Call of Duty: Black Ops

Medlem

Nu till något väldigt relevant.

Jag och kompisarna köpte Black Ops till PC och tänkte självklart spela tillsammans i samma lag, så som man brukar göra när man är vänner som spelar ihop, med ventrilo och hela paketet.

Men det går inte! Man kan inte som i MW2 bilda en grupp och sedan hoppa in på en server. Man kan inte heller byta lag när man väl är inne på en server. Katastrof! Det är ju halva grejen att man ska kunna spela och ha kul ihop.

Nån som vet om detta kommer att fixas? Något uttalande från utvecklarna?

Medlem

Dom borde fixa lagget! Så att man kan spela utan att man blir dödad hela tiden och knappt får några kills (jag är ingen noob på FPS-spel)

Medlem

Jag minns väl hur du berömde första Call of Duty i Super Play, Mats. En av mina favoritrecensioner under tidningens livstid, hypen åkte upp till taket efter bara en sida.

Bra recension på Black Ops gjorde du också, nu blir man riktigt sugen på spelet...om bara posten kan skicka mitt exemplar någon gång, två dagar försenat än så länge.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Project reality har förstört shooters som denna för mig, action förblir inte action utan tempoväxling

Medlem

grattis Black Ops, det verkar som om du vann FPS-slaget mot MoH... Well played sir, well played...
men hur är pc-verisonen då? har hört om massiva lagg och andra problem

Medlem

, va trist för er att det inte rullar som det ska, visar att mitt beslut att köpa moha just nu istället var rätt.

kanske blir ett cod köp down the line.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Varför i h*vete kan man inte välja VAR man vill installera spelet? Det är väl för fasen inga rutinerade PC-gamers som lägger spelen på C:? Eller missade jag något under installationen?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Vill bara kommentera att spelet är i stort sett ospelbart på minimum specs. Jag har en core 2 duo e6600 2.4Ghz och ett 9600GT med 4GB ram och var tvungen att sänka upplösningen till 720p (med minimum inställningar) för att ens komma över 20fps. Jag kan köra crysis i 1080p på medium med över 25fps... nåt är galet med nya cod!

Medlem

60 Euro på Steam!
Jag blir så förbannad på att företag underskattar folks intelligens.
Det borde vara billigare att köpa genom att ladda ner eftersom de slipper den fysiska distributionen till en mängd butiker samt att trycka upp dvd-skivor med fodral osv. Istället tänker de så här:
1. Sätt priset högt.
2. Se till att ha direkt tillgång till statistik över hur mycket spelet trots allt säljer (trots för högt pris).
3. Sänk priset om inte x antal kopior sålts inom x antal dagar.

Jävligt cyniskt att tro att folk i allmänhet tycker 540:- är skäligt eftersom det kostar 100:- mindre på t ex webhallen.
Annars är det väl kanske så att Steam ska ha sin del och utgivaren vägrar sälja sig billigare än vanliga distributionsvägar. Förklarar i så fall då varför PC versionen kostar lika mycket på Steam som PS3-versionen och Xbox360versionen kostar. Var lite intresserad av detta spel, men känner att det får vara......

Inaktiv

Hur i--- Jag ger upp, detta var ett varierande COD spel men nu börjar det bli nog. Alla units spawnar tills man når ett checkpoint och jag kom till sista banan (tror jag?) och där stod det. Tryck ner "Shift" och "V" flera gånger för att göra "det".

Det gjorde jag - problemet var att om man trycker ner Shift många gånger i Windows så minimeras spelet, och man kan aldrig maximera det igen. Då var jag tvungen att döda spelet - och börja om från nytt.

Treyarch är riktig dåliga. Storyn var usel också! Fy för detta COD spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Uselt singelplayer. Storyn var allt annat än intressant. Gamla vanliga från cod-serien. Helt nytt spel men samma gamla skåpmat man har till och med överdrivit med alltför många actionsekvenser. Väntar man sig något nytt blir man besviken.
Tycker man att MW 2 var bra blir man säkert jättenöjd.

Medlem

Efter att ha kört spelet ett tag så kan jag bara konstatera att det kommer från Quake och Unreal gameplay där farten är snabb och man slipper tänka så mycket. Ett spel för vem som helst alltså. För mig är detta oerhört tråkigt men kan tänka mig att de flesta gillar sådana hära spel. Blir liksom ingen riktig utmaning som kan engagera mig när jag springer runt på samma bana i cirklar en hel match.

Den enda glädje som man har är att förnedra den andre spelaren som man knivar, vilket iofs inte är så himla svårt heller så det blir liksom ingen riktig förnedring ändå.

Själv så kommer jag troligtvis inte spendera så mycket tid på detta spel då man kände stor besvikelse på ett COD spel. Det enda jag kan säga är att det var ett surt utlägg av pengar som man kanske hellre hade spenderat på naughty bear eller liknande som faktiskt kan sprida skratt och engagemang...

Inaktiv

Förtjänar ett minus för att vara oorginellt tycker jag.

Man är ju lite trött på denna spelserie som nu bara pumpar ut samma sak om och om igen.

Vad är nytt i MP? Radiostyrda bilar och att smeta färg i ansiktet? Det räcker inte.

Dessutom verkar ju nära 70% av PC spelarna ha problem med spelet oavsett dator. Min bror tex som kan spela alla andra cod moh i cp hög upplösning. Det är fan inte acceptabelt att släppa ett spel i det skicket tycker jag.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Varför i h*vete kan man inte välja VAR man vill installera spelet? Det är väl för fasen inga rutinerade PC-gamers som lägger spelen på C:? Eller missade jag något under installationen?

