3. Vegas upplever jag som en bra bit roligare dock, men det är fortfarande oklart om jag kommer att spela igenom det.

Medlem

Jag har sagt det förut, men att upprepa sig är ju som bekant jättekul!
Så därför: Tyckte inte Fallout 3 var mer än "OK". New Vegas däremot är helt underbart! Jag tycker Obsidian skriver galet mycket bättre än Bethesda.

Antar att det är arvet från de gamla Black Isle titlarna som spökar (Obsidian har rötter i det företaget. Nämner det bara utifall någon undrar vad sjutton det är jag svamlar om).

Medlem

Det skulle vara kul att se statistik över vilken plattform som det sålts mest till. Jag håller med forzo i att jag skulle aldrig köpa det till konsol...

Riktigt kul spel, och enligt mig bättre än Fallout 3.

Medlem

Spelar jag på fel sätt? Jag kan inte sätta fingret på det men jag kan inte tycka att Vegas är särskillt kul... Ska man spela som elak lobotomerad great khan anhängare för att det ska bli kul eller? Hade väl lite samma problem med Fallout 3 visserligen. Dialoger o story är liksom inte på samma nivå som de första spelen.

Tycker att det är väldigt mycket springa i extremt fula miljöer. För allting som inte är inomhus eller i Vegas ser verkligen skit ut...

Så det är rätt tråkigt, ser fult ut, men ändå fastnar man i det...

Men bra att det säljer, kanske kan de putsa på konceptet så vi har grymmare spel att se fram emot i framtiden.

Medlem

Buggigt, aye. Men mycket bra spel!

Medlem

Helt underbart spel så jag är glad att det säljer bra...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

det är något speciellt med att smälta folk med plasma-vapen som bara sätter ett smil tvärs över ansiktet på mig.

Medlem

Klarade spelet nu i helgen, riktigt bra spel trots sina tekniska brister, precis som föregående spelen från Obsidian.

Medlem

Riktigt dåligt att det är så pass många buggar kvar givet det faktum att de återanvänt nästan allt från Fallout 3.
Trots det är det ett helt okej spel (när det fungerar) som med en DLC eller 5 kommer att ha hyfsad variation och förhoppningsvis lite färre buggar. Väntar på en GOTY innan man köper, större chans att man kan lira klart spelet utan alltför många buggar...

Medlem

Det är värt en storsuccé! Fallout 3 var så tråkigt att det knappt kan beskrivas. New Vegas är verkligen fantastiskt däremot! Så mycket mer innehåll, så mycket större värld, så mycket mer... Fallout!

Medlem

Spelet är värt att köpa! Om du frågar mig! Jag har testat och ska köpa den nästa månad har jag tänkt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

buggie nja... Men precis som Forzo sa ^^ de är därför man kör PC för den enorma mod community flesta buggar fixas av mods

Medlem

Glad jag blir att det inte floppar. Har ej fallit för fallout serien, men flera polare har. Skulle bli många att trösta om fallout serien hade försvunnit.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Jag måste verkligen lära mig att hitta underhållningen i de senare Fallout-spelen.

Samma här, hittar den inte någonstans än så länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Buggigt ja, men extremt roligt. Är inne på min tredje karaktär nu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det var underhållande ett tag i alla fall men blir kvickt ensidigt enligt mig. Fast OERHÖRT mycket bättre än Fallout 3 om jag får säga det själv. Jag gillade verkligen inte F3.

Fallout 2 toppar fortfarande ledningen i serien för mig dock.

Medlem

"Vi anser att Fallout: New Vegas är "måste köpa"-titeln för gamers denna julsäsong" säger han, för mig är det Cod: Black Ops som är "måste köpa" titeln den här julsäsongen

Skönt att höra av alla att New Vegas är bra, jag gillade F3 men spelade aldrig ut det innan jag ominstallerade datorn (60 timmars spelad profil rök) så vi får se om jag skaffar New Vegas eller om jag spelar om F3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gratulerar, eyefinity funkar fortfarande inte, konsollskit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Gratulerar, eyefinity funkar fortfarande inte, konsollskit.

Såja.. nu lugnar vi ner oss lite här.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

1. Spelar jag på fel sätt?
2. Tycker att det är väldigt mycket springa i extremt fula miljöer. För allting som inte är inomhus eller i Vegas ser verkligen skit ut...

3. Men bra att det säljer, kanske kan de putsa på konceptet så vi har grymmare spel att se fram emot i framtiden.

1. Ja, utan tvekan.
2. Jag vet inte vilket spel som du har.. men jag har ingenting att klaga på när det gäller grafiken. Det är ett eller annat hus där de missat texture mappningen .. men det kan jag leva med.

3. Ja, absolut. Och vi kan hoppas på att Obsidian får förtroendet igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Testpilot

Har inte ens börjat på Vegas än utan lirar 3an och har oerhört skoj.
Älskade fallout 1 och 2 , tycker inte alls att folk som klagar på 3an har rätt , tycker stämningen är väldigt trevlig.

Just att disintegrera super mutants med laser-rifle kan aldrig bli tråkigt , ler för mig själv varje gång !

Då jag härjat klart med 3an och alla dess DLC så vet jag att jag har Vegas att se fram emot.

Det enda jag kan se som nackdel är att då jag ville skaffa alla DLC så var det billigare att köpa GOTY versionen och därmed ha 2 ex av spelet , känns lite som ett hån mot mig som köpte spelet då det var nytt.

Inaktiv

Wasteland is the shit. Nu räcker det med drakar och gayprinsar. Genren är den bästa enligt mitt tycke. Görs det mer Fallout från Bethesda så är det dags att bygga upp en helt ny motor från grunden. Det är inte acceptabelt med gamla Oblivion-buggar i ett spel år 2010/2011. Jag slutade spela pga korrupta savefiler etfer att ha varit i vault 33. Dock är det ett riktigt sjysst spel i övrigt. Kommer garanterat spela om det när det patchats ordentligt och när det finns bra moddar ute.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Fallout 3 var riktigt kul.
Fallout: New Vegas är... lika kul. För det är samma spel. Jag måste säga att det bara känns som en expansion som man fick betala fullpris för. Det är (som) ett helt nytt spel med dialoger, quests, saker att utforska osv. (så jag förstår kostnaden) men jag ser ingen större skillnad mot Fallout 3.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Wasteland is the shit.

Själv föredrar jag cyberpunk. Skulle gärna vilja se ett cyberpunkspel som utspelar sig i ett stort öppet metropolis.

Medlem

Jag spelade Fallout 3 i ungefär 3-4 timmar innan jag lessnade helt. Kanske ska ge New Vegas en chans nån gång...

12
Skriv svar