[UPPDATERAD] ITS OFFICIAL!!! Gran Turismo 5 RELEASEDATUM tillkännagivet!!!

Inaktiv
[UPPDATERAD] ITS OFFICIAL!!! Gran Turismo 5 RELEASEDATUM tillkännagivet!!!

"It's official. Not a rumour.
IGN UK have also confirmed the release date of GT5
- Nov. 26 in EU (included Italy)
- Nov. 27 in US
- Nov. 30 in UK"

Ses online!

START YOUR ENGINES!!!

VROOOOOOOOOOOOoooooooooMMMMM!

länk:

http://n4g.com/news/642741/the-official-release-date-for-gran...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Ish
Medlem

Finns ju folk som redan lagt vantarna på en kopia så det är nog bara en tidsfråga. Det är uppenbarligen i fulla pressar.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Nu JÄVLAR ska det bli köra av :D!
Fy FAN vad jag längtar!

Vad ska ni köra först? MP eller SP?
Jag måste ialf testa på nascar direkt tror jag.

Aaaaarrgghhhh GE MIIIIIIIG!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ge mig min Signature Ed NAO!!!!

Medlem

Hmm, jag fick höra ett annat datum för ett par minuter sedan. Början av December.. ? Mjaja.

Ish
Medlem

Finns inget officiellt datum för EU än så länge. Inte ens något rykte. Senast jag hörde var det 27e i USA och 30e i Italien. Det är vad ryktena säger i alla fall. Hur som helst så har Sony lovat att posta datum på PS bloggen.. Själv tror jag att 27e i USA verkar ganska rimligt då de har black Friday omkring den tiden. I bästa fall är 30 Nov ett träffsäkert rykte som gäller hela Europa. Bara att hålla tummarna. Och tills dess, ett öga på playstation bloggen för dem officiella datumen!

http://blog.eu.playstation.com/


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Sp lätt

Hoppas man kan skaffa pengar lika lätt som i gt 4, man vill ju äga nästan alla 1000 bilar ^^

Medlem

Jag skulle inte satsa månadens lön på det datumet men slutet på NOV eller början på DEC är ju det troligaste så inom några veckor!!

Men Logitech DFGTn är monterad på den alldeles nya Playseat Evolution som står planterad framför tvn så jag är på alla sätt och vis redo för spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jahapp så nu när releasen närmar sig så faller även då fula bitarna på plats...

Tracklistan är ju allt annat än imponerande, det dynamiska vädret / tiden är ju endast där på en handfull banor, och enligt rykten så är skademodellen inte något vidare i spelet....

Dessutom så har ju utvecklarna tydligt visat sitt ointresse för DLC och menar att "Everything we want in the game will be in the game at release".

För första gången kan jag säga att nu är jag verkligen inte övertygad om GT5s framtid. Tråkigt men sant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jahapp så nu när releasen närmar sig så faller även då fula bitarna på plats...

Tracklistan är ju allt annat än imponerande, det dynamiska vädret / tiden är ju endast där på en handfull banor, och enligt rykten så är skademodellen inte något vidare i spelet....

Dessutom så har ju utvecklarna tydligt visat sitt ointresse för DLC och menar att "Everything we want in the game will be in the game at release".

För första gången kan jag säga att nu är jag verkligen inte övertygad om GT5s framtid. Tråkigt men sant.

Och detta utan att ens ha testat spelet - bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Soulless:

Jahapp så nu när releasen närmar sig så faller även då fula bitarna på plats...

Tracklistan är ju allt annat än imponerande, det dynamiska vädret / tiden är ju endast där på en handfull banor, och enligt rykten så är skademodellen inte något vidare i spelet....

Dessutom så har ju utvecklarna tydligt visat sitt ointresse för DLC och menar att "Everything we want in the game will be in the game at release".

För första gången kan jag säga att nu är jag verkligen inte övertygad om GT5s framtid. Tråkigt men sant.

Och detta utan att ens ha testat spelet - bra jobbat!

Vad i mitt inlägg förtjänar din sarkasm? Vad i mitt inlägg tycker du är fel att yttra sig om såhär innan spelets release?

Förklara dig gärna...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Soulless:

Jahapp så nu när releasen närmar sig så faller även då fula bitarna på plats...