Det installeras där du har steam -.-

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Milky_81:

Varför i h*vete kan man inte välja VAR man vill installera spelet? Det är väl för fasen inga rutinerade PC-gamers som lägger spelen på C:? Eller missade jag något under installationen?

Det installeras där du har steam -.-

Hehe jo det märkte jag, men jag har flera hårddiskar och ibland är den ena full och då vill jag lägga spel på den andra.

Men visst vissa gillar ju att köra standardinstallation och bryr sig inte om var saker hamnar och då spelar det ju ingen roll för dem, men för mig är det kasst.

Fast så klart så är det ju en fis i rymden när man jämför med prolemen med FPS-drop. Det påminner om när jag provspelade CS på en gammal bärbar dator i software-mode. Alla andra studsade omkring och kunde springa i cirklar omkring en medans man själv snurrade runt i slowmotion med 5-10 FPS. Hoppas de får tummen ur väldigt snart och fixar en patch för det här.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Aurahead:
Skrivet av Zyreth:
Skrivet av azynkron:

Jag vill nog se en PC recension först.. Det skiljer för mycket mellan hur spexbox och cp3 spelarna upplever sådana här spel. Ni är alldeles för snälla. "Auto-aim".. spare me.. please.

Men hur äckligt är det inte med auto-aim då? Om det är två fiender i en något rak linje och man siktar på dem, då dras auto-aim åt den andra fienden för mig hela tiden, den fienden som jag inte vill skjuta först.

Självklart måste man ha med auto-aim för de som inte kan spela fps spel på konsoler. Personligen hatar jag auto-aim då den förstör headshot känslan. Bättre med alternativ än inget.

Helt fel, bara det faktum att ni talar om "auto-aim" tyder på att ni inte sär särskilt insatta i gaming till vaken PC eller konsol (brukar vara så). Har spelet auto-aim så är det något grovt fel...

Många konsolspel har däremot "aim-assist" med klara begränsningar. Det kan aldrig sikta på huvudet, den kan aldrig dra ditt sikte till en motståndare, bara följa en rörelse, för att den ska fungera måste du sikta högst 0,5m från fienden etc.
Viktigast av allt är att det aldrig ska finnas med i en PC-portning.
Dock är aim-assist något som bara behövs för casuals, fråga valfri gamer på konsol och aim-assist förstör så mycket mer än det ger något, därför många spel har mindre/ingen aim-assist. Tyvärr är spelutvecklarna lite för kära i casuals för att alltid skippa den (tyvärr) och den är mer irriterande på konsol än på PC btw, såvida man inet är en casual alltså.

Tja åsikter kan man ju ha, sen vet jag inte direkt då jag spelar Cs:Source princip varje dag. Och kör Crysis på min dator. Så visst varierar jag och spelar det mesta som finns att spela och äger de konsoler som finns på marknad. Men jag säger bara som det är, bättre att det finns alternativ för de som inte kan spela eller är sämre på att spela.

Sen att folk ska hålla på och gnälla om fps borde spelas på konsoler är bara tråkig. Det är inte alla som spelar på Pc. Sen om ni vill så gärna läsa pc recension, det finns andra sidor än just här. Annars? Vänta.
Grymt spel i alla fall, körde ut det och tyckte att storyn var riktigt bra.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

ser seriöst ut o ta skribentens bild när han precis dragit i en heroinspruta eller är nyvaken eller va de nu e..

Tenkte det samma.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Medlem

Ytterligare en kass jävla recension. Fan nu får ni rycka upp er på FZ-redaktionen, publicera sån här vinklad smörja duger ju inte. Otroligt tamt spel, med en ointressant sörja till single player och en ofärdig multiplayer som inte riktigt vet vad den vill.

Och folk som gnäller på att man gnäller på att det inte är PC-recension: knip igen, det är konsoll-idioter som ni som gör att spelföretagen pumpar ut såna här nerdummade skitspel, gå och spela plattform, fighting och bilspel för det är det enda en konsoll duger till.

Medlem

Haha. Jag gjorde ett konto helt för att kommentera här.
Skrattade som vanligt åt människor som klagar överdrivet mycket.

Jag själv spelar konsol och PC ungefär lika mycket. Vissa saker som FPS är för mig självklara på konsol. Gillar mer den lugnare atmosfären medans när jag tänker på PC-FPS så får jag CS i tankarna och svettiga, finniga toåringar som, tja ni vet stereotypen. På PC regerar strategi. fattar inte meningen med att klaga på den andra sidan. Jag har en X360 och brukade klaga över PS3 (Ok inget konsolkrig nu tack) men insåg relativt snabbt att det inte fanns någon poäng att göra så. Xboxen hade vissa grejer som jag gillade mer och PS3n har vissa saker som jag saknar på Xboxen etc. Så ert "PCn über alles" är ganska onödigt.

Sen finns det förmodligen en ganska bra anledning (fildelning) till att konsolen får mer uppmärksamhet än vad PCn får. Det fattar en femåring. Bygger du en motor och märker att i ett land säljer den sämre och människor kopierar den medans ett annat land köper den och inte kopierar den. Vart skulle ni sälja den då?

Kasst exempel. Men vem fan bryr sig. Point made, move on with your lives people.

Skriv svar