Film - Läcker genomgång av The Witcher 2

Robot
Medlem
Film - Läcker genomgång av The Witcher 2

aaah kan inte vänta längre !!

Ish
Medlem

Ligger nog på 2:a plats av spel jag vill ha Nu efter Gran Turismo 5.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

jag gillade 1an som fan, så jag tror detta kan bara bli ännu grymmare.. Blir nog en klar hit för dom som gillar denna typ av spel ^^

Att CD Projekt utvecklat sin egen motor gör att de verkligen kan visa vad de går för på en kreativ nivå, de var ju uppenbarligen väldigt begränsade av att behöva använda den licenserade Aurora-motorn förra gången, skillnaden är som sagt väldigt stor. Medan ettan aldrig var nåt jag fastnade riktigt för, ser uppföljaren ut att bli ett must-have.
Also, det var en nice goatee en av utvecklarsnubbarna hade där! Respect!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Ettan var riktigt stel tycker jag. Gillar inte hur de designat spelet riktigt. All illusion om en öppen värd fast den i själva verket är fullproppad med osynliga väggar och linjära vägar att gå. Men det är på något sätt typiskt för spelmotorer utvecklade av BioWare. Auroramotorn är väldigt mycket som Dragon Age på det sättet. Jag hoppas verkligen att The Withcer 2 inte kommer lida av samma sjukdom.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser riktigt intressant ut.
Jag har aldrig rört vid 1:an, kanske ska kolla närmare på det...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ser riktigt intressant ut.
Jag har aldrig rört vid 1:an, kanske ska kolla närmare på det...

Det bör du absolut göra!

Ettan var gudomligt! Kallt, rått och lite naket. Stämningen var inte alls dum, och replikerna var inte så fåniga utan lite rejäla utan censur. Ser verkligen fram emot tvåan

Medlem

Ettan var riktigt bra. Men se till att skaffa Enhanced Edition i så fall, då får du det fullpatchat och relativt buggfritt (jämfört med hur det var när det kom).

Medlem
Citat:

Spelet kommenteras ofta av er läsare som någon form av kombatant gentemot Dragon Age II, men det ser ut att gå en helt annan bana. Vilken väg föredrar du?

Först och främst så var det en av de senaste artiklarna om W2 som avslutade med att nämna DAII som konkurrent så det är ju inte konstigt att vi pratar om det

Sätter helt klart mina pengar på W2 som det ser ut nu, DAII ser för ut att bli för simplifierat, varför ta bort all taktik och möjlighet att vinna med hjälp av hjärnan och inte statsen på ens svärd? Detta medan W2 verkar tro på sin PC-publik och står för vad det är, ett häftigt Action-RPG som satsar stenhårt

Medlem

The Witcher 2 är nog i topp på min lista på komman de spel ihop med Deus Ex :: Human Revolution och Mass effect 3.

Sitter och spelar igenom The Witcher en andra gång, denna gången med allt extra som släpat i Enhanced Edition och därefter. De har tagit bort allt DRM skyddet, även om man får avinstallera det själv. Windows 7 klaga på felaktiga drivrutiner m.m om man inte av installerar kopieringsskyddet, men efter det fungera det kanon.

Skönt att det fortfarande finns utvecklare som CD Projekt som kan vara lite självständiga och våga göra spel så som de själva vill. Tycker spel industrin annars börjar bli som musik industrin ,med ett fåtal giganter som står för 99% av marknaden. Vilket inte tycker är bra för oss konsumenter.

Inaktiv

Bokat och klart för länge sen. Ettan må inte ha varit perfekt på något sätt, men det hade en sån otroligt skön mörk och stämningsfull atmosfär. Just detta tycker jag var något som verkligen saknades i Dragon Age (med undantag för några enstaka områden).

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar