Black ops till PC Eller xbox?

Medlem
Black ops till PC Eller xbox?

Hej kära fzare! Jag sitter här, och undrar om jag ska köpa BO till pc eller xbox360. Mitt argument för pc är givetvis bättre sikte och dedikerade servrar (älskar dem) Men xboxen känns stabilare, och kanske snyggare? Så hur ser det ut om man jämför grafikmässigt? Jag sitter på gtx260 overlockat 700/1500/1200 med i5,750 3,04 ghz och 1600mhz 4gb minnen på en 24 tums skärm i resolution 1900x1200. Vad blir snyggast tycker ni? (mitt gtx260 är en bottleneck ,ja vet, så ha det i åtanke för prestandan som limiterar fps någolunda) Xboxen har inte heller dedikerade servrar va?

Jag vet att PCn har massa buggar och lagg-problem (minneleak osv) xboxen har inte alls dessa problem va? Släng några råd och vad ni tycker om ämnet i fråga, och föreslå vad jag ska välja med argument för mot och för :). Hej sålänge och tack för hjälpen

Medlem

Tydligen ska grafiken vara sämra, det har jag märkt, frågan är när en fix till PC versionen av BO kommer!

Medlem

Det är lika enkelt som att välja om man ska köpa vinterdäck till bilen eller till osthyveln. FPS spelas på PC.

Medlem

.. Ja, det är inte så självklart eftersom PCversionen har mer buggar och teknik problem än en tusenfoting har fötter! Alla xbox360 reviews har fått riktigt bra recensioner, och INGEN recenserar Pc versionen.. för dom är väl rädda att såga nåt som ska fixas om 2 dagar (trodde dom). "Fps spelas på pC" är bara ett dumt påstående, eftersom både MW2 och BO var konsolportade, och dessutom nämner jag ett ord till : Halo.

Medlem

Halo är inte direkt så man blåser av stolen. Ingen av delarna menar jag nu. Vad är det serien ger som är så banbrytande och originellt?

FPS spelas för övrigt på plattformen man bäst tycker om. Det tråkiga är ju att fastän man betalar fullpris så får man halvtaskig spelupplevelse. (PC-version av Black Ops). Jag hade gladeligen väntat några dagar/veckor till innan release bara jag fått ett mindre buggat spel.

Skulle PC-versionen vara problemfri hade jag rekommenderat den direkt men vill du ha det nu på en gång så skaffa det på konsol.

Själv skulle jag inte ta i ett FPS på konsol efter idogt påtryckande att testa Halo-serien på "skräpet".;) Det är en vanesak antar jag så därför ska jag inte vänja mig hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av ciazo:

.. Ja, det är inte så självklart eftersom PCversionen har mer buggar och teknik problem än en tusenfoting har fötter! Alla xbox360 reviews har fått riktigt bra recensioner, och INGEN recenserar Pc versionen.. för dom är väl rädda att såga nåt som ska fixas om 2 dagar (trodde dom).

Jag spelar hellre ett buggigt FPS på datorn än ett fungerande dito på konsol.

Skrivet av ciazo:

.. "Fps spelas på pC" är bara ett dumt påstående, eftersom både MW2 och BO var konsolportade, och dessutom nämner jag ett ord till : Halo).

Ja det är många FPS som är konsolportningar Trots detta så är konsollerna extremt underlägsna datorerna just när det gäller FPS pga tangentbordet och musen.

Medlem

Eller snarare konsoll snobberiet, tekniskt så fungerar mus och tangentbord hyffsat bra till konsoll, kruxet är väl att skulle man tilltåla det fullt ut i spelet så skulle det bli knasig balansering mot dom som prompt tycker att på konsoll så ska man bara köra handkonsoll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

PC såklart! Jag har en i5 760, 3GB ram och GTX 285 och har inga som helst problem.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

1
Skriv svar