Tracklistan är ju allt annat än imponerande, det dynamiska vädret / tiden är ju endast där på en handfull banor, och enligt rykten så är skademodellen inte något vidare i spelet....

Dessutom så har ju utvecklarna tydligt visat sitt ointresse för DLC och menar att "Everything we want in the game will be in the game at release".

För första gången kan jag säga att nu är jag verkligen inte övertygad om GT5s framtid. Tråkigt men sant.

Och detta utan att ens ha testat spelet - bra jobbat!

Vad i mitt inlägg förtjänar din sarkasm? Vad i mitt inlägg tycker du är fel att yttra sig om såhär innan spelets release?

Förklara dig gärna...

Se fetmarkerad quote. Jag håller definitivt med om att du har en viss poäng med de ovanstående punkter som framfördes, men i det stora hela känns det, från min sida i vilket fall, som petitesser. Du vet väl att folk fortfarande flitigt nöter GT5P online? Så i det avseendet tror jag vi inte behöver oroa oss över framtiden för GT5 eller GT-serien i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Soulless:

Jahapp så nu när releasen närmar sig så faller även då fula bitarna på plats...

Tracklistan är ju allt annat än imponerande, det dynamiska vädret / tiden är ju endast där på en handfull banor, och enligt rykten så är skademodellen inte något vidare i spelet....

Dessutom så har ju utvecklarna tydligt visat sitt ointresse för DLC och menar att "Everything we want in the game will be in the game at release".

För första gången kan jag säga att nu är jag verkligen inte övertygad om GT5s framtid. Tråkigt men sant.

Och detta utan att ens ha testat spelet - bra jobbat!

Vad i mitt inlägg förtjänar din sarkasm? Vad i mitt inlägg tycker du är fel att yttra sig om såhär innan spelets release?

Förklara dig gärna...

Se fetmarkerad quote. Jag håller definitivt med om att du har en viss poäng med de ovanstående punkter som framfördes, men i det stora hela känns det, från min sida i vilket fall, som petitesser. Du vet väl att folk fortfarande flitigt nöter GT5P online? Så i det avseendet tror jag vi inte behöver oroa oss över framtiden för GT5 eller GT-serien i allmänhet.

Ja självklart kommer GTserien alltid att ha sina fans, och med tanke på spelseriens storhet så kommer det att fortleva oavsett hur GT5 går.
Och dessutom är jag helt säker på att GT5 kommer sälja och det med besked.

Däremot är jag inte övertygad om att det blir den trendsättare som jag tidigare tagit för givet. Jag såg framför mig ett spel som skulle tillföra nya element till genren och sätta standarden för alla seriösa bilspel att följa.
Det är precis den inställningen och attityd som PD själva haft de år som spelet nu varit under utveckling.

Men den senaste tiden, och speciellt senaste veckorna, tycker jag det kommit mer och mer som tyder på att det "bara" blir ännu ett Gran Turismo.
Det i sig är ju inget dåligt, denna generation behöver också ett GTspel, men visionen som jag, många andra och i viss mån troligen PD själva verkar ha utgått ifrån är mer eller mindre borta.

Jag drar inga slutsatser innan jag själv testat spelet, och min oro gäller inte hurvida spelet är bra eller ej.
Det gäller hurvida spelet är bra eller legendariskt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Soulless har en poäng. Jag ser också fram emot GT5 men med viss skepticism.
Det har kommit en hel del riktigt bra racinglir sen GT4 såg dagens ljus. Jag undrar om PD verkligen kan toppa körkänslan som typ Forza 3 har.
Vissa förhands "recensioner" skvallrar om att GT5 inte simulerar däckfysik speciellt bra, vilket mer eller mindre är ett krav idag.
Jag hoppas innerligt att det motbevisas den 24 november.

Vissa hänger upp sig på att skademodellerna är minimala. Jag ser det hela som ett positivt steg att PD äntligen tagit med det över huvud taget.

Jag siar om ett snittbetyg på Metacritics runt 80-85% för GT5. Men jag är rädd att jag siktar för högt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Men smuts...
Komemr åka bort i jobbet hela nästa vecka. Är nog inte hemma förrens fredagkväll

Nåja, blir att frånsäga sig allt socialt lördag och söndag och bara spela spela spela!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar