Beroendet fortsätter

Medlem
Beroendet fortsätter

Ja ännu har jag inte tröttnat. Vet inte riktigt hur länge jag spelat men det borde röra sig om 10-12 timmar nu. Jag betar av sido-quests och ökar på i Level. Nu är jag uppe på level 6 och har en ganska trevlig arsenal med olika vapen. Har även skaffat mig hus i Megaton vilket känns som en bra trygghet. Alltid någonstans att ta vägen och sova och vila upp sig inför nästa "uppdrag". Dessutom börjar jag känna mig lite som en local nu och går omkring i staden som om jag aldrig gjort annat.
Självklart som ni förstår valde jag att desarmera atombomben istället för att armera den, tyckte det kändes bäst så.

Jag inser att min person i Fallout nog är en ganska moralisk människa med goda värderingar och kloka beslut jo men faktiskt! Jag har svårt för att säga nej till saker då folk ber mig och jag kutar gladeligen runt och gör sido-quests för den goda sakens skull.

Lite baktanke finns det ju så klart, jag tror inte att jag skulle överleva länge mot några större varelser om jag inte nu i början ökar på i level och vapenarsenal. Det måste ju finnas en mening med allt det här i början.

Jag har faktiskt stött på några Super-Mutants och lyckats ganska bra med att ha ihjäl dem. Det var inte så svårt som jag trodde och även om de lyckades hyggligt med att göra motstånd så var det relativt enkelt att köra "gömma sig, ladda upp och sen kuta fram och skjuta" och sedan göra om det ett par gånger. PANG -> DÖD.

Det blir skönt att vara ledig fre-sön nu för jag behöver tid till spelet... hehe... börjar ju känna mig rejält beroende men det blundar jag för just nu. Det är så roooligt

// Manuel

#blogg

Beroendet fortsätter

Herr Manuelek, nu är jag fruktansvärt avis på dig. Du har funnit glädje i Fallout 3 och har dessutom Fallout: Nev Vegas att se fram emot efter det.
Jag har själv redan haft den känsla du beskriver men betoning på haft.
Åh att med sån glädje kunna utforska och spela utan att redan ha spelat sönder båda spelen.

Var är mitt Elder scrolls 5, kanske om 4 år om du frågar bethesda.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Härligt att en till hittat glädjen i Fallout 3, även fast dina vänner inte var så imponerad om jag inte minns fel.

Själv har jag inte spelat klart spelet ännu, eller huvudspelet är avklarat, håller på att beta av expansionerna nu och är uppe i över 70 timmars speltid. Så du vet vad du har att se fram emot

Edit: Du kan ju se när du laddar upp ett spel hur lång speltiden har varit, i alla fall syns det på PC.


signatur
Medlem

Gött! Det här får bli ett projekt efter tentan i januari!

Medlem

Ja det är faktiskt en enorm glädje och 70 timmar låter ju mycket inspirerande!! Jag spelar ju på XBOX men det finns kanske expansions till den också?

Jo speltiden har jag kollat, så den är mellan tummen och pekfingret 12 timmar. typ

zAjben-> då har ju du också något att se fram mot

DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken steel, Mothership Zeta, Point lookout.

allt detta finns att ladda ner men enbart Broken steel och Point Lookout har varit riktigt värt ms pointsen, trots att, The mothership zeta drar ut en i rymden och the pitt släppar ner dig i en slav revolution. Anchorage var bara värt för att få Chinese stealth suit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nu har ju inte jag min xbox kopplad till något nätverk så det får nog vara med det, tyvärr. Hade jag haft en PS3 hade saken varit biff, men nu pallar jag inte. Gissar att jag måste ha LIVE dessutom

Live OCH Microsoft points. Det är ett dyrt tidsfördriv vi har.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Broken steel låter dig som bekant lvl upp till 30 med nya perks och så vidare samt bygger vidare på spelets mainstory. Vad händer efter sista uppdraget osv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Låter ju spännande men varför ska det kosta så mycket pengar ?? Attans.

Medlem

Du köpte alltså inte Fallout 3 - Game Of The Year Edition?
I det så följer ju alla expansioner med.


signatur
Medlem

hmm. niet. tyvärr. hade ingen aning.

1
Skriv svar