Need for Speed: Hot Pursuit

Robot
Need for Speed: Hot Pursuit

Need for Speed visar framtiden med idéer från det sena 90-talet och med Burnout-utvecklarna bakom spakarna. Vi är uppspelta, besvikna och obeslutsamma.

#need-for-speed-hot-pursuit, #criterion-games, #burnout-paradise


Medlem
Need for Speed: Hot Pursuit

Hmm... Känns som man får känna på spelet själv innan man dömmer det. 3/5 kan luta åt vilket håll som helst.

Edit: Efter en koll på metacritic har jag ändrat mig. Det blir köp.

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/need-for-speed-h...

Medlem

En trea? Bara jag som gått o hoppats på minst en Fyra? Aja, blir ett köp ändå! kan leva med bristerna detta kommer bli SKOJ!

Inaktiv

Visste att den skulle få ett medikert betyg. Provade demot, kändes mer som en Burnout-kopia än ett NFS-spel. Skippar detta och konstaterar att den sanna NFS-andan är död.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:

Visste att den skulle få ett medikert betyg. Provade demot, kändes mer som en Burnout-kopia än ett NFS-spel. Skippar detta och konstaterar att den sanna NFS-andan är död.

NFS-andan har ju varit död sedan 2002 så inget nytt under solen.

Medlem

Hm... jag VILL verkligen hitta ett roligt bilspel... men det där med trög styrning oroar mig. Får avkunna min egen dom efter demot. Finns demo till PC?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det låter ändå lovande, jag ska ta mig en titt. Men Arcadracing genren lider av alla dessa power ups och catch ups, varför kan inte fler utvecklare kolla på Trackmania, 100% arcad utan spikmattor och annat bjäfs.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Alla kan ju inte älska alla här i världen..

En annan syn på det hela: http://ps3.ign.com/articles/113/1133094p1.html

Kolla videon.

On a sidenote: Inte för att jag på något sätt vill påskina att det är realistisk körkänsla i spelet. Men har du framfört en bil i över 200 knyck samtidigt som du försöker utföra manövrar a´la GoKart?

Inte helt lätt..

Medlem

Kul att de försöker gå tillbaka till gamla NFS, tycker de senare spelen har blivit för fjolliga. Illegala streetrace/pimp my ride la di da. Det första NFS: Hot pursuit var ett av mina favoritspel.

Medlem

Säkert kul att spela men kan tänka mig att det är lika störande jävla MTV/fjortis menyer som är "flashiga" och "coola" som i de andra NFS spelen..

Varför kan inget göras simpelt och stilrent längre?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Säkert kul att spela men kan tänka mig att det är lika störande jävla MTV/fjortis menyer som är "flashiga" och "coola" som i de andra NFS spelen..

Varför kan inget göras simpelt och stilrent längre?

Bra fråga.

*sneglar på FZ*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör
Skrivet av Tommy_h:

Säkert kul att spela men kan tänka mig att det är lika störande jävla MTV/fjortis menyer som är "flashiga" och "coola" som i de andra NFS spelen..

Sannerligen, det är information overload. De där filmerna som bryter in och visar en glänsande polisbil istället för den väg jag försöker hålla mig kvar på i 300 blås är skräckexemplet, men det blinkar mest hela tiden.

Skrivet av Tybalt:

Hm... jag VILL verkligen hitta ett roligt bilspel... men det där med trög styrning oroar mig. Får avkunna min egen dom efter demot. Finns demo till PC?

Tyvärr, bara till konsol.


signatur
Inaktiv

Kör känslan är ju som äkta hot pursuit var


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Testade demot lite hos en kamrat på hans Ps3. Faktiskt riktigt kul, mkt pga nostalgin. Ett playstation med en polare körandes detta gamla koncept igen, vackert

Spelet i sig känns lite B i styrningen, och är, ja, trög precis som FZ beskriver. Men i övrigt känns de faktiskt helt ok, och grafiken är nice för att vara på en konsoll. Det känns faktiskt dom gamla NFS.

Dock satt vi och hackade lite på AI:n, spelade man som polis & skulle stoppa de andra bilarna märkte man enkelt av hur motståndarna endast hade i tanke att ta sig från punk A till punkt B. Dom hade helt enkelt ingen som helst ambition att kämpa emot och undvika den prejande polisen man va. Dessutom tog samma bilar alltid samma väg vid varje lopp, och i exakt samma ordning.

Anyhow, verkar vara kul underhållning tillsammans med lite folk framför TV-rutan. Ensam framför datorn, inte lika skoj.

Medlem

Jag blev så förvånad igår när Auto Motor & Sport la upp den här recensionen saxat från FZ när den inte äns fanns på FZ: s startsida.... Hur kommer det sig?

Medlem
Skrivet av c0rp:

Jag blev så förvånad igår när Auto Motor & Sport la upp den här recensionen saxat från FZ när den inte äns fanns på FZ: s startsida.... Hur kommer det sig?

Båda ägs av Egmont


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör

Det är jag som har skrivit båda. Recensioner fick publiceras i tidningar den 1 november och på webben den 9:e, därför fick de sin text först.


signatur
Medlem
Skrivet av Horzie:

Dock satt vi och hackade lite på AI:n, spelade man som polis & skulle stoppa de andra bilarna märkte man enkelt av hur motståndarna endast hade i tanke att ta sig från punk A till punkt B. Dom hade helt enkelt ingen som helst ambition att kämpa emot och undvika den prejande polisen man va. Dessutom tog samma bilar alltid samma väg vid varje lopp, och i exakt samma ordning.

Vad jag hört så blir AIn svårare och mer oförutsägbar ju längre in i spelet man kommer. Kanske var det något av de tidigare "uppdragen" ni spelade?

Medlem
Skrivet av mr_jingles:
Skrivet av Horzie:

Dock satt vi och hackade lite på AI:n, spelade man som polis & skulle stoppa de andra bilarna märkte man enkelt av hur motståndarna endast hade i tanke att ta sig från punk A till punkt B. Dom hade helt enkelt ingen som helst ambition att kämpa emot och undvika den prejande polisen man va. Dessutom tog samma bilar alltid samma väg vid varje lopp, och i exakt samma ordning.

Vad jag hört så blir AIn svårare och mer oförutsägbar ju längre in i spelet man kommer. Kanske var det något av de tidigare "uppdragen" ni spelade?

Förmodligen, ett demo liksom. & anda sidan inte så smart om man vill ge spelaren ett bra förstaintryck att kasta in han/hon i ett lopp med den dåliga AI:n istället för i ett lopp där den är bra.

Medlem

Bilarna är tröga att köra, och har slumpfysik, det förtjänar INTE en trea i ett racing/bilspel imo. hur bilen hanterar är halva spelet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av SToFo:

Provade demot, kändes mer som en Burnout-kopia än ett NFS-spel.

Kan ju kanske bero på att det är samma utvecklare

Jag vet inte vad jag tycker om spelet, demot innehöll för lite för att ge mig en uppfattning om hela spelet, antar att man får vänta på att priset gått ner eller invänta att nån kompis köper det så man får testa.

Medlem

Trist att mannen som sågade det mkt bra spelet Split Second har fått nytt förtroende att testa bilspel.

Medlem

mja, jag vet inte vad jag ska tro. tänker ju inte lyssna på andra människors snack om körkänsla längre iaf, kan inte förstå när folk klagar på t.ex. körkänslan i gta 4 (som är sjukt bra).

men ja man får väl våga sig på det här snart ändå.

Moderator | Testpilot

Starkaste 3an någonsin? Inte illa. Med tanke på att det nästan är en Fyra och att spelet fått bra reviews på många andra ställen så skulle jag säga det är ett värt köp (Y)

Inte tänkt spelet ska vara verkligt utan just en fight mellan en streetracer och en polis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lite konstigt är det, ingen av de andra recensionerna jag läst nämner någon av de brister du nämner. Antar att det mest handlar om en smaksak. Med ett sammanlagt betyg kring 90/100 på metecritic känns det ändå som ett givet köp. Har bokat Limited Edition

Medlem

Själv tycker jag spelet är helt galet kul. Det var länge sen jag hade så kul med ett bilspel måste jag säga. Det är helt underbart att bränna runt med sin Bugatti Veyron på sandiga raksträckor i öknen!

För övrigt tycker jag inte de små filmerna när nya polisbilar kommer in är särskilt störande, bilen automat-styr i kurvor nån sekund efteråt så det är inte direkt som att man flyger in i en vägg varje gång.

Medlem

Köpte det när det begav sig på PC men tyckte väl det var sådär. Spelade det hos en kompis igen nyligen på Xbox 360 och det var ju riktigt bra! Så nu blir det ett nytt köp fast på Xbox 360!!

Har aldrig varit särkilt impad av Need for Speed, men ibland har det sina ljuspunkter!

1
Skriv svar