Call of Duty: Black Ops

Robot
Call of Duty: Black Ops

Efter tisdagens konsolrecension tar vi en närmare titt på PC-versionen av Call of Duty: Black Ops, närmare bestämt på spelets omtalade multiplayer-lägen.

#call-of-duty-black-ops


Medlem
Call of Duty: Black Ops

för "fast"paced för mig.. tråkigt att inga fps spel erhåller mer realism


signatur

Suup homie

Medlem

Nu då mitt lag är fixat så kan jag bara konstatera, det här spelet är bättre än MW2.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Pyttesmå kartor? Vad har du spelat för spel?

Medlem

"Jag förväntar mig att siktet ska justeras lite så att jag träffar min motståndare när jag håller in siktesknappen. Så när jag sparkar igång PC-versionen av Call of Duty: Black Ops, är det första som händer att jag får spö. Om och om igen, riktigt rejält med spö."
Härligt med en konsolnötare som erkänner konsolens brister.

Förövrigt en bra recension, och måste säga att jag blev riktigt sugen på Wager Match - lite extra adrenalin och "FAAAAAAAN!" skadar aldrig spelupplevelsen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stryker FZ alltid utvecklarna medhårs? FM2011, Fallout New Vegas och Call of Duty Black Ops är tre nyligen släppta spel som alla kom med otroligt mycket buggar och fel som gjorde spelet helt ospelbart för många användare. Trots det så får spelen mycket höga betyg av FZ och om problemen nämns inte mycket ... Vore man mer konspiratoriskt lagd så hade man nästan kunna tro att FZ får betalt.

Vad jag saknar mest av allt när det kommer till media kring spelindustrin så är det någon med lite ryggrad och kulor som vågar ställa utvecklarna mot väggen. På riktigt ... ni vet som riktiga journalister gör? Lite som att uppfinna skjutjärnsjournalistiken igen. Jag vet iaf att jag hade varit stammis på den spelsite som tar det steget först.

Medlem

Wager matches är den största anledningen egentligen till att jag ska köpa detta. Zombies också :>

Medlem

Det måste vara härligt att köra utan lagg på multiplayer, det blir ju som att lira mot folk med laggande stenåldersdatorer Borde inte vara så svårt att dominera då, jag lyckas ju hamna på toppen lite då och då även med lagget.

Men man vet ju i och för sig inte hur många av alla spelare som har detta problemet, det kanske bara är 10% men det räcker ju för att det ska bil rätt livat på forum och annat då de har sålt rejält många spel.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Fan va bra multiplayer är, inte konstigt alls att det sålt bättre än MW2. Även om mw2 ligger på delad 1a plats med BO i mitt "gamer"-hjärta. sjukt bra banor och myyyyycket roligt är det att spela wager..

Medlem

Tycker kartorna är ganska stora faktiskt...

Och de har släppt en patch som ska ha tagit hand om lagget tror jag. Det laggar inget för mig längre iaf.

Ger MP 5/5 på grund av alla saker man kan göra, och alla möjliga spelsätt som finns. bra gjort.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Måste också tillägga att efter patchen så rockar multiplayer hårt :>

Medlem

Äntligen kommer PC verisonen av Black Ops in i bilden BRA JOBBAT!

Redaktör
Skrivet av IceDusT:

Stryker FZ alltid utvecklarna medhårs? FM2011, Fallout New Vegas och Call of Duty Black Ops är tre nyligen släppta spel som alla kom med otroligt mycket buggar och fel som gjorde spelet helt ospelbart för många användare. Trots det så får spelen mycket höga betyg av FZ och om problemen nämns inte mycket ... Vore man mer konspiratoriskt lagd så hade man nästan kunna tro att FZ får betalt.

Vad jag saknar mest av allt när det kommer till media kring spelindustrin så är det någon med lite ryggrad och kulor som vågar ställa utvecklarna mot väggen. På riktigt ... ni vet som riktiga journalister gör? Lite som att uppfinna skjutjärnsjournalistiken igen. Jag vet iaf att jag hade varit stammis på den spelsite som tar det steget först.

