SD: Pajaskansliet

Medlem
SD: Pajaskansliet

Flickvänner, modebloggare och Flashback-troll. Nej, det är inget nytt program på kanal 5 - det är Sverigedemokraternas tänkta riksdagskansli.
"Super-Jimmie" (shalalalala) var inte sen med att anställa den 21-år gamla flickvännen Louise Erixon (tufft efternamn tycker MIN KAMP). Men vilka mer? Förutom medlem ur "vikingarockbandet" Korpöga och pensionerade brandmän för säkerheten?

Jo, idolen för många tonårstjejer med för dåligt självförtroende och tillika "partybloggare" (vad är man då, något som börjar på "grogg..." kommer upp i huvudet) Alexandra Brunell, 20år. Modebloggerskan ska vara Jimmie Åkessons sekreterare.
Hon har dessutom tagit bort mestadels av sin blogg och på frågor om uppdragen har hon tydligen svarat:
– Mitt umgänge och mitt privatliv avser jag inte att kommentera eftersom jag inte är någon offentlig person.

Brunell, vars största intresse är politik, har uttalat sig om en hel del samhällsfrågor tidigare. Hon har bland annat ställt sig kritisk till den personliga integriteten med dagisargument som "har man ingenting att dölja gör det väl inget". nyheter24.se har publicerat ett gammalt inlägg:

Skrivet av Brunell:

Kvällen idag gick bra. Dock beställde typ alla bara vatten och jag var nog den enda blonda där. Blev lite mörkrädd faktiskt. Självfallet gillar jag uppmärksamhet, men att bli utstirrad av hela Rinkeby är bara läskigt. Behöver jag nämna att jag inte kände mig helt trygg när jag skulle gå till bilen?

Xenofobi i sitt ess - helt i linje med partiet.

Men det slutar inte här! Riksdagsledamoten Erik Almqvist har försökt rekrytera personer via det ökända forumet Flashback. SD:s riksdagskansli börjar lika något självdött försök till att återuppliva dokhussåperan från de kommersiella kanalerna - men är egentligen en strategisk väg som Sverigedemokraterna väljer att ta.

Till ett parti som motsäger sig kvotering så ter det sig vara ett parti som har svårt att knyta till sig kompetent personal.

Grattis SD, ni gör verkligen ert bästa för att bättra på bilden om er som ett seriöst parti.

Källa 1
Källa 2
Källa 3

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

SD: Pajaskansliet

Ännu ett strålande Kamp-inlägg, Bjosarn! FZ:s gbg-filial tackar för underhållande (och lite läskig) läsning.

AG
Medlem

Mein Kampf
XD

Medlem

Haha. Hon är visserligen bara sekreterare. Man behöver ju inte direkt vara nåt geni. Men hennes iq verkar ju vara i nivå med en badboll.

Dom kanske försöker få med sig lite stureplans-röster. Lite bimbo-moderater kanske... vem vet. The lord (Åkesson) works in mysterious ways!

Inaktiv

Komiskt att Mona Stalin(Sahlin) och Jimmie Åkesson tillhör samma kärleksträd numera. Den ena vill förvandla vårt vackra land till nåt som skapar fler Lasermän och den andra får ta lika mycket skit som en uteliggare på Östermalm. Det är ett sjukt land vi lever i. Om man är helsvensk så har man en gnutta rasistiska fördomar men man mörklägger det för att på nåt sett försöka bevisa för världen att vi har slutat med slavhandel och pannmätning. Sverige skulle bli ett bättre land utan islam och det vet ni själva. Tack för mig.

Gustaf:

Tja, jag har själv starka band till islam och håller absolut inte med om att man kan göra en så grov generalisering som du gör.

Jag håller inte heller med om att man per definition har "en gnutta rasistiska fördomar" som "helsvensk". Varför måste man ha det?

Inaktiv

Sebastian:

Först och främst vill jag säga att jag var en lite ironisk med mitt uttal om Pannmätning. Jag är ledsen om jag på nåt sett gav dig ett slag under bältet men islam anpassar sig inte efter vår kultur utan det blir vi som måste anpassa sig efter dem och i slutändan blir vi mer eller mindre tvingade till att lära oss deras sett att leva. Alla politiker snackar om hur viktigt det är med integration men det blir väldigt svårt när en del människor vägrar att som sagt smälta in i vårt samhälle. Jag säger inte att jag vill deportera varenda invandrare som kommer hit för jag förstår att många kanske kommer ifrån ett land i krig men jag önskar att folk kunde anpassa sig efter den Svenska kulturen. Jag tror på en Islamisering som många kanske anser är en myt men tänk efter lite hur världen ser ut idag och jämför den med för drygt 30 år sen. Jag vill inte leva i ett land där varenda kvinna döljer sin skönhet genom burka och niqab. Jag ser det som bakåtpaddling. Man måste inte ha rasistiska fördomar men många har det tyvärr och dom ljuger bara för sig själva när dom står och pekar finger åt SD. Inte för att jag ska nämna några namn men jag känner många så kallade helsvenskar som fortfarande säger neger när dom syftar på en svart eller mörkhyad person.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Haha. Hon är visserligen bara sekreterare. Man behöver ju inte direkt vara nåt geni. Men hennes iq verkar ju vara i nivå med en badboll.

Dom kanske försöker få med sig lite stureplans-röster. Lite bimbo-moderater kanske... vem vet. The lord (Åkesson) works in mysterious ways!

Jag håller med till fullo. Hon är "bara" en sekreterare, och hon kommer säkert locka några unga förvirrade Stureplans- och Östermalmsröster. Dock så luktar det mer gubbsjuka (av tre kvinnor är det två 20-åriga blonda tjejer utan någon erfarenhet) och röstfiske än ett försök till att nå en respektabel nivå på partiet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

...islam anpassar sig inte efter vår kultur utan det blir vi som måste anpassa sig efter dem och i slutändan blir vi mer eller mindre tvingade till att lära oss deras sett att leva.

Helt grundlöst påstående som luktar okunskap lång väg. Det finns ca. 400 000 muslimer i Sverige idag (varav endast mellan 20 och 30 tusen är praktiserande), och har varit Sveriges näst största religion sedan 80-talet. Alla dessa människor låser inte in sig och skapar ett eget land inom Sveriges gränser. De försöker heller inte tvinga på människor någonting, de är inte de som tvingar "svenska barn" att fira ramadan, men för bara några år sedan sågs det självklart att alla barn (oavsätt religiös tillhörighet) skulle vara med på julpjäserna i skolan (vilket på personliga plan ledde till att jag, som tidig rebell, fick kvarsittning pga. meningsskiljaktigheter gällande min medverkan som gudsdyrkande fåraherde).

Citat:

Alla politiker snackar om hur viktigt det är med integration men det blir väldigt svårt när en del människor vägrar att som sagt smälta in i vårt samhälle.

En del människor stämmer, knappast endast muslimer och knappast alla muslimer.

Citat:

Jag säger inte att jag vill deportera varenda invandrare som kommer hit för jag förstår att många kanske kommer ifrån ett land i krig men jag önskar att folk kunde anpassa sig efter den Svenska kulturen.

Vad är den "svenska kulturen" och när är man anpassad till den? Ja, det är en rättfärdigad fråga. Det finns stora skillnader vad den "svenska kulturen" är och hur den ska efterföljas av dess följeslagare, intressant att se din syn på saken.

Citat:

Jag tror på en Islamisering som många kanske anser är en myt men tänk efter lite hur världen ser ut idag och jämför den med för drygt 30 år sen.

Har svårt att följa din tråd. Världen, såväl som islam, är inte statiskt och är opåverkad av tid. Världen hade inte sett ut som för 30år sedan även om islam aldrig hade funnits.

Citat:

Jag vill inte leva i ett land där varenda kvinna döljer sin skönhet genom burka och niqab. Jag ser det som bakåtpaddling. Man måste inte ha rasistiska fördomar men många har det tyvärr och dom ljuger bara för sig själva när dom står och pekar finger åt SD.

Du påvisar exakt dessa rasistiska fördomarna när du anser att islam innebär burka och niqab på varje kvinna. Bland svenska muslimer uppskattar man att burka och niqab bärs av ca. 100-200 personer (~0,004% av muslimerna). Som du kanske förstår så har muslimerna i Sverige en helt annan bild av sin religion än vad du har om deras...

Edit:
Källa: Andersson, Daniel; Sander, Åke (red.), Det mångreligiösa Sverige - ett landskap i förändring (2010)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Bjosarn:

Ärligt talat så trodde jag aldrig att du skulle lägga ner så mycket tid och typ citera varenda ord jag sa då ditt blogginlägg låter som om du aldrig har varit särskilt inbiten i politik eller vet nåt om SD. Kalla mig okunnig men jag är inte den person som tror att gud kommer straffa mig om jag inte döljer mitt yttre eller ser nån stolthet i att mörda en familjemedlem om "hon" har varit otrogen. Notera att jag sa "hon" för Islam handlar enbart om att förnedra kvinnor. Männen får gå runt som värsta svin och knulla runt hur mycket som helst medans kvinnor ska leva instängda i skräck. Det vore väldigt intressant att se vart du har hittat den där statistiken om burka och niqab. Själv lever jag till höger om Saudi-arabiens ambassad och till vänster om Iraks och där ser jag enbart kvinnor i slöja. Dessutom om du inte vet vad svensk kultur är så borde du kanske flytta till ett annat land? Svensk kultur är tex att dansa kring midsommarkransen eller sjunga du gamla du fria så att man förstår. Du som är så kunnig kan väl även svara på varför ateister vågar gå emot judar och kristna men konstigt nog inte muslimer? Återigen så har vi rädslan att tex nån fanatisk bergsturk skulle dyka upp och göra en "Van Gogh". Jag kommer aldrig någonsin respektera islam.

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Bjosarn:

Ärligt talat så trodde jag aldrig att du skulle lägga ner så mycket tid och typ citera varenda ord jag sa då ditt blogginlägg låter som om du aldrig har varit särskilt inbiten i politik eller vet nåt om SD. Kalla mig okunnig men jag är inte den person som tror att gud kommer straffa mig om jag inte döljer mitt yttre eller ser nån stolthet i att mörda en familjemedlem om "hon" har varit otrogen. Notera att jag sa "hon" för Islam handlar enbart om att förnedra kvinnor. Männen får gå runt som värsta svin och knulla runt hur mycket som helst medans kvinnor ska leva instängda i skräck. Det vore väldigt intressant att se vart du har hittat den där statistiken om burka och niqab. Själv lever jag till höger om Saudi-arabiens ambassad och till vänster om Iraks och där ser jag enbart kvinnor i slöja. Dessutom om du inte vet vad svensk kultur är så borde du kanske flytta till ett annat land? Svensk kultur är tex att dansa kring midsommarkransen eller sjunga du gamla du fria så att man förstår. Du som är så kunnig kan väl även svara på varför ateister vågar gå emot judar och kristna men konstigt nog inte muslimer? Återigen så har vi rädslan att tex nån fanatisk bergsturk skulle dyka upp och göra en "Van Gogh". Jag kommer aldrig någonsin respektera islam.

Jag är inte heller nåt fan av islam direkt men niqab och burka är nåt helt annat än slöja.

http://kulturbloggen.com/wp-content/uploads/2010/05/burka.jpg

Slöja är bara en slags "duk" över huvet. Andelen som använder burka och niqab eller va fan det heter är alltså låg. Men de flesta muslimer använder slöja.

Medlem

@Katten_Gustaf

Kan inte göra annat än att hålla med Bjosarn, mängden okunskap sticker i ögonen.

Till att börja med vill jag fråga följande: Känner du någon muslim?

För det andra är det du så bestämt hävdar är bundet till islam inte på något sätt knutet till verkligheten. Du knyter desperat det extrema minoriteter ägnar sig åt till varenda muslim i världen. Det gör att grundstommen i din, precis som SD's logik kollapsar som ett alkoholpåverkat korthus.

Vidare tänkte jag också prata lite om svensk kultur, eller snarare avsaknaden av den. Om du inte har förstått det önskar jag bara klargöra det; stora delar av vår så kallade svenska kultur är importerad.

Jag känner mig också en aning sorgsen över att du klassar mig som mindre svensk enbart baserat på det faktum att jag inte dansar runt en blombeklädd pinne. (See what i did there?)
Istället för att vara så otroligt svensk som du uppenbarligen är satt jag på en segelbåt utanför Utö och åt sill. Hoppas jag slipper straffskatt eller utvisning för min otroligt osvenska tilltagelse.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

V1ctory:

Om man får stena folk i arabländerna så betyder inte det att man får stena folk i Sverige. Jag klassar inte dig som mindre svensk bara för att du ursprunget kommer ifrån ett annat land. Jag klassar dig dock som mindre svensk om du står i ett bönetorn och skriker ut Allah Ackbar och strider emot våra svenska lagar. Jag har dessutom aldrig sagt att jag är "otroligt svensk" utan det är nån fördomsfull fantasi du har fått bara för att jag anser att SD har rätt i deras politik. Jag kan däremot hävda att jag är mer svensk än andra eller tredje generationens invandrare då jag enligt släktforskning härstammar med Kung Karl Knutsson Bonde som visserligen många andra svenskar också gör. Det enda jag anser är att folk måste anpassa sig efter sin omgivning och det betyder inte att jag vill stoppa invandrare i en gaskammare som du verkar tro.

