"Black Ops stimulerar amerikanska sociopater"

Medlem
"Black Ops stimulerar amerikanska sociopater"

Det är ett spel, herregud. Kuba kan väl göra ett spel där man slaktar Amerikaner eller något, jag skulle köpa det.

Medlem

Finns det lagliga sätt att försöka lönnmörda folk?

Medlem

Jag tycker faktiskt inte att mord på riktiga personer är okay, fine om man mördar "ragdolls" från det landet, typ att vi dödar danksar, men att ta med riktiga personer som LEVER, då blir det lite för jobbigt för det personen kanske?


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av 921010:

Jag tycker faktiskt inte att mord på riktiga personer är okay, fine om man mördar "ragdolls" från det landet, typ att vi dödar danksar, men att ta med riktiga personer som LEVER, då blir det lite för jobbigt för det personen kanske?

Jo det är ju faktiskt lite sant det, men ändå, det är ju historiska situationer som faktiskt hänt antar jag. Då är det ju lite mer okej att göra det, det är ju som en bok eller en film.
Sen att Amerika gnällde på Medal of Honor när man kunde spela som taliban och döda amerikanska soldater, som inte är någon bestämd person, men inte gnäller man på detta när man får försöka döda Fidel Castro som faktiskt är en bestämd person. Så länge det inte är en amerikan, är det okej. Dubbelmoralens hemland.

Medlem

@921010:
Först o främst, "danksar"?
2nd, jag skulle känna mig hedrad om de tog med mig i ett sånt stort spel som Call of Duty xD
Det är ett spel och just att man har kommit med i ett spel visar att man har gjort någonting som har påverkat folk Visserligen var kanske inte allt bra men w/e

Medlem
Skrivet av Makarov:

Det är ett spel, herregud. Kuba kan väl göra ett spel där man slaktar Amerikaner eller något, jag skulle köpa det.

haha +1 helt

Hursomhelst så har ju ex GTA en åldersgräns på 18 år, sen självklart så äre ju så att hälften av spelarna är yngre, men det är ju inte tillverkarnas/utgivarnas fel, utan Föräldrarna ( som köper spelet till ungen ) lr butiken som säljer till folk under åldersgränsen. ( I det här fallet 18 )


signatur

Rwa?

Medlem

Jag håller med 921010 här, kanske inte att han tar det personligt på det sättet. Men när det gäller mordförsök på levande statschefer blir det problematiskt. Nu funkar det för att det är västvärldens slagpåse, men hade det varit USA:s levande president eller liknande hade det blivit betydligt större påtryckningar - TROR jag. Se bara på det här med talibaner som kan döda amerikaner. Sätter man det i förhållande till det här är det en riktig jävla tår i havet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hehehe, jo jo sant sant, skulle vara kul att göra ett spel där man dödar Obama och skit, undra om det reagerar negativt till det? ^^


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

"Är mord i spel på riktiga personer okej?"
Kanske inte om personen fortfarande lever? ... Känns lite respektlöst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hupp, hur många personer mördade Castro själv för att hamna där han är idag?

Roande uttalande från ett land som pratar om att man fostrar sociopater genom tv-spel när ledning i landet kastar oliktänkande, politisk opposition och homosexuella i fängelse.

Förstår inte varför det är sånt ståhej enbart för att personen ifråga lever, finns väl spel där man tar död på amerikanska generaler och presidenter. Förstår inte varför det har någon betydelse när det i spelet är fiktivt, dessutom dör väl inte Castro vad jag vet i black ops så det skildrar väl bara ett av mordförsöken?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

. Se bara på det här med talibaner som kan döda amerikaner. Sätter man det i förhållande till det här är det en riktig jävla tår i havet.

Lönnmordförsök 1959 kontra pågående konflikt som har förstört en hel generation i USA. Tänk till på den, även om jag vet att du har förmågan men att din förkärlek till allt i vänsterkanten förblindar dig.

Håller dock med att namnändelsen på faktionen i Medal of Honor var löjlig. Då alla ändå känner till vilka de stridande styrkorna är, men den största hysterin kring det verkar ju ha lagt sig.

Medlem

Ett fiktivt mord på Obama hade varit mer intressant.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Rent rättsligt går det väl an men det är ju knappast moraliskt. Lite som att man har rätt att säga vad man vill men då får man också skylla sig själv om folk tycker att man är idiot.

Tar folk illa vid är det förståeligt och jag kan själv kasta skit om någon är respektlös även om denne har yttrandefriheten på sin sida. Men längre än så går jag väl inte.

Som Voltaire sa: "Jag må inte dela din åsikt men jag kommer till döden försvara dig rätt att yttra den." eller nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Rent rättsligt går det väl an men det är ju knappast moraliskt. Lite som att man har rätt att säga vad man vill men då får man också skylla sig själv om folk tycker att man är idiot.

Tar folk illa vid är det förståeligt och jag kan själv kasta skit om någon är respektlös även om denne har yttrandefriheten på sin sida. Men längre än så går jag väl inte.

Som Voltaire sa: "Jag må inte dela din åsikt men jag kommer till döden försvara dig rätt att yttra den." eller nåt sånt.

Håller med, vi har väll dock diskuterat in absurdum att det inte är spel som gör folk till galnignar, det är ju i regel något underliggande... t.ex så var det nog inte marilyn mansons texter som gjorde att dom där skolskjutnignarna i USA tog plats det var väll snarare att ungarna blev mobbade ner i ankelknölarna och att deras föräldrar uppenbarligen inte uppmärksammade problemet.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Spel kommer alltid vara spel. Tycker att folk ska sluta gnälla om allt och alla.

Medlem

Kubanska medier ser alltid rött.

Medlem

USA gör verkligen vad som helst för att få cuba att se dåliga utde jag! Gör ett spel där man får sätta en kula i huvudet på Obama så ha spelat det med nöjje! o då hade de blivit en jävla fart på USA kan jag lova"!

Medlem
Skrivet av josk0:

USA gör verkligen vad som helst för att få cuba att se dåliga utde jag! Gör ett spel där man får sätta en kula i huvudet på Obama så ha spelat det med nöjje! o då hade de blivit en jävla fart på USA kan jag lova"!

Är rätt säker på att du själv inte velat bo där.

Medlem

Ingen som reagerat på händelsen i spoilern?

I en cutscene där president Kennedy ger order om likvidering. Känns som något jänkarna borde reagerat på. Eller är det så uppenbart okej att utföra såna handlingar på andra sidan Atlanten?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Wow 600 mordförsök, säga vad man vill om Castro men att kunna överleva så många är imponerande.

Medlem
Skrivet av Lullebulle0:

Finns det lagliga sätt att försöka lönnmörda folk?

Ja har du inte sett James Bondfilmerna?
Han har ju licens att döda.

Medlem

Spel som spel...vem bryr sig...Fixa lagget nu så jag kan spela

Medlem

Jag tycker inte det är ok om det är någon nu levande.

Medlem
Skrivet av Makarov:

Det är ett spel, herregud. Kuba kan väl göra ett spel där man slaktar Amerikaner eller något, jag skulle köpa det.

Nej, det är troligtvis fel, amerikanerna skulle dampa ur de kan göra skit mot vem som helst i sina spel och säga "det är bara ett spel, lugna ner er" skulle man typ skapa om MW2 grejen där man meja ner ryska civila i flygplatsen, men istället för ryssar så mejar man ner amerikaner....de skulle försöka bannlysa spelet överallt, för att de är jävla fjollor ;P


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Tror att det inte går att fråga sådant här på denna sida, eftersom merparten inte förstår logiskt tänkande eller Sunt förnuft.
Visst är det ett spel, men det är dock så att du förmodas mörda en idag levande person och detta skulle vara otänkbart om det ej skulle vara just Castro, Då vilken Annan Nu levande person skulle vara otänkbart !
USA har haft ett antal presidenter som blivit mördade, många andra har haft framträdande politiker som mött samma öde och av respekt för dem alla så ska Huvudstory och person angrepp vara borttagna.
Det handlar ej om Censur utan om folkvett och respekt för andra "levande" människor.
Att som 14 årig överhuvudtaget förstå detta verkar vara en omöjlighet, därav min första del av detta inlägget,
Sedan om man är en 12 årig eller 26 årig, 14åring, spelar mindre roll !
Tänk som så, hur skulle det vara om man bytte ut "namn xxxx på känd person) mot din mormor eller farfar, skulle det vara kul att veta att dina kompisar springer runt och hittar på olika sätt att döda din mm/ff, ÄVEN om det nu bara är fiktivt ? ( svara nu inte genast "självklart" tänk en minut eller två och svara sedan för dig själv!)
Skulle det verkligen vara okay, kul ?
Självklart kommer det alltid finnas olika åsikter, men i rättvisans namn, om man nu kan mörda Castro i spel, då ska man väl kunna döda vem som helt, levande eller döda personer, det är ju trots allt på låtsas...
( fritt fram å sätta namn som Anna L, Olof P, Clinton, Bush eller Obama för den delen!)

Medlem

Fiktion är fiktion -alltså helt uppdiktat och har inget med verkligheten att göra. Med fiktion man kan måla upp engagerande berättelser -fråga alla deckarförfattare...

Inaktiv

jag tycker någon borde göra ett spel där man skall kniv mörda Anna Lindh. sen får vi se om folk tycker att "det är bara fiktivt" eller "personen lever inte längre så det är helt ok att göra ett spel där hon blir mördad".

så jävla onödigt och dubbelmoral som vanligt från USA.

AW8
Medlem

"Sajten skriver vidare att våldsamma spel tidigare visat sig kunna leda till tragedi och menar att GTA: San Andreas fick en tonåring att mörda tre män (varav två poliser) i Alabama för fyra år sedan."

Hö hö. Jag har spelat GTA sen jag var 12, vilket måste betyda att jag kommer att utföra några bilstölder, mord på horor och en skolmassaker inom några år. Inte sant?

När det gäller mord på riktiga personer kan man börja prata seriöst, men att anklaga ett spel för att en psykiskt störd unge har begått mord är bara löjligt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Om och om igen har de bevisats att spel inte skapar mördare, det kan möjligen vara en utlösningsfaktor för någon med redan allvarliga problem, men det skulle kunna vara en film, ett bråk eller vafan som helst sen skyller media direkt på spelen och ger oss gamers dålig publicitet.

I övrigt har det redan bevisats om och om igen att spel inte har något inverkan, dessutom finns det åldersgräns på spel av den anledning att yngre lättare tar åt sig i utvecklingsstadiet.

Jag rekommenderar ett avsnitt av Bullshit, som handlade om tex vapen/tv spel, dessutom en bash podcast som inte är så gammal där en insatt snubbe i ämnet var med.

Andra faktorer spelar mycket större roll så som hur personen uppfostrats, vänner/omgivning/föräldrar/värderingar m.m

I slutändan får vi gamers nerbantade spel som censureras , mindre våld i spel och där vi alltid spelar som "the good guys" så fort det handlar om något känsligt.

Tysk soldat vore något, låt mig panta lite amerikaner i ett single player scenario.

12
Skriv svar