Det blir ofta problem med trovärdigheten när man som recensent inte tar upp såna problem som vissa andra märker av. Vi kan inte gärna kritisera spel för saker vi inte drabbas av.


signatur
Medlem

pyttesmå kartor? vad fan har du rökt? Tycker att det finns för få små kartor, om ens någon

Inaktiv
Skrivet av ingen aning:

pyttesmå kartor? vad fan har du rökt? Tycker att det finns för få små kartor, om ens någon

Nuke Town.

Medlem

Hahaha! Nuketown är brutal!! Älskar konceptet, men tycker de kunde breddat banan lite, är i trängsta laget! 18 pers FFA på den.. fy faaaan


signatur

Ducati Streetfighter 848

OML
Medlem

Bra att ni lyssnar på era läsare:D

Medlem
Skrivet av weizenbier:

för "fast"paced för mig.. tråkigt att inga fps spel erhåller mer realism

Red Orchestra, Project Reality. PR kanske är lite för extremt realistiskt...men det finns iaf.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag älskar multiplayern! 5/5!!

Medlem

Oooh... en PC-recension!
Tack för den FZ!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Pyttesmå kartor? jämför du med battlefield serien nu eller?


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

personligen kan jag tycka att banorna är byggda mot anticampers minst 3 ingångar överallt på alla ställen. vilket är dåligt för mig då min största killcount ofta är campers iaf i CoD:MW.

med tanke på att det inte finns några säkra platser att sitta o trycka på så ser vi heller inga snipers i spelet. Vilket är lite tråkigt det är oftast de som whinar när de får en kula i pannan från en mp5a från andra sidan banan.

Annars tycker jag spelet är riktigt bra fast paced lite q2 känsla över det.


signatur

Godspeed

Patchen funkade inte för mig mådde lite illa när jag körde online hackar inte mycket ..men för mycket


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Stryker FZ alltid utvecklarna medhårs? FM2011, Fallout New Vegas och Call of Duty Black Ops är tre nyligen släppta spel som alla kom med otroligt mycket buggar och fel som gjorde spelet helt ospelbart för många användare. Trots det så får spelen mycket höga betyg av FZ och om problemen nämns inte mycket ... Vore man mer konspiratoriskt lagd så hade man nästan kunna tro att FZ får betalt.

Vad jag saknar mest av allt när det kommer till media kring spelindustrin så är det någon med lite ryggrad och kulor som vågar ställa utvecklarna mot väggen. På riktigt ... ni vet som riktiga journalister gör? Lite som att uppfinna skjutjärnsjournalistiken igen. Jag vet iaf att jag hade varit stammis på den spelsite som tar det steget först.

Tror inte de är köpta i detta fallet. Kändes väldigt ärligt skrivet (Finns extremare fall Operation Flashpoint HOST* HOST* ehm.. sjukt lack blev man) men visst det finns en del buggar och annat skit i detta spelet kan bero på att de releasade för tidigt. Men hellre för tidigt och patchar efteråt. Palla vänta ett halvår till för att alla buggar ska va borta


signatur

Godspeed

Medlem

Hedniskt lagg på PC fortfarande.

Och inget Team play alls...

BC2 ftw!

Medlem
Skrivet av weizenbier:

för "fast"paced för mig.. tråkigt att inga fps spel erhåller mer realism

Då skulle jag nog rekommendera Ghost Recon Advanced Warfighter 2 till dig Sjukt roligt i MP dessutom!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan tillägga att jag hatade MW2 online rent ut sagt! Men detta älskar jag fullständigt! Fantastiskt! Bra design, tempo ... ALLT!

Förutom att det är svårt att spela med vänner

Medlem

Hur vart prestandan? Och då menar jag relativt till tidigare CoD spel. Själv satt jag på stabila 125 respektive 100 fps i CoD4 och MW2 men i Black Ops är det mellan 20-7fps.

Medlem

Den som har gjort den här rescensionen är ju totalt clueless hahaha, kartorna är inte pytte små till att börja med finns bara 1 elller 2 små kartor. det riktiga problemet är lagget och den dåliga fpsn, jag har en monster dator (i7 930 4ghz - 6 GB ram - GTX470 1280MB ) o jag har bara 80-150 fps borde ha typ 500 vill ha 250 constant.

Medlem

Är det snabba tempot ett plus? Visst kan det vara bra att ett spel har högt tempo ibland.. men detta är bara dumt.

123
Skriv svar