Medlem

Då borde jag kanske klassa dig som genomgående osvensk om du inte ens kan acceptera grundläggande mänskliga rättigheter? Fast ändå väljer jag att inte göra det, yttrandefrihet är något jag anser minst lika viktigt.

Är det bara kriminella invandrare som blir mindre svenska då de begår brott?

Nej, att du härstammar från en gammal kung gör dig inte mer svensk. Det finns inte olika grader av svenskhet, det är en väldigt underlig iställning till alla människors lika värde.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Grundläggande mänskliga rättigheter? Så du menar att det är okej att komma hit och skrika allah ackbar och gå på nån form av manipulerat korståg för att rekrytera folk till tex alqaida? Vart fick du luft ifrån? Yttrandefrihet är dessutom något som utnyttjas extremt och speciellt av bortskämda invandrare som kommer hit och klagar trots att vi är typ det enda landet i världen där du får en gratis utbildning. Du tänker inte logiskt. Att du tex tror att alla "Otroligt Svenska" personer sitter i en båt vid utö och käkar sill varje dag. Ursäkta att jag skrattar men hallå? Gav din pappa dig cyanid som liten eller? Mandomsprovet för att bli en riktig muslim! Islam är världens mest hycklande religion. Vi är så snälla men vi dödar våra döttrar om dom blir kära i nån annan än våra kusiner. Låter det som nån mänsklig rättighet eller? Mostafa? Jag antar att du är även en av dom som skriker bort med nazisterna när det är bevisat att Islam i grund och botten är dom riktiga nazister. Dom hatar judar mer än nåt annat här i världen. Kolla bara i Malmö. Varje år så är det typ inbördeskrig när nån manifestation dyker upp.

Medlem

Jepp, religionsfrihet är en grundläggande männsklighet vilken alla demokratiska länder borde sträva efter att upprätthålla.

Att utöva islam kommer alltså alltid vara tillåtet i Sverige så länge vi är en demokrati.

Vidare finner jag dina islamofobiska tankar skrämmande. Återigen saknar alla dina exempel helt fäste i verkligheten och baserar sig antagligen på lika delar bristfällig kunskap som sneda värderingar.

Äta sill exemplet var till för att belysa din haltande argumentation på "svensk kultur"-området. Synd att du inte förstog dig på det.

Hur smakar cyanid?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag har lite svårt att helt förstå vad du menar, jag kan bevisa att mitt exempel har anknytning till verkligeheten.

Kan du?

PS. Utöver det skulle jag skippa personangreppen om jag vore du.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Mina exempel kan jämföras med att du skulle bli deporterad/utvisad bara för att ett parti med invandringspolitik kom till makten. Vi sitter i samma båt här på tal om utö och alla sillar

Medlem

Fast nu är ju jag ingen invandrare.

Och att en majoritet av muslimerna skulle mörda familjemedlemmar och rekrytera till terrornätverk är ju forfarande rena lögner.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Okej så media ljuger om att islamister rekryterar andra islamister till alqaida i sverige? Intressant. Förresten, Om du inte är en invandrare varför är du då rädd att bli utvisad?

Medlem

Jag är ju tydligen inte svensk enligt SD's definition då jag finner mycket svensk kultur genomtråkig. Begår jag ett brott är det ju alltså tack och adjö. Eller ska enbart folk med utomeuropeisk bakgrund omfattas av dessa regler?

Ska man hänvisa till media är det alltid bra att kunna ange en källa.

(Borde invandrare vara rädda för att bli utvisade?)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag vet inte vart du har fått den uppfattningen. Du kanske borde läsa på lite om SD och deras politik innan du återigen går ut och skriker: Inga nazister på våran gata!

Källan är för övrigt Expressen om jag minns rätt. Nu ska jag se på idol så jag har inte längre tid att snacka med dig. Ha det bra.

Medlem

Från SD:s hemsida:

"En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott genom bland annat införandet av verkliga livstidsstraff utan möjlighet till tidsbestämning eller benådning för de farligaste brottslingarna, //obligatorisk utvisning av alla utländska medborgare som begår grövre brott// samt ett omedelbart avskaffande av nuvarande praxis där domstolarna ger återfallsförbrytare mängdrabatter på brott."

Klassas jag inte som svensk pga. mina kulturella preferenser blir jag väl per definition en utländsk medborgare?

Tänkte göra det samma, ha det!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar