Dödsskjutning i amerikansk spelbutik

Robot
Dödsskjutning i amerikansk spelbutik

När en 40-årig man gick in i en Gamestop-butik under sin lunchrast hamnade han mitt i ett pågående rån och sköts till döds. Händelsen inträffade i Atlanta i USA. I butiken fanns också en anställd som var bunden när 40-åringen klev in och hamnade mitt i dramat. De två rånarna misstänks ha rånat flera spelbutiker i området och sitter nu häktade för bland annat väpnat rån och mord.


Medlem
Dödsskjutning i amerikansk spelbutik

Video games made us do it!

Medlem

only in america.

Medlem

Vad är en 40-man?

Varför skriver FZ om detta?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det här bevisar ju tydligt att spel skadar folk och tvingar dom till mord. Mördaren spelade säkert CS för 8 år sedan!!!1


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Om 40 man klev in o bara 1 dog så är de ju ingen big deal haha

De ska inte vara en man i 40 års åldern?

Medlem

Låt mig gissa, artikelförfattaren drömmer om en praoanställning på aftonbladet?

Medlem

jaha, ok. tack för den väldigt spelrelaterade nyheten!
kommer väl snart en om en mor som fick "spelet" på sina barn och mördade dom

Skrivet av Newguy:

Om 40 man klev in o bara 1 dog så är de ju ingen big deal haha

De ska inte vara en man i 40 års åldern?

hahaha...klockrent...40-man gick in och 40-man dog

Medlem

Gääääsp. Snart har vi "chock!", "skandal!" och "FZ AVSLÖJAR!" som rubriker också. Seriöst. Vad fan hålller ni på med FZ? Håll er till nyheter som handlar om spel! Inte nyheter som i 3:a eller 4:e hand innehåller något som tolkas som spelrelaterat. Snart får vi väl läsa om hur Sims förstörde förhållandet mellan Robinson-[sätt in valfritt namn här] och [sätt in valfritt luder här].

Skärp er för fan.

Frilansare

Ja det är ju kul att det står 40-man, get over it. Faktum är att det står rätt i vårt publiceringssystem (40-årig man), men av någon anledning vill inte det synas på sajten. Weirdness bug!

Medlem

WANNABE AFTONBLADEEEEET!!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Frilansare

IceDusT - Självklart har du rätt att tycka om vad vi publicerar här på FZ, men det är fantastiskt onödigt att använda en sån tråkig ton som du gör. Och vårda ditt språk!

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Låt mig gissa, artikelförfattaren drömmer om en praoanställning på aftonbladet?

haha japp

Medlem

Då är det bevisat, spel dödar.
Hade han inte gått dit för att köpa spelet hade han inte dött.
Man skulle kunna se det som ett argument för piratkopiering...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

IceDusT - Självklart har du rätt att tycka om vad vi publicerar här på FZ, men det är fantastiskt onödigt att använda en sån tråkig ton som du gör. Och vårda ditt språk!

Vårda era nyheter!

AW8
Medlem

Detta hör väl inte hemma på FZ.
Skulle en matsida skriva om att någon blivit ihjälskjuten av rånare när han gick in på ICA?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Finns det någon anledning till att dem inte skulle posta nyheter som dessa..?

Ni som gnäller så förbannat, ge gärna anledningar istället för att bara gapa som småbarn.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"Yo, wheres my GT5 at?"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av AW8:

Detta hör väl inte hemma på FZ.
Skulle en matsida skriva om att någon blivit ihjälskjuten av rånare när han gick in på ICA?

Om en matsida hade aktuella nyheter om matbutiker och matprodukter världen över så tror jag säkert de skulle skriva om dödsskjutningar i matbutiker också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av V1per:

Finns det någon anledning till att dem inte skulle posta nyheter som dessa..?

Ni som gnäller så förbannat, ge gärna anledningar istället för att bara gapa som småbarn.

Anledningen till att folk gnäller är för att ett rån med dödsskjutning som råkade ta plats i en spelbutik inte på något vis är spelrelaterat.

Med andra ord, kan du nämna en anledning till varför nyheten passar hemma på FZ?

Till skribenten etc, visst är det en intressant nyhet, men passar den verkligen in här?

Medlem
Skrivet av Newguy:

Om 40 man klev in o bara 1 dog så är de ju ingen big deal haha

De ska inte vara en man i 40 års åldern?

Hahaha, o herregud jag kan inte sluta skratta!

Medlem

Är det bara jag som undrar varför killarna bara rånat spelbutiker? Det lär väl finnas en hel del Kwik-E-Marts att råna också...eller har alla anställda en hagelbössa under kassan där?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Oneone:

only in america.

Vadå only in america? Tror du att USA är det enda landet som har rån och mord? Den frasen börjar bli ganska uttjatad, så fort det är en dålig nyhet om USA så ska nån komma med "Only in America".

Medlem

Normalt sätt så tycker jag att det är fånigt av vissa medlemmar här att klaga på olika nyheter, men i detta fallet måste jag hålla med dem.

Även då det är en tragisk händelse så vill vi ha nyheter om spel och spelrelaterade saker, inte om mord som råkade begås i en spelbutik, eftersom detta inte på något sätt har med spel i sig att göra.

Inaktiv

Ingen tvingar er att gå in på "Dödskjutning i amerikansk spelbutik". FZ väljer själva vad som ska publiveras eller inte. Ni kan inte komma och säga att det inte passar in. Det väljer dom själva!

Medlem

Tycker inte nyheten hör hemma på FZ heller. Vill jag läsa om rånmord i spelbutiker styr jag kosan mot aftonbladet...

Medlem

Det hade varit roligt att dra en växel baserat på vilket spel den stackars killen skulle köpa, med tanke på hetsjakten på "våldsamma" spel genom tiderna.

Han kanske bara skulle köpa ett ex av Sims3: "Sims3-spelare skjuten till döds"


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Det var då värst vad många är insatta i aftonbladet, skriver ni lika mycket till den tidningen och klagar som ni gör här?

Personligen tyckte jag det var intressant, då jag själv ofta är in i spelbutiker och har inte haft en tanke på att det kan pågå rån även i sådana. Allt som har med spel, spelföretag, spelbutiker, etc, bör ju hamna här imho.

Och ska ni vara väldigt petiga, ni som nu klagar, så kan ni väl börja med att ifrågasätta varför det finns en "wtf"-avdelning tex,, för den har ju inte så mycket med spel att göra den heller.

12
Skriv svar