Den andra spelsajten dissar FZ.se

Medlem
Den andra spelsajten dissar FZ.se

http://www.gamereactor.se/blog/petter/178410/#comments

Så bara för att man anställt något sökmotorföretag (för att hamna högre upp på google) som ger en bra siffror.. är man då automatiskt bäst?
Inte en chans.

FZ.se är 100x bättre, både skribenterna, nyheterna, medlemmarna, forumet, layouten, recensionerna, förtittar, betygsättning osv.. och inte är personalen dryg när man träffar dem i verkliga livet heller, utan riktigt trevliga.

Det är min åsikt iaf.

Hade FZ haft en gratistidningen så hade dem automatiskt varit störst, men det har dem inte däremot en riktigt bra pc tidning som kostar pengar.. det är just där man ser vilka som är trogna läsare, det kan man aldrig jämföra med att "man är störst" för att man har en gratis speltidning eller en hemsida med outsourcad sökmotor.

Ja ja.. jag ska sluta gnälla nu.

Ps. nu ser vi till att bräcka KIA's indexmätning till nästa år!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

dock tycker jag aktiviteterna på FZ speciellt forumet har sjunkigt långt ner

Kanske därför flera söker sig utåt! men FZ kommer alltid vara nummero uno för mig


signatur

Suup homie

Medlem

Undersökningen är gjort "per vecka", inte per år.

Men för att tala klarspråk. Exempelvis är Metro knappast "bästa tidningen". Eller "Aftonbladet läses av x antal läsare! Därför är vi bäst!".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mmmmm....fanboys


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

O man bara ser till inlägget o inte massa dumma komentarer så dissar man inte fz.se

Det ända man säger är att dom har mer sidvisningar vilket betyder ganska lite för oss läsare men mer för en spelsite som har sponsorer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nyheterna/artiklarna på fz är bättre. Forum och diskussioner dock är betydligt bättre på andra ställen. Som är mer aktiva.

Skrivet av Fargo:

Nyheterna/artiklarna på fz är bättre. Forum och diskussioner dock är betydligt bättre på andra ställen. Som är mer aktiva.

Tacka vet jag gamla Super Play-forumet. Det var roliga tider. Vet inte var alla medlemmarna där försvann till efter nedläggningen, inte hit verkar det som iaf. Förutom, ahem, jag då...
EDIT: Vänta, förresten... Greger kommer jag ihåg därifrån. Och kanske... Notumforce också? Eller?
EDIT 2: Spela roll, förresten.:P


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:

haha :D. Tror de flesta som läser på FZ faktiskt hänger på pcg-forumet. Har sett en del fz:are där. (Nestor bland annat)

Medlem

Den som har haft flest besökare när han dör vinner.

Medlem

Artiklar och nyheter håller högre klass på FZ. Forumen är inte lika tilltalande som de en gång var, samtidigt så föredrar jag engelsktalande förum.

Skrivet av Fargo:

Tror de flesta som läser på FZ faktiskt hänger på pcg-forumet. Har sett en del fz:are där. (Nestor bland annat)

Aha! Ännu ett tecken på att PC-gaming ännu är långt ifrån dött om alla föredrar att hänga där (eller så är kanske PC-gamers helt enkelt mer vältaliga ).

Skrivet av bapelsin:

Artiklar och nyheter håller högre klass på FZ. Forumen är inte lika tilltalande som de en gång var, samtidigt så föredrar jag engelsktalande förum.

Ah. Om inte annat så är det ju alltid högre trafik på amerikanska forum.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

PCG och FZ har samma användar-databas.Per automatik är alla medlemmar på PCG medlemmar på FZ och vice versa.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Aldrig varit på den sidan innan. Försökte skaffa mig en uppfattning men det enda jag såg var annonser över allt (innan huvudsidan, popups, mitt i recensioner, i sidomenyerna, bakgrunden, fick ont i ögonen och stängde ner sidan igen.

Alltså jag fattar att man har reklam men ärligt talat gränsen gick för längesedan. Värre än på aftonbladet ju

Medlem

Det enda som är bättre på Gamereactor är väl betygsättningen. 1-5 (utan halvor) suger. Men det är ju inte så mycket att skryta om...

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Aldrig varit på den sidan innan. Försökte skaffa mig en uppfattning men det enda jag såg var annonser över allt (innan huvudsidan, popups, mitt i recensioner, i sidomenyerna, bakgrunden, fick ont i ögonen och stängde ner sidan igen.

Alltså jag fattar att man har reklam men ärligt talat gränsen gick för längesedan. Värre än på aftonbladet ju

För att inte tala om chefredaktören som får mutor från diverse klädföretag/butiker vars produkter han "pimpar" hej vilt i sin blogg.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det enda som är bättre på Gamereactor är väl betygsättningen. 1-5 (utan halvor) suger. Men det är ju inte så mycket att skryta om...

Fixeringen vid siffror är löjligt, så länge betyget (spela roll vilken skala) motiveras i texten finns det inget problem.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Citat:

Grymt Har läst PCgamer ett antal gånger och är inte förvånad att de har så få besökare med tanke på deras usla Gamereactor-imitation i texterna.

I lol'd


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mikaelh:

Det enda som är bättre på Gamereactor är väl betygsättningen. 1-5 (utan halvor) suger. Men det är ju inte så mycket att skryta om...

Fixeringen vid siffror är löjligt, så länge betyget (spela roll vilken skala) motiveras i texten finns det inget problem.

Jag hoppas och tror detta var ett skämt med tanke på betygsdebatterna som gått på detta forumet.

Om inte

Medlem

det har ju "bråkats" om betyg systemet i flera år.
Men och? om man tar och läser texten och inte tror att ett spel är exakt som en siffra säger så anser jag och många andra att "problemet" är löst.
FZ är en högre klass än dom andra spel siterna, även PCG imo, mycket där av att FZ har otroligt mycket hjärta nere i sina gener.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar